סאיב עריקאת ברמאללה, בשנה שעברה (צילום: MOHAMAD TOROKMAN/רויטרס)
סאיב עריקאת ברמאללה, בשנה שעברה (צילום: MOHAMAD TOROKMAN/רויטרס)

אחרי שלושה שבועות שבהם היה מאושפז בהדסה: מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת מת בגיל 65

מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת מת הבוקר: לאחר שחלה בקורונה הוא אושפז לפני שלושה שבועות בהדסה, והיווה אתגר לטיפול לאחר שעבר השתלת ריאה לפני שלוש שנים

פורסם בתאריך: 10.11.20 11:35

מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת מת הבוקר, בגיל 65, לאחר שחלה בקורונה ואושפז במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם לפני שלושה שבועות.

עריקאת היה יועצו ומקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. על רקע התפרצות מחלת הקורונה הוא היה בקבוצת סיכון בשל השתלת הריאה שעבר לפני שלוש שנים, לאחר שחלה בפיברוזיס ריאתי. עד אשפוזו בהדסה שהה עריקאת בביתו ביריחו – במהלך תקופה זו טיפלה בו בתו הרופאה, דלאל. לאחר שמצבו הדרדר הוא אושפז בהדסה, בבית החולים הוא הורדם והונשם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בכיר בהדסה סיפר ל"כל העיר" לפני שלושה שבועות כי מומחי הדסה התייעצו עם מומחים רפואיים מבתי חולים ברחבי העולם, מאחר ובארץ לא מוכרים מקרים של מושתלי ריאה שחלו בקורונה. בכל אותה התקופה בני משפחתו של עריקאת שהו סמוך למחלקת הקורונה ועקבו אחר מצבו.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "מר סאיב עריקאת הלך לעולמו ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. מר עריקאת שהועבר לבית החולים ביום ראשון לפני למעלה מ-3 שבועות, בתאריך 18.10, היה מושתל ריאה שנדבק בקורונה, טופל בביתו ביריחו והגיע במצב קשה שחייב הנשמה מיידית וטיפולי החייאה. במהלך תקופת אשפוזו, זכה לטיפול אינטנסיבי שכלל חיבור למכונת לב ריאות – אקמו וטיפולים תרופתיים ע"י מיטב מומחי הדסה. לצערנו, מצבו לא השתפר ונותר קריטי, ובתמונה של אי ספיקה רב מערכתית הוא הלך לעולמו. צוות הדסה משתתף בצער משפחתו, מוקיריו, ידידיו והעם הפלסטינאי".

עריקאת נולד ב-1955 באבו דיס שבמזרח ירושלים. לאחר שאביו שהה תקופה ארוכה בארה"ב כאיש עסקים, הוא נשא אזרחות אמריקאית. כשהיה בן 17 למד באוניברסיטת סן פרנסיסקו תואר ראשון ושני במדעי המדינה, את תוארו השלישי בלימודי שלום הוא עשה באוניברסיטת ברדפורד בבריטניה. לאחר לימודיו הוא חזר להתגורר בגדה המערבית ולימד באוניברסיטת א-נג'אח בשכם. ב-1994, עם הקמת הרשות הפלסטינית, הוא מונה לשר השלטון שהקים יאסר עראפאת.

עריקאת היה הפנים של שיחות השלום שהתקיימו לאורך כל השנים מול הפלסטינים, ונחשב לאחד מהמדינאים הפלסטיניים הבכירים. למעשה, עריקאת כבר כ-30 שנה משמש הנציג הרשמי של הרשות הפלסטינית בשיחות השלום עם ישראל – עוד מוועידת מדריד ב-1991.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אליהו הירושלמי

    אחד המסוכנים, הקיצוניים והמתוחכמים שהיו.
    בעיני הוא האחראי לסרבנות הפלשתינית יותר מכל מנהיג אחר אצלם.
    מעניין: את ערפאת טענו שאנחנו הרעלנו. לא למדו לקח ורצו שנרעיל גם אותו ??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר