רואה חשבון בירושלים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

המשבר הכלכלי של הקורונה: מיזם חדש יעניק סיוע ל-100 משפחות ירושלמיות

המיזם החדש שיוציא משפחות ירושלמיות מהבור הכלכלי: ארגון פעמונים ועיריית ירושלים יסייעו וילוו משפחות בעיר, שנקלעו לקשיים פיננסיים בעקבות משבר הקורונה

פורסם בתאריך: 28.10.20 16:26

בעקבות המשבר הכלכלי החמור בירושלים, שהחל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, רבים איבדו את עבודתם, אחרים הכנסתם נפגעה, ולמעשה, משפחות רבות נקלעו לקשיים פיננסיים.

מיזם חדש מציע ל-100 משפחות ירושלמיות לצאת מהמשבר הכלכלי, שאליו נקלעו, בעזרת ארגון פעמונים, שמסייע למשפחות וליחידים עזרה בהתנהלות כלכלית נבונה.

בארגון פעמונים מדגישים כי "לא מדובר בסיוע כספי אלא בליווי ובייעוץ לאותן 100 משפחות. מדובר בחלק ממיזם 'אפיקי הצלחה', שבנינו יחד עם עיריית ירושלים, המטרה של המיזם היא לשפר את הרמה הכלכלית של המשפחות הירושלמיות שיזכו להכלל במיזם".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אבישי לנדאו, מנהל אזור ירושלים בארגון פעמונים, מספר כי לצורך המיזם גוייסו 50 מתנדבים מירושלים והסביבה שעברו הליך סינון כשהמתאימים ביותר התקבלו למיזם, שיגיעו לבתי התושבים פיזית או שיקיימו פגישות באמצעות הזום: "לצערנו יש משפחות שלא יודעות מה ההוצאות שלהן ומה ההכנסות שלהן, בשלב הראשון של המיזם אנחנו עושים שיקוף של אותן הכנסות והוצאות יחד עם המשפחה".

בפעמונים מסבירים כי "בשלב השני המתנדבים יבנו יחד עם המשפחה תקציב שניתן יהיה להתמודד איתו ולסיים את החודש באופן שההוצאות לא יעלו על סך ההכנסות. בממוצע אנחנו יודעים לשפר את המאזן בכ-4,500 שקלים בחודש, ובחישוב שנתי מדובר על כמעט 50 אלף שקלים, זהו סכום אדיר שיכול להציל את המשפחה מקריסה מוחלטת ונותן לה אוויר וחמצן. בשלב השלישי והאחרון יקנו המתנדבים הרגלים צריכה וקנייה נכונים למשפחות "המטרה שלנו היא לסיים את המיזם כשהמשפחה יודעת לבנות בעצמה תקציב משפחתי שסך ההכנסות עולה על סך ההוצאות".

למעשה, מדובר בשמונה עד עשרה מפגשים שיתקיימו באמצעות אפליקציית זום במשך כחצי שנה, וללא עלות למשפחה.

דוד קוכמייסטר, מנכ"ל ארגון פעמונים, מוסר: "פעמונים מוכיחה עצמה כבר שני עשורים כארגון המסייע לפונים אליו מכל המגזרים ובכל חלקי הארץ ומצליח בלמעלה מ-70 אחוזים לסייע להם לצאת לחרות כלכלית. יחד עם הרשות המקומית, עם עיריית ירושלים, אנחנו מכפיל כח אמיתי. אני מודה לראש העירייה שהקצה משאבים כדי לסייע לאותן משפחות ירושלמיות, ודחף שתוכנית זו תצא לפועל. אני קורה לראשי רשויות מקומיות נוספות לחבור אלינו ולסייע לתושביהם, במיוחד בתקופת הקורונה המאתגרת הזו".

ראש העיר משה ליאון אומר: "אנו עושים מאמצים גדולים מאוד כדי לסייע לכמה שיותר משפחות להחלץ מהמשבר הכלכלי. יחד עם ארגון פעמונים נסייע לעשרות משפחות בירושלים, המשפחות הללו יקבלו ליווי וייעוץ כלכלי בחינם מטובי המומחים של פעמונים. ירושלים תחזור להיות עיר חזקה שמושכת אליה משקיעים רבים שייצרו מקומות עבודה לטובת העיר כולה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר