פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה, ת"לי גאולים (צילום: אוהד צויגנברג)
פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה, ת"לי גאולים (צילום: אוהד צויגנברג)

התוכנית החדשה להשלמת פערים לתלמידי א'-ב': בהשקעה של כמיליון שקלים

בעקבות הנזקים הפדגוגיים שעלולים להיגרם בהוראת הקריאה והכתיבה בלמידה מרחוק: במנח"י הגו תוכנית חדשה, שנועדה לקדם את התלמידים ואת התלמידות שצברו פערים לימודיים, ללא עלות מצד ההורים

פורסם בתאריך: 15.12.20 16:26

אין ספק שמשבר הקורונה פגע במערכת החינוך, אך נראה שהכי נפגעו הם תלמידי כיתות א'-ב' – הוראת הקריאה והכתיבה מרחוק עלולה להוביל לנזקים פדגוגיים, לעתים בלתי הפיכים, שכן מדובר בשלב הבסיסי של הכרת האותיות והעשרת אוצר המילים. לפני כחודשיים אף המליצה המפקחת על הוראת העברית בגן וביסודי במשרד החינוך דליה הלוי-דרזנר שלא ללמד קריאה באופן שיטתי. "הנזק שעלול להיגרם מתחושות של כישלון או ממתח סביב רכישת הקריאה גדול יותר מדחייה זמנית של ביסוס יסודות האלף-בית".

על רקע החשש מפגיעה ביכולות הקריאה והכתיבה של תלמידי הכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודי בעיר, במינהל החינוך (מנח"י) בעיריית ירושלים הגו תוכנית חדשה ומיוחדת להשלמת הפערים בעברית לתלמידי א'-ב'. היקף ההשקעה בתוכנית – כמיליון שקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מדובר בקורס בהיקף של כעשר שעות, שינתן על ידי המדריכות המחוזיות מטעם משרד החינוך. "התגבור יינתן לתלמידים בבתי הספר בחינם – ללא תוספת תשלום על ידי ההורים", מדגישים בעירייה, "והוא מתוכנן להתחיל בימי חג חנוכה ולהימשך גם לאחר מכן". בעירייה מוסיפים ומציינים כי "צוותי החינוך יקבלו הדרכה מקצועית לתכנית התגבור המיוחדת. מדובר בתכנית שנועדה לקדם את התלמידים שצברו פערים בתקופה המורכבת שנוצרה בעת הקורונה, ויתכן שתלווה בתוכנית המשך על פי הצורך. על פי התוכנית, הצוותים החינוכיים בבתי הספר היסודיים יבצעו מיפוי באמצעותו יאותרו התלמידים שצברו פערים לימודיים".

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "החינוך הירושלמי מוכיח שוב ושוב שהוא רואה כל תלמיד ותלמיד ומפתח מענים עבורם תוך, התחשבות בתקופה ובאתגריה. מדובר בתכנית מבורכת שתסייע רבות לצמצום פערים לימודיים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר