אליעזר ראוכברגר, סגר לילי בירושלים (צילומים: פרטי, אמיל סלמן)
אליעזר ראוכברגר, סגר לילי בירושלים (צילומים: פרטי, אמיל סלמן)

סגר רק על השכונות החרדיות בירושלים? מ"מ ראש העיר ראוכברגר מתנגד

סיעת דגל התורה במועצת עיריית ירושלים מתנגדת לסגר דיפרנציאלי על השכונות האדומות - מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר ל"כל העיר": "מה רוצים, לסגור עד שכבר לא יהיה מי שיחלה בשכונה כי כולם כבר יהיו חולים?"

פורסם בתאריך: 11.10.20 07:38

התחלואה בשכונות האדומות בירושלים על סף איבוד שליטה – ואם לא די בכך, היעדר האכיפה במהלך ימי חול המועד סוכות בשכונות החרדיות, בראשן מאה שערים, עלול להחריף את מספר הנדבקים – נתון אשר צפוי להתברר רק במהלך השבוע הקרוב, עם צפי לעלייה ניכרת בתחלואה.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר" במאה שערים הוקמו סוכות ענק, שהכילו אלפים, כמו כן, מדי לילה פרצו התפרעויות והתקהלויות ענק בשכונה – עימותים אלימים נרשמו מול משטרת ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כעת, אחרי הסגר הארוך שהוטל ברחבי הארץ במהלך חגי תשרי, עולה האפשרות כי יוטל סגר רק על ערים אדומות ועל שכונות אדומות. בירושלים, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", מוקדי התחלואה הם בשכונות החרדיות, בהן – רמת שלמה, הרובע היהודי, נוה יעקב, רוממה, שמואל הנביא, רמות אלון, בוכרים, הר נוף, בית וגן, גבעת שאול וגם הר חומה. לעומת זאת, השכונות החילוניות הן ירוקות, צהובות וכתומות – הגבעה הצרפתית, עוטף ירושלים, מרכז העיר, פסגת זאב, קרית היובל, תלפיות מזרח (ארמון הנציב), בקעה, גילה, בית דוד, גוננים, אבו תור, ראס אל עמוד, סילוואן, בית חנינא, צור באהר, גינות העיר, קרית מנחם, בית צפאפא, בית הכרם, מוסררה וא-טור.


תחלואה בשכונות בירושלים - 8.10.20

תחלואה בשכונות בירושלים – 8.10.20


על אף נתונים אלה בסיעת דגל התורה בעיריית ירושלים מתנגדים להטלת סגר על שכונות אדומות, שכאמור, כולן הינן שכונות חרדיות. מ"מ ראש עיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), מציין  כי הוא אינו מאמין בתועלת שבסגר חלקי על שכונות מסוימות, ושביכולתו להוריד את התחלואה בשכונות אלו, ולא משנה אם מדובר בשכונות חרדיות או שכונות שאינן חרדיות. "המטרה של סגר היא לצמצם את התחלואה כדי להדביר את הנגיף", מוסר ראוכברגר, "כאשר עושים סגר על שכונה מסוימת בלבד, התועלת מכך מועטה מאד, אם בכלל. כי לכאורה מה שיקרה זה בדיוק ההיפך. כי בתוך השכונה אנשים ממשיכים לנוע כרגיל או כמעט כרגיל ולהדביק אחד את השני. אז מה רוצים, לסגור עד שכבר לא יהיה מי שיחלה בשכונה כי כולם כבר יהיו חולים וכך יצרו חיסון עדר?".

גם חברו לסיעה חבר המועצה אלחנן נני גרוסבוים (דגל התורה) מתנגד לסגר בשכונות החרדיות: "כמחזיק תיק הרווחה, שמלווה את הקורונה מתחילת הגל הראשון באופן עיקבי ויום יומי, סגר על שכונות מסוימות, או ערים אדומות, זה טעות, זה לא מביא שום תועלת, זה מכתים את התושבים והופך את שמם למפיצי מחלות, זה פוגע קשה בכלכלה, בעבודה של האנשים ובמערכת החינוך, זה לא קוטע את שרשרת ההדבקה, וזה מיותר לחלוטין".


מחזיק תיק הרווחה נני גרויסבוים (צילום: חזקי זלץ)

מחזיק תיק הרווחה נני גרויסבוים (צילום: חזקי זלץ)


בנוסף, סגן ראש העיר ישראל קלרמן (דגל התורה), מוסר ל"כל העיר": "אנחנו רואים כל הזמן בגל השני שגדולי הדור והרבנים מורים לעשות כל מה שהרופאים אומרים על מנת להוריד את שיעור התחלואה, ואם ההחלטה תהיה שסגר הרמטי יעזור בזה מי אני שאחווה דעה. נשמע את הרופאים ומשרד הבריאות ומה שהרבנים יורו לעשות בעקבות זה אנחנו נבצע, ברוך ה' יש לנו את מנהיגי הדור שממש נותנים לנו הוראות ברורות על כל דבר ודבר במגיפה הזו וכך זה יהיה בהמשך בעזרת השם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. זירבל

    מה הוא לא מבין סגר כזה בשכונות אדומות למנוע הפצה לאזורים אחרים שבהם שומרים על הכללים הוא מובן ומתבקש, חלקים בציבור שלו מתפרעים ומתריסים כאילו אין מגפה והקב"ה ישמור עליהם , עובדתית הוא לא, תתחילו להתייחס להוראות של אנשי המקצוע ולא לרבנים ולפוליטיקאים הנבובים, פרופסור רביד אמר בפרצוף מה שאחרים פוחדים לומר : חלקים בציבור החרדי התרגלו לקבל ולא לתת כלום…. ולכן אולץ להתפטר.

  2. יבי

    מה שהפנימו בסילואן ראס אל עמוד ועוד שכונות ערביות עדיין לא הפנימו בשכונות החרדיות על פי טבלאות נתוני התחלואה

  3. שרית

    איפה כל אזרח יכול לצפות בנתונים אלו?
    למה אני מוצאת אותם רק מדי פעם בכתבי חדשות?
    תנו לינק פתוח לציבור לצפייה בנתוני הרמזור פר שכונות.

  4. ג'ורג'

    צדיק אחד בכל זאת נמצא בקבוצה הזאת: ישראל קלרמן. ומה, מר ראוכברגר באמת לא מבין שהסגר נועד למנוע הדבקות מחוץ לשכונה?

  5. תלמיד חכם

    מדוע אני שגר בשכונה חרדים צריך לסבול בגלל כל הפייק חרדים שלא נזהרים

  6. מתלהם

    ראוכברגר הוא בושה לעיריית ירושלים. עיר הבירה של ישראל חייבת נבחרי ציבור ברמה תרבותית גבוהה, מרשימים ותרבותיים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר