סגר ראש השנה בירושלים - אזור העיר העתיקה (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

לקראת סגר מלא בירושלים: הממשלה אישרה – החמרת ההגבלות החל מיום חמישי בחצות

שרי הממשלה אישרו הערב את החמרת הסגר החל מיום חמישי הקרוב, 7.1, בחצות, למשך שבועיים לפחות - מערכת החינוך תושבת, למעט החינוך המיוחד; רק מקומות העבודה החיוניים יפעלו

פורסם בתאריך: 5.1.21 21:49

בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים והחשש מתרחישים של עשרו אלפי מאומתים ביום, כפי שהוצגו הערב בישיבת הממשלה  -השרים אישרו כי החל מיום חמישי הקרוב, 7.1.21, בחצות, ולמשך שבועיים לפחות, ייכנס לתוקפו סגר מלא.

הסגר יכלול השבתה של כלל מערכת החינוך, ילדי הגנים והכיתות ילמדו באמצעות זום. הסגר לא חל על החינוך המיוחד, שימשיך לפעול כסדרו.

כמו כן, מקומות העבודה ייסגרו, למעט מקומות עבודה חיוניים. מחר, רביעי, צפויים שרי האוצר והבריאות להכריע אילו מקומות עבודה יוחרגו.

במסגרת הסגר – תוגבל היציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד, כמו למשל למרכולים ולפארם, רק ביישוב המגורים. הגבלת המרחק תיאר עד 1,000 מטרים מהבית.

הממשלה החליטה להחמיר את איסורי ההתקהלויות – עד 5 בחלל סגור ועד 10 במרחב פתוח. כיום, יש לציין, מדובכ ב-10 אנשים במרחב סגור ועד 20 אנשים במרחב פתוח. בנוסף, האיסור על שהייה בבית של אחר יישאר על כנו.

בנוגע לתחבורה הציבורית – מספר קווי האוטובוסים יצומצמו בכ-50 אחוזים.

בעלי המסעדות לא יורשו לבצע איסוף עצמי, אך, נכון לעכשיו, שירותי המשלוחים יימשכו, אלא אם כן תתקבל הודעה אחרת ביום רביעי, שבו צפוי הקבינט לאשר את מתווה הסגר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מה מותר? ההגבלות לא יכללו יציאה לחיסון נגד הקורונה, טיפול רפואי, טיפול סוציאלי, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורטיבית יחידנית – כמו הליכה וריצה, העברת קטין בין הוריו הגרושים או הפרודים, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, חתונה או ברית  -בכפוף להגבלות ההתקהלות ושמירת המרחק החברתי.

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", התחלואה בירושלים לא נבלמת. לפי הנתונים של משרד הבריאות הנמצאים בעיריית ירושלים, נכון להיום, שלישי, היו בירושלים 10,645 חולים פעילים. ביממה האחרונה אותרו 1,615 חולים חדשים, 602 החלימו. רוב החולים נרשם במגזר החרדי בירושלים – 874 מאובחנים חדשים; 410 – מאומתים חדשים במגזר הכללי; 126 חולים חדשים במזרח העיר; ו-205 – לא משויכים למגזר מסוים.

במשרד הבריאות מודאגים מהתפשטות ה"מוטציה הבריטית" – כפי שפורסם ב"כל העיר" בתחילת השבוע אותרו בירושלים, בגבעת זאב ובבני ברק חולי קורונה שנדבקו במוטציה.

לפי נתוני הרמזור השכונות האדומות בירושלים הן: בוכרים, גאולה, נוה יעקב, רוממה, בית וגן, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, רמת אשכול, הר נוף, גבעת שאול, גבעת מרדכי, הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר, לב העיר, מוסררה, בית צפאפא, פסגת זאב, ארמון הנציב, גוננים, בית חנינא, הר חומה, קרית היובל, רמת שרת, מלחה, בקעה, תלפיות, ארנונה, גילה ועיסאוויה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. נגה

    איזה יופי!!! רוב החולים הם במגזר החרדי אבל הם כדרכם משתינים עלי ו ולא יסגרו כלום. ראש העיר? מנהל דיונים ״לנסות לשכנע אותם״ ונכשל. כמה עצוב… את חיי התושבים האחרים הוא ממרר בלי להתייעץ בכלל

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם החינוך המיוחד????? לסגור לסגור את החינוך המיוחד אתם חוצפנים

  3. אחד שמבין

    פעם נישית לחיות עם ילד חינוך מיוחד יום שלם בבית?
    תחשבי על דרגות הקשות.
    יש גם חינוך מיוחד עד 6בערב במוסד. נראה לך נורמלי שהיה יום שלם בבית?

  4. שון

    רוב החולים חרדים..
    והשכונות האדומות בין היתר
    ארנונה הר חומה תלפיות בית חנינה עיסוויאה מלחה גילה .. גבעה צרפתית..
    שכונות עם מיעוט חרדי אם בכלל..
    השנאה לחרדים לא פוגעת רק בחרדים.. פוגעת במיוחד במי ששונא אותם..

    שנזכה לאהבת חינם במהרה..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר