לימודים מהבית באמצעות זום (צילום: אייל טואג)
לימודים מהבית באמצעות זום (צילום: אייל טואג)

מיואשים מהלימודים מרחוק – יו"ר ארגון ההורים בירושלים: "ההורים מאבדים אמון"

בצל הדיווחים על זינוק בנשירה משיעורי הזום, מתייחס יו"ר ארגון ההורים בירושלים אריק קפלן לתופעה בשיחה עם "כל העיר" ואומר כי "אנחנו עוד נשלם על השנה הזו"

פורסם בתאריך: 14.1.21 19:03

כשבוע לאחר סגירת מערכת החינוך בירושלים, עולה תמונה מדאיגה של נשירה והיעדר עניין בקרב תלמידים רבים בהשתתפות בשיעורים, וזאת חרף ניסיון העבר בסיטואציה הזו של לימודים באמצעות הזום בסגרים קודמים.

אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים, מתייחס למצוקה בראיון עם "כל העיר" וטוען כי, "הרגו את הילדים, אני חושב שהמצב הוא שהילדים גמורים רגשית, ההורים הפכו לסוג של מורים, עם כל המאמץ של המורים ואני רואה חלק מהם עושים דברים נפלאים, שמשקיעים ובודקים, ועובדים ממש קשה, אבל פונים אלי גם הורים שמספרים שיש מורים שנכנסים לזום ל-30 דקות ואומרים לתלמידים, 'תמלאו את הדפים האלה והאלה'. זאת אומרת, אין אחידות, יש הבדלים עצומים בתוך הלימוד עצמו בין המורים, יש מורים שלמדו איך לעבוד עם הזום ויש כאלה שלא והתלמידים מרגישים את זה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


קפלן מוסיף ואומר כי "הסגר השלישי הזה הוביל מצב שהילדים גמורים רגשית, סחוטים נפשית, אין להם קשר עם חברים, הם בלחץ, אני כרגע לא מדבר מבחינה לימודית שהם נפגעו משמעותית, ולא על תלמידי כיתות י"א ו-י"ב, שהם בכלל, אני לא יודע מה יהיה עם בגרויות החורף שלהם. אבל הילדים הקטנים בפיגור קשה של חומר, קשה מאוד ללמד קריאה וכתיבה דרך הזום, אתה צריך את הטיפול וההכוונה האישית של המורים, גם כשהיו בכיתות היה קשה לתת את החום והאהבה לתלמידים, המורים מפחדים, אני מבין אותם, אנחנו כחברה נשלם על השנה הזאת, על הפגיעה שנפגעו הילדים והתלמידים עוד המשך הרבה זמן, זה משהו שהממשלה עדיין לא הבינה וזה הבעיה הגדולה".


אריק קפלן (צילום: אלבום פרטי)

אריק קפלן (צילום: אלבום פרטי)


יש גל של נטישות משיעורי הזום או שזו תופעה שולית?
"בגלל שההורים בבית, יותר קל להם לשים לב, אבל זה תלוי אם להורים אכפת או לא, כי גם ההורים מאבדים אמון, ואז הם אומרים לילד, 'עזוב כבר, לא משנה, עוד שבוע עוד שבועיים, כן תיכנס לא תכנס, זה לא משנה'. הסטייט אוף מיינד של הכל השתנה, מכיוון שלא שידרו מהתחלה שהחינוך זה דבר כל כך חשוב זה השפיע על כולם, אם היו משדרים שאנחנו נאבקים על החינוך וזה הדבר הכי חשוב, אותו הורה שיושב בבית היה יודע שבאמת החינוך כל כך חשוב ולא מוותר לילד או הילדה שלו, אבל ברגע שהשיקול היה בדיון האם לפתוח את מערכת החינוך זה בגלל שההורים יוכלו לחזור לעבודה ראינו שהחינוך לא כל כך חשוב וזה מה שכואב לי".

מה עם הנתונים שהצביעו על הדבקה גבוהה במערכת החינוך?
"זה לא נכון, הנתונים מראים שהילדים נדבקים בבית ומביאים אותה לתוך מערכת החינוך, ואת מערכת החינוך הרבה יותר קל לעצור, איפה הבעיה?, ואני מכיר מקרים, שהאבא התחיל להשתעל והתחיל להיות חולה, והוא אומר 'מחר אני אלך להיבדק', ובאותו יום הוא שלח את הבת שלו ללימודים, במקום להשאיר אותה בבית, הבעיה היא באחריות ההורית, אצל כולנו, לא במערכת החינוך, נוצר פה זלזול וחוסר הפנמה בחשיבות של עטיית מסכות ושמירה על ההנחיות, ואין לי ספק, שאם כולנו היינו מתנהגים באחריות יותר , מערכת החינוך היתה נשארת פתוחה לגמרי, וגם חלק מהעסקים היו יכולים, הבעיה שהתחלנו לזלזל מהר מאוד, אני רואה מה קורה בחוץ, ואני אומר, אם כבר עשינו סגר, פגענו כל כך הרבה בילדים, תשבו בבית קבינימט, אל תעשו לי מסיבות מחתרתיות, אל תלכו לי כולם לשבת באותו כיכר ובוודאי אל תפתחו תלמודי תורה במקום אחר. תשבו בבית ובעוד שבוע יחזירו את הילדים ללימודים ויתר המשק בהמשך, אבל דבר ראשון להחזיר את לימודים, שלא יהיה מצב שיפתחו דברים אחרים ואת הילדים ישאירו בבית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שרון

    הם ממש לא מלמדים צורת לימות של 20 דקות לשיעור פעמים עד 3 ביום עם מורה שתמיד זה לא עובד לה. והכל מפילים על ההורים.
    הלמידה מרחוק צריכה להיות מהכיתה בליב שעור רגיל והתלמידים מהבית.
    מורות מלמדות בן 4 ל6 שעורים בשבוע יש להם את יום החופש שלהם ואת יום שישי אחרי זה הגברת בן דוד לא תרצה להחזיר ימים בחופש. הלימודים בגלל הקורונה לא יכולים להתקיים בבתי הספר אז אפשר שילוב יוטיוב חי וזום מהכיתות של המורים וללמד מה שצריך ולא שעור מחו"ל אומנות מורשת מדעים ספורט ורק 2 שעות עברית 2 שעות חשבון ו2 שעות אנגלית וזה בשבוע ולא ביום.

  2. מורה

    בעניין מערכת החינוך רק הערה אחת שקשורה רק ואך ורק לתלונה המתמשכת שאובדן ידע שאולי נרכש בשנת לימודים הוא אסון. אני חלוק על נקודה זו לחלוטין. במשך 12 שנות לימוד יש חזרתיות לא מעטה, ואובדן ידע כזה בהחלט ניתן להשלמה לא בעייתית. הזעקות בתחום זה פשוט מוגזמות. יש כמובן בעיה אפשרית עם תלמידים/ות  שצריכים להיבחן בבגרויות ואת העניין הזה צריך ואפשר לפתור.  

     

  3. אזרחית טובה

    לא מסכימה עם הכתבה, המגפה פגעה בכולם , כולם נפגעו ולחפש אשמים וחוסר יעיילות זה זילזול במורה /גננת
    דבר טוב יצא מהסגר ניהול זמן של התלמיד לוקח אחריות על ניהול הזמן שלו, הילד נחשף ללמידה היברידית עצמאית , ללא תחרות המבחנים, כאשר המגפה תחלוף נחזור לעולם הישן ועדין יהיו קיטורים חבל מאוד שערך המחנך לא עולה בכתבה אלא רק קיטורים

  4. נועה

    יותר טוב … התלמידים יהיו הרבה יותר יצירתיים בלעדיהם. בתי ספר עם אג'נדות ישנות אשר לא תורמות במאומה לתלמידים. לא מכינים את אזרחי העתיד לחיים עצמם. בתי ספר מיותרים לחלוטין כיום. צריכים להיות יצירתיים על מנת לעניין את התלמידים ובהחלט לא בבניינים שאני למדתי בהם… התלמידים ייפרחו ללא בתי הספר וכן הגיע הזמן שההורים ייקחו אחריות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר