(מימין) נחום בן יצחק, דני מור מחזיק את תמונת בנו איציק מור ז"ל (צילומים: ארנון בוסאני, אמיל סלמן)
(מימין) נחום בן יצחק, דני מור מחזיק את תמונת בנו איציק מור ז"ל (צילומים: ארנון בוסאני, אמיל סלמן)

נחום בן יצחק שהרג את החייל איציק מור ז"ל ישוחרר מהכלא; האבא דני מור זועם: "צדק לא היה כאן"

נחום בן יצחק, שהורשע בהריגתו של איציק מור ז"ל (בן 20 במותו) לפני 11 שנה מחוץ למועדון ואן גוך במרכז העיר, ישוחרר מוקדם מהכלא, לאחר ריצוי שבע שנות מאסר, מתוך 10 שנים. אביו דני מור ל"כל העיר": "זה מחיר של נשמה של בן אדם במדינה שלנו? החלטה הזויה"

פורסם בתאריך: 4.11.20 14:27

11 שנה לאחר מותו הטראגי של החייל איציק מור ז"ל מפסגת זאב – נחום בן יצחק, שהורשע בהריגתו, ישוחרר לאחר ריצוי עונש מאסר של כשבע שנים בלבד בכלא מעשיהו. כך קבע אתמול השבוע בית המשפט המחוזי מרכז, וזאת לאחר שסנגוריו של בן יצחק ערערו על החלטת ועדת השחרורים של השב"ס שדחתה את בקשתו לשחרור מוקדם. בית המשפט המחוזי מרכז קבע כי בן יצחק ישוחרר בכפוף לתוכנית שיקום של הרשות לשיקום האסיר.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בליל 9 באוקטובר 2009 נדקר למוות איציק מור ז"ל, בן 20 במותו, מחוץ למועדון "ואן גוך", שפעל ברחוב כורש במרכז העיר. כתב אישום הוגש נגד שני צעירים ממעלה אדומים – נחום בן יצחק (כיום בן 32), שהורשע בהריגתו. ואילו הנאשם הנוסף אוהד דדון זוכה מכל אישום, מי ששימש כסנגורו באותה תקופה היה עו"ד רונאל פישר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במהלך המשפט הסוער, שבו התגלו כשלי חקירה חמורים של המשטרה, הפרקליטות לא הצליחה להכריע מי מהם דקר את איציק מור ז"ל. בן יצחק, כאמור, הורשע בהריגתו של איציק מור ז"ל, ונגזר עליו עונש מאסר בפועל – 13 שנה. במאי 2016 קיבל בית משפט העליון את ערעורו של בן יצחק על העונש, והפחית את תקופת מאסרו ל-10 שנים. אולם, כעת, מתברר כי בן יצחק ישוחרר מהכלא בקרוב, וזאת לאחר ריצוי עונש של שבע שנים בלבד. יש לציין כי באותה החלטה, בית המשפט העליון הביע ביקורת חריפה על כך שהפרקליטות לא ערערה על זיכויו של הנאשם הנוסף דדון.

למעשה, בן יצחק החל לרצות את עונשו בינואר 2014, לפי גזר הדין שהוטל עליו בן יצחק היה אמור להתשחרר ב-2023. בעבר הגיש בן יצחק באמצעות סנגוריו בקשות לשחרור מוקדם – כל אלו נדחו. הפרקליטות התנגדה לשחרורו המוקדם. אך, כאמור, בית המשפט המחוזי התרשם כי בן יצחק מתאים לתוכנית שיקום האסיר.


אוהד דדון, זוכה מהאישומים (צילום: אמיל סלמן)

אוהד דדון, זוכה מהאישומים (צילום: אמיל סלמן)


דני מור, אביו של איציק מור ז"ל, הופתע לשמוע הבוקר על שחרורו של נחום בן יצחק מהכלא, ולדבריו אף אחד מהפרקליטות לא טרח לעדכנו. "אני לא עודכנתי בכלום, אף לא אחד לא אמר לי שום דבר. מבחינתי – זה לא יכול להיות", אומר מור ל"כל העיר" ולא מסתיר את זעמו: "זה מחיר של נשמה של בן אדם במדינה שלנו? מדובר בהחלטה הזויה. אני כבר לא מאמין בבתי משפט, ולא בשופטים, ולא בשוטרים, אני לא מאמין באף אחד, מדינה מושחתת. אם המחיר של דם של אדם בגיל 20 שנרצח, זה שאחד יוצא זכאי והשני אחרי שבע שנים – איפה ההיגיון כאן?. במדינה שלנו כסף זה הכוח, מי שיש לו כסף ויש לו כוח וקשרים יכול לעשות הכל, גם אם הוא רוצח הוא יכול לצאת זכאי, זו המציאות, צדק לא היה כאן ולא יהיה כבר".

בראיון ל"כל העיר" ב-2012 תיאר האב דני מור כיצד הרגיש במהלך הדיונים הארוכים בבית המשפט, בעת שנחשפו כשלי החקירה: "במשך שלוש שנים ישבנו בבית המשפט וחשקנו שפתיים דיון אחר דיון, מסרבים להאמין לדברים שנחשפו שם על אודות התנהלותם של קומץ שוטרים, שעשו ברצח חקירת יצחק מור ז"ל כבתוך שלהם. לא ניהלו יומן צח"מ, הדיחו לפחות שלושה עדים לשקר, העלימו ראיות, כולל את שחזור הרצח".

עו"ד אבי כהן, שייצג את בן יצחק בהליך לקיצור העונש, מוסר ל"כל העיר": "ועדת השחורים דחתה את עתירתנו לשחרר את נחום בניכוי שליש ממאסרו. בית המשפט המחוזי קיבל, פה אחד, את הערעור שהגשנו על החלטת הוועדה והורה על שחרורו לאלתר של נחום ממאסרו, לחיק משפחתו. אנחנו מאד מרוצים, כמובן, מפסק דינו המוצדק של בית המשפט המחוזי. נחום עבר הליך שקומי חיובי ביותר בבית הסוהר, יצא לחופשות, תפקודו היה ללא דופי, הביע חרטה אמיתית על התוצאה הטראגית (למרות שהוא עצמו לא דקר את המנוח, כפי שאף קבע בית המשפט העליון, שקיבל את הערעור שהגשנו והפחית את עונשו מ-13 שנים ל-10 שנים מאסר), משפחתו אף לקחה הלוואות ושילמה את הפיצוי שהושת עליו למשפחת המנוח. אני מאמין ומקווה שנחום יצליח לשקם את חייו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. דתי שפוי

    אם הקורבן היה בן של שופט , היה נשאר 70 שנה בכלא !!
    אבל סתם אזרח , זה לא מעניין בית המשט

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברור אים היה בן של שופט או שוטר הבן אדם היה מת בכלא

  3. מאור

    הגיע הזמן להתחיל לחנך בנים צעירים שאלימות כאמצעי להוכיח גבריות זו לא הדרך. די כבר עם משחקי הכבוד המיותרים האלה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט לא להאמין, על רצח יושבים שבע שנים עלובות? על מה שחרור מוקדם? שבע שנים, זה הערך לחיי אדם, בעיקר הוא שם כיפה, כמו כל עבריין עלוב

  5. הצפוני

    בנו של השופט חשין נהרג בתאונת אופניים. הפוגע קיבל 12 שנה בכלא .וכאן חייל נרצח רצח בכוונה תחילה ורק 7 שנים.שופטים הזויים שיגרמו לכך שאין הרתעה הפשע ישתולל רק שזורקים נעל על שופטת נכנסים לכלא.
    הם חושבים רק על עצמם ולא על האזרחים במדינה .

  6. אליהו הירושלמי

    הייתי שם את שניהם בכלא לכל החיים עד שאחד מהם מודה מי מי מהם דקר למוות.
    צריכים לתפוס צעירים עם סכינים להעיף אותם לכלא.

  7. צהוב בנשמה

    מה המסר בשירור הזה ? שחיי אדם שווים 7 שנים בכלא? מסר מעודד לציבור הצעיר שיש תקווה גם אם ירצחו שישוחררו אחרי תקופה קצרה
    בית המשפט חייב להפסיק את הזילות בחיי אדם,החלטה רעה מאוד

  8. יוחאי

    עכשיו העולם הוא מקום קצת פחות בטוח.
    בושה למדינה…
    מסתבר שכולם שווים בפני החוק אבל יש שווים יותר ויש שווים פחות…

  9. וולס

    האבא צודק.גועל נפש.זה מה ששווים חיי אדם ? ולמה העבריין השני יצא בלי כלום? מדינה מושחתת מאד!!!!!!!!!!!!! בכלא התאילנדי או הטורקי כבר היו מחנכים אותם יופי יופי.או בברזיל.קמבודיה.פרו.אבל פה.אדוני ישמור.העיקר כיפה לבנה.ארורה מי שהשריצה את שני העבריינים האלה ואת כל העבריינים האלימים בכלל!!!!!!!!!!

  10. שופטים ז'בלה

    רק בגלל שופטים נאלחים עוכרי ישראל הרבה הורים לא יתאמצו שילדיהם ישרתו בצבא כי אם אני שולח את הילד שלי לשמור על עם ישראל והרוצח שלו משוחרר על ידי יפה נפש או לחלופין הוא נאסר כי הרג מחבל והחיים שלו נהרסים למה שלא אדאג לילד שלי ? שהשופטים ישלחו את הילדים שלהם להירצח ואז נראה אותם

  11. לא נשכח

    כל הסיפור מסריח
    הרוצח בכלל לא עצר ונחקר לאחר האירוע, הוא ברח והתחבא בצפון ורק לאחר עיסקה עם אביו הסכימו להסגירו כמובן שכל זה מתבצע בחסות עורך דינו והאיש הכי מושחת ומשחית במדינה רונאל פישר. רות דוד המושחתת הייתה אז פרקליטת מחוז מצליחה ואתם יודעים את ההמשך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר