בית החולים הדסה עין כרם, בית החולים שערי צדק (צילומים: אבי חיון,שערי צדק)
בית החולים הדסה עין כרם, בית החולים שערי צדק (צילומים: אבי חיון,שערי צדק)

החל מהשבוע הבא: מבצע חיסוני הקורונה יוצא לדרך בהדסה ובשערי צדק

כ-1,000 עובדים ועובדות בשערי צדק נרשמו לקבלת חיסון הקורונה, ובהדסה מדגישים כי החיסון יינתן על בסיס התנדבותי בלבד - כך נערכים בתי החולים בירושלים לקראת השבוע ההיסטורי. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 17.12.20 17:56

החל מיום ראשון הקרוב, 20.12, צפוי מבצע חיסוני הקורונה לצאת לדרך – בשלב הראשון יחוסנו צוותי הרפואה בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, ולאחר מכן יחוסנו צוותי הבריאות בקופות החולים ברחבי העיר. מדובר בחיסון שיינתן בשתי מנות – המנה השנייה של החיסון תינתן לאחר 21 ימים. במשרד הבריאות מציינים כי החיסון של פייזר ככל הנראה יהיה תקף לכשנה.

לפי משרד הבריאות בשלב א' יחוסנו סגלים רפואיים בבתי החולים, קופות החולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים; בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים; סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים; מד"א וארגוני הצלה; ומוסדות מגן אבות ואמהות ומוסדות רווחה לחוסים ומטפליהם.

לאחר מכן, במהלך השבוע, יחוסנו תושבים בגילי 60 ומעלה – באחריות קופות חולים ואוכלוסיות בסיכון, ביניהן חולי סוכרת, השמנת יתר חולנית, COPD, יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים, חולים המטולוגיים וכדומה. יצוין כי בקבוצה החולים עם דיכוי חיסוני יש לכלול משפחה ובני בית בקדימות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כמו כן, במשרד הבריאות מציינים כי יחוסנו קבוצות אוכלוסיה בחשיפה גבוהה כמו מורים, גננות, עובדים סוציאליים, בתי סוהר אסירים וסוהרים; צה"ל וגופים ביטחוניים יקבלו הקצאה בהתאם לתוכנית חיסון שתוצג למשרד; בהמשך פתיחת החיסון לכלל האוכלוסייה על פי תזמון קופות חולים.

לא יחוסנו בשלב זה: ילדים ונוער עד גיל 16, מחלימים, נשים בהריון, נשים מיניקות, אנשים עם היסטוריה של תגובות יתר קשות – אנפילקסיס ונשים המתכננות להרות – עד חודש לאחר קבלת חיסון שני.

במרכז הרפואי שערי צדק נערכים לקראת מתן חיסוני הקורונה לצוותים הרפואיים. בשערי צדק מציינים כי בתוך 12 שעות למעלה מ-1,000 עובדים נרשמו לקבלת חיסון נגיף הקורונה. "בשערי צדק נמשכת ההרשמה ובמקביל נעשתה פניה למשרד הבריאות להגדיל את ההקצאה שניתנה בשלב הראשון", נמסר מהמרכז הרפואי.

הרגע המרגש השבוע בשערי צדק – 9 חודשים אחרי שחולת הקורונה הראשונה אושפזה במחלקת כתר הראשונה בירושלים, הפכה המחלקה למתחם החיסון לנגיף הקורונה. כבר ביום חמישי קיימו צוותי שערי צדק את הפיילוט הראשון לחיסון צוותי הרפואה לנגיף הקורונה.

במסגרת ההיערכות למתן החיסונים הוקם בשערי צדק אזור חיסונים ייעודי בו יחוסנו הצוותים. "בתחילת שבוע הבא צפויה להתקבל בשערי צדק מנת החיסונים הראשונה ואז יחל מבצע חיסון של 1,000 עובדים תוך 4 ימים", מסבירים בשערי צדק. "לקראת הגעת החיסונים צוות משימה בראשות מנכ"ל שערי צדק מרכז את כלל ההערכות המורכבת: הקמת המתחם וכל תפעול קבלת החיסונים, איחסונם ושינועם לעמדות החיסון; ניהול כל מערך רישום אלפי העובדים המתחסנים ורישומם לחיסון השני; מתן החיסון בהתאם להנחיות ולפרוטוקול החיסון; פיקוח רפואי על המתחסנים".


פרופ' עופר מרין במחלקת חיסוני הקורונה בשערי צדר (צילום: שערי צדק)

פרופ' עופר מרין במחלקת חיסוני הקורונה בשערי צדר (צילום: שערי צדק)


מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין מציין: "שערי צדק נבחר להיות אחד המרכזים הרפואיים הראשונים בהם יחוסנו הצוותים. אני גאה לעמוד בראש ארגון שעובדיו התגייסו לקבלת החיסון ומוכיחים שוב ושוב כמה שערי צדק הוא מרכז מוביל וראשון לכל משימה. שבוע הבא הוא שבוע היסטורי ואנו גאים להיות חלק ממנו. החיסון לקורונה חשוב ביותר ואנו בהחלט חושבים שיש להתחסן. משערי צדק אני שולח מסר לכל תושבי ירושלים ולכל המדינה – אני אתחסן ואני קורא לכולם להתחסן. בשביל כולנו. יחד נוכל להתגבר על הקורונה".

"זה המקום שבו התחלנו עם החולה הראשונה ופה היום אנו סוגרים מעגל עם החיסונים הראשונים בהיסטוריה של שערי צדק", מוסיף פרופ' מרין, "אנו מקווים שהמעמד בו אנו נמצאים היום הוא יריית הפתיחה לסיומה של המגפה".


עמדה לקבלת חיסון קורונה (צילום: דוברות הדסה)

עמדה לקבלת חיסון קורונה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)


גם בהדסה נערכים לקראת גל החיסונים הראשון: "החיסון, אשר על פי התחזיות יגיע לבית החולים בשבוע הבא, יינתן לאנשי הצוות החפצים בכך, על בסיס התנדבותי בלבד", מבהירים בהדסה, ומסבירים כי "מרגע הגעת החיסון אל בית החולים הוא יאוחסן במקררי אגף הרוקחות וכי יש להזריקו תוך שלושה וחצי ימים ממועד ההגעה".

בתוך כך, בהדסה מציינים כי הם ממשיכים בניסוי הקליני של חיסון הקורונה של המכון הביולוגי בישראל, שעומד כעת בפני שלב 2, שיתחיל בימים הקרובים. "שלב זה התאפשר הודות לאישור משרד הבריאות, שבחן את תוצאות השלב הראשון – במהלכו לא נתגלו תופעות לוואי משמעותיות וכל המשתתפים חשים בטוב. במהלך שלב 2, יוזרק החיסון של המכון הביולוגי למאות משתתפים, בהם גם קשישים ובעלי מחלות רקע, כאשר צוות המרכז למחקר קליני בהדסה יעקב אחר כולם מבחינה בריאותית. אנו בהדסה מאמינים מאוד בחיסון של המכון הביולוגי ונעשה כל שידרש על מנת לסייע עד לאישורו".

"כל העיר" פנה גם למרכז הרפואי הרצוג בגבעת שאול, שבו פועלות שלוש מחלקות קורונה. בהרצוג מסרו השבוע כי הם עדיין ממתינים להוראות משרד הבריאות בכל הנוגע לקבלת החיסונים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר