מדרחוב בן יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
מדרחוב בן יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

חנויות הרחוב צפויות להיפתח ביום ראשון, בעלי העסקים בירושלים כבר חוששים מהסגר הבא

חנויות הרחוב יורשו להיפתח בכפוף להגבלות, אך החנויות בקניונים יישארו סגורות; בינתיים, בעלי העסקים בירושלים חוששים מסגר שלישי שאורב מעבר לפינה

פורסם בתאריך: 6.11.20 08:10

עונת החורף שהחלה השבוע ובגדול הובילה הורים רבים לחפש אחר בגדים ארוכים לילדיהם. בגדי העונה הקרה של השנה שעברה כבר קטנים על הילדים שצמחו בכמה סנטימטרים, אלה שאין להם אחים גדולים שיעבירו אליהם את הגרדרובה. וכשהקניונים סגורים הרמטית, ולא מורשים לפעול, מי שהרוויח מכך השבוע היו חנויות הסטוק של הבגדים. לדוגמא, תורי ענק נרשמו בחנות הסטוק "קולב" באורה – "כל ירושלים שם", אמר לי השבוע אחד ההורים מירושלים, "איפה נקנה לילדים בגדים לחורף? הכל סגור".

ביום ראשון צפויות להיפתח חנויות הרחוב בירושלים – התקנות החדשות מאפשרות את פתיחת החנויות, "למעט חנויות המצויות בקניון מקורה או בקניון שאינו מקורה הכולל מעל 20 חנויות ובתי עסק". על פי התקנות תתאפשר תפוסה של עד 4 לקוחות בלבד בחנות. הפרה של התקנות להלן תוגדר כעבירה פלילית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ההקלות לא יחולו על ערים שהינן אדומות, כמו כן, הקבינט שוקל להטיל מגבלות נוספות על העסקים שעומדים להיפתח מחדש ביום ראשון, ואף נשקלת אפשרות של עוצר לילי ברחבי הארץ במטרה להוריד את מקדם ההדבקה של תחלואת הקורונה.

חנויות הרחוב בירושלים צפויות להיפתח מחדש לאחר תקופת סגר קשה וארוכה מדי, שהחלה עוד מערב ראש השנה (18.9). בכל אותה התקופה בעלי החנויות הקטנות צפו מהצד בתסכול ובזעם על מרכזי הסטוק שהורשו לפעול, ועל ההמונים שפקדו את מתחמי קניות אלה, בזמן שפרנסתם נגזלת.


מרכז העיר, השבוע - חנויות להשכרה בשל משבר הקורונה (צילומים: שלומי הלר)

מרכז העיר, השבוע – חנויות להשכרה ולמכירה (צילומים: שלומי הלר)


פתיחת חנויות הרחוב נראית כמו חצי נחמה. כי בינתיים הקניונים בחוץ – החנויות במרכזי הקניות הגדולים של ירושלים – קניון מלחה, קניון הדר, קניון פסגת זאב וקניון רמות, עדיין לא מורשות להיפתח.

בינתיים, בעלי החנויות בירושלים חוששים מהסגר השלישי שאורב מעבר לפינה. אלי לוי, יו"ר ועד סוחרי מרכז העיר, תיאר השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי "כולנו נזקקים. העסקים בשבר נוראי, לא נראה לי שיהיו כאלה שיקומו מהמשבר הזה. רואים את האיפה ואיפה שעושים בין הסופרים לבין חנויות הרחוב הרגילות. זה דבר חמור מאוד, דבר כזה שעושים לא יהיה לזה מרפא. אף אחד לא יוכל לרפא את המסחר, ולא פלא שכל חנות שנייה במרכז העיר מוצעת להשכרה. עצוב מאוד".

מהלך של סגר נוסף, במהלך חג החנוכה או במועד מאוחר יותר, כזה שעוד צפוי להגיע, סגר מיותר – עלול לפגוע באופן אנוש בכלכלה הירושלמית ולחסל סופית את העסקים שהצליחו עד כה לשרוד את המשבר הכלכלי הקשה ביותר שפוקד את ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ירושלמית

    זה מה שקורה כשבוחרים ראש ממשלה המנהל את משבר הקורונה באופן פוליטי, מפטם את החרדים בתקציבים ונכנע למול הפרתם את כללי הקורונה. אם היה עושה סגר על ערים אדומות – המדינה לא היתה נכנסת כולה לסגר שני

  2. ליאור

    במקום "לחשוש", תעשו משהו כדי שלא יהיה עוד סגר: תקפידו על מסכות, תקפידו שהלקוחות שלכם ישימו מסכות, תקפידו על מספר האנשים המותר בתוך החנות, תאווררו הרבה, תשאירו דלתות וחלונות פתוחים, תחטאו הרבה, תקפידו על מרחק ותוודאו שהלקוחות מקפידים על מרחק. וגם אל תלחצו כל הזמן לפתוח כמה שיותר מהר – זה רק מביא גם את הסגר הבא יותר מהר.

  3. מירב

    מגיבה 2 כיבשה שטופת מח. תתעוררי, אין פה שום מגיפה, יש וירוס ממשפחת השפעת, זה הכל!.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר