חלוקת סלי מזון בירושלים למשפחות לקשישים - משבר הקורונה (צילומים: עיריית ירושלים)
חלוקת סלי מזון בירושלים, אתמול (צילומים: עיריית ירושלים)

הסברה, סלי מזון ועזרה לחולים: כך ירדה התחלואה במזרח העיר

בזמן שבמגזר החרדי התחלואה מחריפה - במזרח העיר מספר החולים ממשיך לצנוח, בין השאר באמצעות סיוע התנדבותי וקהילתי, פרסומים ייעודיים ברשתות החברתיות וחלוקת סלי מזון על ידי העירייה

פורסם בתאריך: 8.10.20 20:13

פעילות משותפת של עיריית ירושלים, פיקוד העורף והמינהלים הקהילתיים בשכונות מזרח ירושלים בשבועות האחרונים, במסגרתה תוגברו מאמצי מניעת הקורונה, חולקו סלי מזון למשפחות מבודדות, הורחבו מאמצי ההסברה והוגדלו היקפי הבדיקות, הובילה לירידה באחוז החולים המאומתים בשכונות הערביות שנרשם לראשונה מזה חודשים מתחת ל-9 אחוזים.

ירידה זו בתחלואה במזרח העיר נרשמת במקביל להתדרדרות המצב בשכונות החרדיות, בהן ניכר איבוד השליטה באזור. במהלך כל השבוע נרשמו התפרעויות ועימותים אלימים, במהלכם השליכו חרדים קיצוניים לעבר השוטרים סלעים, ברזלים וחפצים שונים. באזור נרשמת עלייה עקבית בתחלואה, שלא נבלמת ואף מחריפה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעירייה מציינים כי מדובר במבצע נרחב, המהווה חלק מפרויקט "אנשי חיל" אותו מוביל ראש העיר משה ליאון, שיצא לדרך ערב תחילת הסגר ונמצא כעת בעיצומו. בעירייה מדווחים על שיתוף פעולה הדוק ופרודקטיבי עם המינהלים הקהילתיים בשכונות הערביות.

במסגרת הפרויקט העניקה העירייה למינהלים הקהילתיים סמכויות נרחבות בתחומי הסברה, רווחה ושירותי קהילה, והועברו אליהם תקציבי תמיכה נרחבים במטרה לסייע בידם לנהל באופן ממוקד את הטיפול הקהילתי בקורונה. שיתוף הפעולה ההדוק בין כל הגורמים המעורבים בפרויקט, כך מסרה העירייה, מוכיח את עצמו בתור אסטרטגיית טיפול ממוקדת בהובלת המנהיגות המקומית, שמוכיחה עצמה בשמירה על בריאות הציבור ובצמצום הדבקה בקהילה

כמו כן, כחלק מהפרויקט הקימה העירייה לוח שידורים דיגיטליים, בו מוצגים עשרות תכני תרבות, פנאי, בידור והסברה המיועדים לכל קבוצות הגיל, הנמצא בעמוד פייסבוק ייעודי בשפה הערבית, אשר פונה אל כלל שכונות מזרח העיר וזוכה לאלפי צפיות מדי יום.


מזרח ירושלים (צילום: מוחמד מוסא שהואן, מתוך ויקפידיה)

מזרח ירושלים (צילום: מוחמד מוסא שהואן, מתוך ויקפידיה)


מהעירייה נמסר כי "עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים פועלים במטרה ללוות את המבודדים והחולים בקהילה, באופן שיעניק להם מעטפת סיוע כוללת ומקיפה. כחלק מן הסיוע חולקו בשבועות האחרונים מאות חבילות מזון למשפחות של חולים, מבודדים וקשישים ברחבי מזרח העיר, לצד משחקים וערכות פעילות לילדים לשעות הפנאי. זאת בנוסף לסיוע שניתן למשפחות בפינוי אשפה ובניקיון הסביבה הקרובה לבית. בד בבד, מקיימים המינהלים הקהילתיים הסברה נרחבת לתושבים בשפה הערבית בנושא ההנחיות וחשיבות השמירה עליהן, ממפים את האוכלוסיות הזקוקות למעטפת קהילתית, מגייסים מתנדבים, ופועלים לפיתוח מענה מותאם לאותן אוכלוסיות בשכונה, בדגש על אזרחים ותיקים, נוער וילדים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר כי "עיריית ירושלים בנתה מודל ייעודי וייחודי לניהול משבר הקורונה ברשויות המקומיות, תוך מתן סיוע מקיף לכל שכונה, לכל קהילה ולכל משפחה שנמצאת בביתה. אני שמח על כך שהמודל הייחודי הזה לא פסח על שכונות מזרח ירושלים והוא זוכה שם להצלחה רבה ומביא לשיפור של ממש בנתונים. הצלחנו לרתום את כלל גורמי הרפואה, החירום, הרווחה והקהילה במזרח העיר למאמץ משותף וחסר תקדים בהיקפו. אני מודה לכל העושים במלאכה ומברך על שיתוף הפעולה ההדוק".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שמעון

    כלומר: הרעיון המצויין של הסברה ועזרה הדדית, וחלוקת אוכל, ושידורים יעודיים, עובדת מצויין – לקהל שאנחנו יכולים להבין- ומתפקד כמונו. אין פה הבנת צרכי האחר – אלא הבנה – מה אנחנו צריכים ולכן נתנו לאחר, וזה עבד.
    אז למה זה לא עובד עם חרדים?
    כי הם עובדים אחרת, הם באמת שונים. רוצים לעזור להם? תצטרכו לחשוב – מה הם צריכים, איך עוזרים למישהו שהוא לא כמוני. וזה קשה, אבל אפשרי. הם לא אוכלים את האוכל שאתם תקנו להם, לזה יש להם מערכות מובנות – השתמשו בהן. הם לא רואים טלוויזיה ואין להם סמארטפונים, להם יש עיתונים פנימיים, ומדיה שעובדת בשבילהם – השתמשו בה. יש להם מערכות עזרה הדדית – השתמשו בה. אל תסתכלו עליהם בהלם על כך שיש אנשים שונים ברחוב שלכם, הכירו אותם.
    הצלוחה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר