מחסום משטרתי (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

מפסגת זאב ועד גילה: כנופיית גנבי היונדאי שהטריפה את משטרת ירושלים

לאחר סדרת גניבות מתוחכמת של כלי רכב מסוג יונדאי וקיה בשכונות ברחבי ירושלים, המשטרה הצליחה ללכוד את חברי החוליה בתום מרדף דרמטי בכבישי העיר. הסיפור המלא

פורסם בתאריך: 7.12.20 18:42

כנופיית גנבי רכבים פעלה בחודשים האחרונים ברחבי ירושלים – חברי הכנופיה, לפי החשד, גנבו רכבים, מסוג יונדאי וקיה, בשכונות פסת זאב, בית הכרם, עיר גנים, קרית היובל, רמת דניה, גבעת מרדכי וגילה.

מכתב אישום, שהוגש לאחרונה לבית משפט השלום בירושלים, עולה כי עלי בן נעים זעריר, בן 36, תושב רמאללה, בעלים של מכון לשטיפת רכבים, נאשם בשורה של גניבות רכבים מתוחכמות של תושבי ירושלים, יחד עם חשודים נוספים, םלסטינים תושבי השטחים. לפי כתב האישום, שהגישה נגדו יחידת התביעות במשטרה, זעריר "נטל חלק בעשרה מקרי גניבת רכבים עם חברי חוליה".

כך עבדה השיטה: זעריר נאשם כי פנה לאדם שנהג לשטוף את רכבו במכון שטיפת הרכבים שבבעלותו, וביקש ממנו להעביר רכבים משטחי ישראל לרשות. בהמשך, כך לפי כתב האישום, גוייסו עוד כשלושה מעורבים לצורך השלמת מבצע הגניבות.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על פי כתב האישום, תפקידו של אחד מחברי חוליה היה לספק מפתח משוכפל והכוונה לכלי הרכב שנגנבו, וכן דרכי נסיעה למחסום חיזמא ומשם לשטחים. חבר חוליה נוסף, כך לפי כתב האישום, נאשם כי "נהג לפתוח את הציר", ולמעשה לוודא שאין מחסומים או ניידות משטרה בדרך.

וכך, בתוך כחודשיים, גנבו חברי החוליה כ-10 כלי רכב ממספר שכונות בירושלים תמורת תשלום של בין 500 שקלים ל-1,000 שקלים, לכל רכב.

אירוע הגניבה הראשון המיוחס לחולייה התרחש ב-29 באוגוסט, בסמוך לשעה 18:00, גנבו חברי החוליה רכב מסוג קיה שחנה ברחוב הסביון בשכונת עיר גנים, ונסעו איתו לשטחי הרשות דרך מחסום אל ג'יב. אירוע גניבה נוסף אותו ביצעו חברי החוליה התרחש ב-9 בספטמבר, בסמוך לשעה 23:00, של רכב מסוג קיה שחנה ברחוב שח"ל בגבעת מרדכי.

כמו כן, ב-23 בספטמבר, בסמוך לשעה 23:00, גנבו חברי החוליה רכב מסוג יונדאי מרחוב משה יוסטמן בשכונת גילה. בנוסף, ב-16 באוקטובר, בסמוך לשעה 21:00, גנבו חברי החוליה רכב מסוג יונדאי מרחוב דב סדן בפסגת זאב.

בהמשך כתב האישום נכתב כי בתאריך ה-14 באוקטובר, גנבו חברי החוליה רכב מסוג יונדאי מרחוב יפה רום בשכונת גילה ונמלטו איתו לשטחים. וב-16 באוקטובר, בסמוך לשעה 20:00 בערב, גנבו חברי החוליה רכב מסוג יונדאי מרחוב החלוץ בבית הכרם.

בכתב האישום מודגש כי רק ב-17 באוקטובר 2020, הצליחה המשטרה ללכוד חלק מחברי החוליה כאשר באותו יום, בסמוך לשעה 10:00, גנבו חברי החוליה רכב מסוג יונדאי מרחוב האנפה בגילה ויצאו בנסיעה לכיוון מחסום חיזמא, הפעם, במשטרה נערכו מבעוד מועד והציבו מחסום ברחוב סיירת דוכיפת בפסגת זאב אך נהג היונדאי שהבחין במחסום פגע ברכב הסקודה המשטרתי ודהר מהמקום במהירות גבוהה.

בתום מרדף משותף של המשטרה וכוחות מג"ב בשכונת פסגת זאב שכלל ירי לעבר גלגלי הרכב, איבד חבר החוליה שליטה על הרכב והתנגש בגדר של תחנת הרכבת הקלה ברחוב סיירת דוכיפת, שם השתלטו עליו השוטרים, במקביל, חבר חולייה נוסף שתפקידו היה לפתוח את הציר ולוודא שאין מחסומים בדרך המילוט נלכד ברחוב עוזי נרקיס בעת שנסע בצורה פרועה בכביש.


כביש עוזי נרקיס, הכביש לפסגת זאב (צילום: דוברות המשטרה)

כביש עוזי נרקיס, הכביש לפסגת זאב (צילום: דוברות המשטרה)


חרף המעצר שביצעה המשטרה, בתאריך 19 באוקטובר, בסמוך לשעה 21:00, גנבו חברי החוליה נוספים רכב מסוג יונדאי מרחוב קובבי ברמת דניה והעבירו אותו לשטחי הרשות.

רק ב-22 לאוקטובר, ולאחר שגנבו רכב מסוג קיה מרחוב משה קליינמן בקרית היובל, הגיעו שניים מחברי החולייה, לרחוב זוטא בבית הכרם, פרצו לרכב מסוג קיה ויצאו בנסיעה לכיוון מחסום חיזמא, מה שהם לא ידעו, זה שבחברת איתוראן שלחו מספר שעות קודם לכן נציג מהחברה שהוציא אוויר מצמיג הגלגל הקדמי בשל חשד לגניבה שעלה על ידם. כשהתגלה לחברי החוליה כי חסר אוויר בגלגל הרכב, נסעו עם הרכב הגנוב לתחנת הדלק "פז" בשדרות בן גוריון בכניסה לעיר, שם נלכדו על ידי כוח משטרה שהגיע למקום.

נגד מנהיג החוליה הוגש כתב אישום על ידי יחידת התביעות המשטרתית בסעיפים של גניבת רכב וקשירת קשר לעשות פשע, כאשר נגד חלק מבחרי החוליה התווסף אישום נוסף חבלה במזיד ברכב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה פרנסה אחים שלי הכל מה היהוד יש זה שלנו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אותו יותר מפתיע הרווח – גנבי רכב מרוויחים 1000 שקל על רכב? בשביל זה הסיכון?

  3. מושן

    רק. המשטרה וכחות הביטחון. והשופטים יכולים להציל את ישראל

  4. שלומי

    אין מספיק הרתעה לגנבי רכב,והשופטים בארץ הם הגנבים האמתיים,גונבים מהאזרחים התמימים את העונש שאמורים לתת לגנבים.כל הכבוד למשטרה שמשתדלת לעבוד.

  5. אבי

    מעניין לאיזה בית מלון(כלא) הם יכנסו אם בכלל
    בטן גב טלוויזיה לימודים ארוחות חינם מה רע ???
    רק בישראל חחח
    שווה להיות גנב

  6. ביום ש...

    כול הגנבים יקבלו כדור בראש .. אז אולי אז… סוף סוף ייפסקו הגניבות !

  7. אבי

    כבר היום השופט ישחרר אותם ויפסוק שבעלי הרכבים חייבים לפצות את הגנבים על כך שמנעו מהם פרנסה. בנוסף, מדינת ישראל תחוייב לתת לגנבים דמי אבטלה עד לאישור המקצוע "גנב מורשה" בלשכת התעסוקה שאז יוכלו להגיש בקשה רשמית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר