ראש העיר משה ליאון, סוכת הענק שהוקמה אתמול במאה שערים (צילומים: דוברות העירייה, ניר גונטז', הארץ)
ראש העיר משה ליאון, סוכת הענק שהוקמה אתמול במאה שערים (צילומים: דוברות העירייה, ניר גונטז', הארץ)

הלחימה בקורונה: האם העירייה בראשות ליאון מקלה מדי על השכונות החרדיות?

אתמול פורסם ב"כל העיר" כי בניגוד להגבלות הסגר הוקמו במאה שערים סוכות ענק שעלולות להפוך למדגרות קורונה - אך עד כה לא נמסרה התייחסות מצד עיריית ירושלים לנושא האכיפה. האם מדובר בשתיקה כהסכמה?

פורסם בתאריך: 30.9.20 14:08

לראש העיר משה ליאון ולעירייה שהוא עומד בראשה יש הזדמנות לפעול מול הקהילות והחסידויות השונות בעיר במטרה לבלום את התפשטות הקורונה. אך נראה כי בעירייה, בראשות ליאון, מעדיפים לשמור מרחק, הרבה-הרבה מעבר לשני המטרים.

המנהיגות הפוליטית החרדית בכנסת מוכיחה מעורבות במשבר הבריאותי, כמו למשל בפניית שר הפנים אריה דרעי לרבנים ולאדמו"רים, בבקשה לסייע במאבק בנגיף. העיתונאים החרדיים לוקחים פיקוד, מבקרים ומשקפים את מחדלי המערכת בכל הנוגע להסברה בציבור החרדי, חרף הביקורת שהם סופגים מתוך המגזר, ואפילו ראש ממשלה בנימין נתניהו פנה לאחרונה ישירות לרבנים. אך בצמרת העירייה נראה שמעדיפים לשמור על יחסים טובים עם הקהילות והחסידויות, ולא לשמור על הבריאות של כולנו.

בעיריית ירושלים טוענים כי רוב הציבור שומר על ההנחיות, ויש מיעוט שמפר אותו – זה גם לחטוא לאמת וגם לטמון את הראש בחול. בשעה שמיליוני אזרחי ישראל משלמים בפרנסתם, בנפשם ובחופש שנלקח מהם – בוחרות קהילות שלמות, ציבורים, שנדמה להם כי הם מורמים מעם, לצפצף על ההנחיות שנועדו להציל את חייהם, הרי הנגיף בשלב זה לא מבדיל בין אוכלוסיות.

על הכשלון של הממשלה בניהול משבר הקורונה נדמה כי נכתב ונאמר הכל – בשלב זה העירייה צריכה לתפוס מנהיגות, לאכוף ולהטיל סנקציות במסגרת החוק, לדוגמא – סגירת מוסדות חינוך שפועלים במהלך ימי הסגר אשר באחריות העירייה.

אתמול בערב פורסם ב"כל העיר" על סוכות הענק שהוקמו במאה שערים – עד כה דוברות עיריית ירושלים לא מסרה התייחסות ותגובה ל"כל העיר" לנושא האכיפה. האם מדובר בשתיקה כהסכמה?


סוכת ענק במאה שערים (צילום: ניר גונטז', הארץ)

סוכת הענק במאה שערים (צילום: ניר גונטז', הארץ)


עד מתי הרשות המקומית תנהג בחסידויות פורעות החוק בכפפות של משי, בעדינות, מחשש לפירוק היציבות הפוליטית האלקטורלית? הרי אם מבנים שכאלה, סוכות ענק סגורות, מדגרות קורונה של ממש, היו מוקמות בשכונות החילוניות – קרוב לוודאי שטרקטור של העירייה היה הורס אותן תוך 24 שעות, אם לא פחות.

על ראש העיר ליאון להשתמש בקשרים שצבר מול הקהילות והחסידויות, שבהן ישנו מקדם הדבקה גבוה, ופשוט לפעול באכיפה. אין ברירה. הגענו לשעת האפס.

אך במקום אקטיביות, בעירייה מתנהלים בפסיביות.

עד לא מזמן בעירייה אף העדיפו להסתיר את נתוני התחלואה בשכונות הירושלמיות שמוכיחות כי מוקד ההדבקה נמצא במגזר החרדי. הסיבה היא ככל הנראה מחשש לתסיסה בקרב הציבור הירושלמי ולהחרפת השסע בין חרדים לחילוניים בעיר.

די. מספיק לחשוב על מה יחשבו, מספיק לחשבן פוליטית. על ראש העיר ליאון לפעול בכל הכוח כי המגפה כבר איבדה שליטה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שלומי הלר (צילום: פרטי)

שלומי הלר (צילום: פרטי)

תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היודעים אתם למי ולמה מיועדות הסוכות הללו? הן מיועדות לאנשים חסרי בית ומועטי יכולת ומעניקות להם ארוחת חג חמה… אז בבקשה לשים לב כשנותנים ביקורת.
    מלבד העבודה שמותר תפילה בשטח פתוח וזה בדיוק ההגדרה.

  2. נורה כ.

    אם המטרה היא צדקה, מדוע להביא אנשים עניים להדבק בסוכות האלה, לחלות ולהפיץ הלאה את המחלה????המטרה בשום אופן לא מצדיקה את המעשה הנפשע נגד הבאים לסוכות האלה ונגד כל האוכלוסיה של העיר .

  3. אא

    רשום כול זה הסוכה של הישיבה של הרב ארוש!חארטה בדקו אותם אלף פעם ממשרד הבריאות אם זה מתאים לתפילה ונתנו להם אישור על כך!לפני שמפרסמים נא לבדוק באמת ולא להאשים סתם ,חוצפה שיש לנו עיתון חרא כזה נגד התושבים פשוט בושה

  4. קוקי

    ראש העיר ירושלים וביבי פוחדים מהדתיים שלא יבחרו בהם פוחדים לפרק להם את הסוכות מתעלמים מהסקנה על אזרחי ירושלים שתיים חצופים אוכלי חינם לא תורמים כלום למדינה חוץ מצרות שיענישו אותם ויפרקו את הסוכות למה גמזו לא מתערב בנושא שאלוהים יעניש אותם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר