מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילומים: דוברות הדסה, אמיל סלמן)
מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילומים: דוברות הדסה, אמיל סלמן)

רוטשטיין לנתניהו ולשרים: "האדישות והניכור לבריאות הציבור השתלטו עליכם לגמרי"

בהמשך למאבק בתי החולים הציבוריים לתקצוב שוויוני - מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין שיגר מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים: "אנא התפנו מעיסוקיכם החשובים והקדישו לנושא הבריאות ומצב בתי החולים תשומת לב"

פורסם בתאריך: 24.1.21 16:14

כבר למעלה משבוע שבתי החולים הציבוריים מוחים מול משרד האוצר, בהמשך למאבקם לקבלת תקצוב שוויוני, כמו בתי החולים הממשלתיים – אולם עד כה המשבר לא נפתר. בין בתי החולים הציבוריים שמוחים, כפי שפורסם ב"כל העיר", הם הדסה ושערי צדק, שמתמודדים בימים אלה עם עומסים כבדים מאוד במחלקות הקורונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


היום, ראשון, שיגר מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מכתב מאשים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשאר שרי הממשלה, שבו הוא כותב בין השאר: "עובדה ידועה לכל היא שבמשך שנים רבות הזנחתם את בתי החולים הציבוריים במדינה, ייבשתם אותם, קיפחתם אותם בתקצוב חסר, הכרחתם אותם בחוק לפעול מתחת לעלויותיהם כפי שנקבעו על ידי משרד הבריאות ועכשיו למרבה הצער הגענו לכך שכולם בקשיים כלכליים קשים, ושבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים מפגינים ומוחים כבר מעל לשבוע בגופם מול משרד האוצר, ונראה לי שזה פחות דחוף וחשוב מאשר עיסוקים אחרים בהם אתם עוסקים היום".

"האם אתם ערים לכך שאנחנו, המנהלים, ניצבים מול מנהלי המחלקות הרפואיות והאחיות שלנו הנמצאים בחזית הקורונה ובו זמנית גם מול חזיתות נוספות, כאשר הם מתריעים שמצוקת כח האדם הנוראית עכשיו, כולל חוסר ממשי מסוכן ברופאים ואחיות, יוצרת מצב מפחיד של חוסר בטיחות הגובל בסיכון המטופלים?", מדגיש פרופ' רוטשטיין, "האם אתם ערים לכך שתת-התקצוב וחוסר המזומנים של כולנו מונע מבתי החולים כבר קבלת אספקה שוטפת של תרופות ומתכלים של מה שצריך במינימום כדי לטפל בחולים? אם בשעה כזאת כשהחזית בוערת, אינכם מתגייסים לעזרתנו, אזי אין מנוס מקביעה שהאדישות והניכור לבריאות הציבור המקבל שירותים רפואיים מאיתנו, מסתבר, השתלטו עליכם לגמרי".


ההפגנה מול משרד האוצר (צילום: יוני ריקנר)

ההפגנה מול משרד האוצר (צילום: יוני ריקנר)


ביום ראשון שעבר, כפי שפורסם ב"כל העיר", הוקם מאהל מחאה מול משרד האוצר. שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ו-3 בתי החולים בנצרת, ישבו במאהל על רקע החשש מקריסת בתי החולים. עוד באותו שבוע הפגינו מול משרד האוצר כ-400 צוותי רפואה – רופאות, רופאים, אחים ואחיות. "נתניהו, פקידי האוצר מובילים אותנו לסגירה", כך קראו המוחים בהפגנה.

בהמשך טוען פרופ' רוטשטיין כי "ה'דרג המקצועי', צמד מילים הנשמעות היום במדיה, לא הצליח עד היום למצוא איך לסייע בטיפול במצב. הבינו כי מה שקראנו פעם 'נערי ונערות האוצר', הם חבר'ה טובים ואולי אפילו מצטיינים בתיאוריות הכלכליות, אבל לא הם הנותנים את הדין על מחדלי משילות ותיעדוף נכון של השקלים אותם מוציאה הממשלה בעת הזאת. חברי הממשלה הנכבדים, אנא תתעדפו נכון ומהר את בתי החולים הציבוריים הנמצאים בחזית המאבק, כי לצערי מה שמתרחש היום זה נורא. אנא התפנו מעיסוקיכם החשובים והקדישו לנושא הבריאות ומצב בתי החולים תשומת לב. שמעו אותנו, לימדו מה קורה בפנים, איך צוותים נופלים ממש מהרגליים, ואיך אין מענה לצרכי החולים. מצב זה אינו מחוייב המציאות ודי מבייש אותי כאזרח מדינת ישראל שאנחנו במצב כזה".

בסוף מדגיש פרופ' רוטשטיין כי "אמנם בתי החולים הציבוריים נתרמו בעבר על ידי עמותות צדקה ומקוששים תרומות גם בהווה, אבל הם ציבוריים ומשרתים את כל עם ישראל, וזאת בודאי לא סיבה להפלייתם התקציבית המתמשכת ולהעמדת סיכון ממשי לעצם קיומם בתקופה זו. אז קדימה, בבקשה עבור מטופלינו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


​​​​​​

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. במקום בריאות קיבלנו צוללת באמת תודה. לך

    במקום בריאות קיבלנו צוללת באמת תודה. לך

  2. מודא פאר

    לפרופיסור רוטשטיין הנכבד ,מנהל כללי של בית החולים הדסה ירושלים ,לא להרגיז את בעל מדינת ישראל ברבריהו ,כי הוא יגדיל כפליים את הסיוע לחרדים עוד ,הרי הוא לא רואה ולא שומע , מול עיניו יש בעית ההצמדות לכסא , עוד עשי להתפוצץ מקנאה בעהש' .אסור להעיר לו כלום , הוא יודע שהוא לא בסדר ,כשאלוהים יקרא לו הוא ישלח את ליצן ודרעי .

  3. ללא שם

    לבסוף ירכשו בעלי הון תאבי בצע בית חולים ולא טובת הצוותים והמטופלים לנגד עיניהם ויהפכו את הרופאים לעובדי קבלן…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר