סגן ניצב ניסו גואטה (צילום: אמיל סלמן)
סגן ניצב ניסו גואטה (צילום: אמיל סלמן)

היכה בעוצמה: כתב אישום הוגש נגד קצין המשטרה סנ"צ גואטה שתועד תוקף מפגין

שלושה חודשים אחרי התקיפה: מח"ש הגישה הבוקר כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין משטרה ממרחב ציון בירושלים, בגין תקיפה של מפגין וצלם עיתונות בהפגנה בבלפור

פורסם בתאריך: 29.11.20 10:42

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה הבוקר לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין משטרה ממרחב ציון בירושלים, בגין תקיפה של מפגין וצלם עיתונות בהפגנה אשר התקיימה ביום 22.8.20.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


סגן ניצב ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון במשטרת ירושלים (צילום: כאן 11)

סגן ניצב ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון במשטרת ירושלים (צילום: כאן 11)


כתב האישום הוגש הבוקר שלושה חודשים לאחר שסנ"צ גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון במשטרת ירושלים, נחקר באזהרה במח"ש. כפי שפורסם אז ב"כל העיר" בתום החקירה הוחלט להרחיקו למשך 24 שעות מתחנות המשטרה.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שקד דהן, ביום 22.8.20 בשעות הערב, התקיימה תהלוכת מפגינים, אשר לא אושרה קודם לכן על ידי משטרת ישראל, מגשר המיתרים אשר בכניסה לירושלים ועד לרחוב בלפור. במהלך התהלוכה, הגיע חלק מהמפגינים אשר השתתף בה לרחוב בצלאל, תוך שהם מתכוונים להמשיך לצעוד לכיוון כיכר פריז. הכוח המשטרתי, אשר ביקש למנוע את התקדמות התהלוכה, הורה למפגינים לחזור על עקבותיהם וחסם את התקדמותם. אותה עת עמד על הכביש סנ"צ גואטה יחד עם כוחות משטרה נוספים. בשלב מסוים פנה אחד המפגינים אל סנ"צ גואטה והלין בפניו על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הדף סנ"צ גואטה בחוזקה את המפגין בשתי ידיו בפניו, פעמיים. במהלך הדיפתו השנייה, אחד המפגינים, אשר השתתף אף הוא בתהלוכה, הסיט את מסכת הפנים של סנ"צ גואטה והחל להימלט מהמקום. סנ"צ גואטה, בתגובה, החזיר את מסכת הפנים למקומה והחל לדלוק אחר המפגין על מנת לבצע את מעצרו. בסיועם של שוטרים נוספים, הצליח סנ"צ גואטה לבצע את מעצרו של המפגין.

בכתב האישום נצוין כי לאחר ביצוע מעצרו, אחז הכוח המשטרתי בידיו וברגליו של המפגין והוביל אותו למקום צדדי, הרחק מההפגנה. את הובלתו של המפגין ליוו, בין היתר, סנ"צ גואטה וצלם העיתונות וסרטי התעודה אשר תיעד את ההפגנה מתוקף תפקידו.

במהלך ליווי המפגין, ומבלי שהיתה כל אינטראקציה בין הצלם לבין סנ"צ גואטה, הדף הנאשם בחוזקה את הצלם בחלק גופו העליון אחורנית, והכה בו בעוצמה בצד פניו, בעודו אוחז בידו המכה מכשיר קשר. כתוצאה ממעשיו של סנ"צ גואטה, משקפיו של הצלם נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.

עו"ד שקד דהן, המחלקה לחקירות שוטרים: "המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה בירושלים. כתב האישום מבטא את עמדת מח"ש לפיה מצופה מכל שוטר לנהוג במקצועיות ולהימנע מנקיטת אלימות גם כאשר מדובר במצבים מורכבים, בוודאי כאשר מדובר בקצין ובמפקד אשר ראוי שישמש דוגמא לפקודיו".

סנ"צ גואטה, כזכור, היה מאחד מכוכבי הסדרה "מחוז ירושלים", שתיעדה את עבודתם של שוטרי ירושלים. הסדרה הורדה מהאוויר ואף נמחקה לאחר שהתגלה כי שוטרים במהלך הצילומים השתילו נשק בביתו של תושב מזרח העיר, במטרה "לתעד" תפיסה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. תמי

    תרחיבו בבקשה על אלימות השוטרים בהפגנות החרדים ולמרות שיש תיעודים מחרידים (כולל אלימות על ילדים) משום מה השוטרים יוצאים בלי כתב אישום.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קל נקמות ה מי שליכלך על קהילה שלמה ועל העומד בראשה עכשיו הגיע תורו. וד"ל

  3. חני מירושלים

    טוב מאוד, אני הייתי שוטרת ועכשיו בפנסיה, ואני חושבת שנעשה צדק והשוטר היה צריך לקבל את עונשו , כנראה הקצין הזה היה ביבסט, לפי צורת המכות שהוא נתן למפגין…..אנשים לא מבינים שהמפגינים האלה בסופו של דבר מפגינים גם עבורנו, יבוא יום ונברך אותם על כך….

  4. יצחק ויס

    אין על ניסו גואטה, השוטר הכי גבר במשטרה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    יש לי את המספר שלו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר