ראש העיר משה ליאון בהפגנת ההורים הבוקר (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)
ראש העיר משה ליאון בהפגנת ההורים הבוקר (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)

הפגנת ההורים בספרא – ראש העיר ליאון: "אני מאוד מקווה שמחר בבוקר אתם תחזרו ללימודים"

תלמידים והורים, שדורשים לפתוח את בתי הספר בשכונות הכתומות, מפגינים בכיכר ספרא; ראש העיר משה ליאון ירד לרחבת עיריית ירושלים ואמר להורים בין השאר: "מאז יום רביעי אני פועל בנושא מול משרד הבריאות ומול משרד ראש הממשלה"

פורסם בתאריך: 14.2.21 08:23

עדכון אחרון: 14.2.21 09:44

(עדכון – 9:45) בהמשך לפארסת פתיחת בתי הספר בירושלים – עשרות הורים מרחבי העיר מפגינים הבוקר, ראשון, ברחבת כיכר ספרא. ההורים דורשים לפתוח את בתי הספר בשכונות הכתומות בעיר, בהתאם למתווה של ערים כתומות – 70 אחוזים מתחסנים מעל גיל 50. ההורים דורשים מהממשלה להעביר את סמכויות הניהול של החינוך לידי עיריית ירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



ראש העיר משה ליאון ירד לרחבת כיכר ספרא כדי לתמוך בהורים. יחד איתו הגיעו סגנית ראש העיר מחזיקת תיק החינוך חגית משה (הבית היהודי), ראש מינהל החינוך אביב קינן וחברי המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) ולורה ורטון (מרצ). ליאון אמר להורים ותלמידים והתלמידות שהגיעו לרחבת עיריית ירושלים כי "אני מאוד מקווה שמחר (שני) בבוקר אתם תחזרו ללימודים. מאז יום רביעי אני פועל (בנושא) מול משרד הבריאות ומול משרד ראש הממשלה, לא יכול להיות מצב ששכונה שאתם גרים בה (שבה לומדים), שיש לה את אותם אחוזים של מאומתים כמו בעיר אחרת שגרים בה".


הפגנת ההורים בכיכר סםרא, הבוקר (צילום: לורה ורטון)

הפגנת ההורים בכיכר סםרא, הבוקר (צילום: לורה ורטון)


חברת המועצה ד"ר לורה ורטון (מרצ), שתומכת במחאה מסרה: "אני תומכת בפתיחת מוסדות החינוך, תוך שמירה על כללים ברורים וברמת הבטיחות המיטבית: לימוד בקבוצות קטנות, בדיקות תכופות, יום לימודים קצר וגמיש ופתרונות נוספים הן הצעות ראליות לחלוטין. ירושלים מוכנה ומבקשת לקבוע כללים לילדי ירושלים, ואין לי שמץ של ספק שכל שאר הרשויות יכולות לעשות זאת גם. עוד מוסרת ורטון: "ממשלת החירום לטיפול בקורונה נכשלה ואינה מתפקדת. זה המקום של השלטון המקומי והעיריות ליצור פתרונות ולתת מענה לתושבים שקורסים תחת הנטל. שיתכבדו חברי הממשלה שנכשלו כולם, ויאפשרו לנו להוציא את ההורים והילדים מהסיוט המתמשך בו הם חיים כיום".

חבר המועצה יוסי חביליו מוסר: "אני מסכים עם עמדת ההורים שצריך להעביר את הסמכויות לפתיחת מוסדות חינוך לעיריית ירושלים. לדעתי צריך לעשות בדיקה של כל בית ספר לגופו, כדי שגם בשכונות המעורבות כמו רמת שרת וקטמון, בתי ספר שהתחלואה נמוכה בהם, ייפתחו".

גם באופוזיציה תומכים בהורים – עינב בר כהן (התעוררות) מדגישה כי "צריך להחזיר את הילדים ללמוד בשכונות בהן יש תחלואה נמוכה בהתאם למתווה של משרד הבריאות. באחריות וברגישות. המחיר הנפשי והקושי של ההורים הוא עצום ואין שום סיבה שלא לאפשר פתיחה איפה שניתן. ירושלים העיר הגדולה בישראל, שכונות בה הן כמו ערים וכך ראוי להסתכל על זה ולחלק אותה לשכונות. לצד הפתיחה אנו דורשים אכיפה נוקשה ושיוון בפני החוק של כל המוסדות וכל המגזרים. לצערנו, זה לא קרה עד היום. ליאון מנהל את המשבר ברשלנות ומשיקולים פוליטיים ולכן רק מספר בודד של שכונות יכולות לפתוח היום. נפנה גם לקבינט הקורונה לשנות את ההחלטה כדי לפתוח בצורה שפויה ואחראית איפה שאפשר".

"קבינט האבסורד", כך קורא פורום ההורים בירושלים למהלך, שלא לפתוח את בתי הספר בשכונות הכתומות בעיר, "ירושלים, עיר הבירה של ישראל שחוברה לה יחדיו, נשארת סגורה ומבוצרת. מוסדות החינוך בירושלים סגורים, גם בשכונות הכתומות, בניגוד למתווה הרמזור. הממשלה מסרבת להחיל את המתווה של ערים כתומות על השכונות הכתומות בעיר, שעומדות ביעד ההתחסנות. בשל המרקם הייחודי של העיר, הדרישה ל-70 אחוזים מתחסנים מעל גיל 50 בעיר כולה אינה סבירה והתלמידים בשכונות שכן עומדות ביעד שנקבע – נענשים".

"פורום הורי ירושלים אומר עד כאן ודורש מהממשלה לאשר בישיבת קבינט הקורונה, את פתיחת מוסדות החינוך בשכונות הכתומות העומדות ביעד,, נמסר ממארגני ההפגנה. "לא יעלה על הדעת שמפקירים את עיר הבירה של ישראל".

ההורים מסבירים כי הם החליטו לקיים את ההפגנה ברחבת כיכר ספרא "ולא מול מוסדות השלטון בעקבות דרישתנו שקבינט הקורונה יאפשר לרשות המקומית לנהל את פתיחת מוסדות החינוך בעיר".

פורום ההורים: "אנחנו בקשר עם לשכת ראש העיר ומטרתנו היא אחת: לרתום את כל הגורמים בשלטון המרכזי והמוניציפאלי על מנת לאפשר חזרה מיידית ללמידה בשכונות הכתומות בירושלים".

כזכור, בשיחה עם "כל העיר", בשבוע שעבר הסביר ראש העיר משה ליאון את ההחלטה שלא לפתוח את בתי הספר בכלל השכונות בירושלים: "החלטת הממשלה היא לא הגיונית. החלטת הממשלה התייחסה לערים כתומות, וירושלים מחולקת ל-32 שכונות, כל שכונה אצלנו היא כמו עיר. יש שכונות אדומות, כתומות, צהובות, וההחלטה לגבינו היא לא כמו על כל עיר אחרת בארץ".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דוד

    אני ירושלמי עם ילדים בבתי ספר והם לא מייצגים אותי. ראשית שידאגו לחסון המורים.

  2. למה יושבים

    על הרצפה?
    הרי עיריית ירושלים פיזרה כסאות צבעוניים ברחבי העיר,לא נשאר להם מספיק לתת להורים שמוחים על סגירת ביתי הספר?
    עזבו כשהעירייה מהוללת שלנו מתגאה בפיזור כסאות ברחבי העיר,או בסגירת רחובות בזמנו וקריאה לזה עיר המדרחובים,(לא יודע ממתי חסימת כבישים זה מדרחוב?!אבל ככה זה בעיר המתדדרדת הזו).
    אז לא נשאר זמן לטפל בדברים האחרים כדוגמא מערכת החינוך בעיר,הכבישים המשובשים בכל רחבי העיר עם הבורות,או עוד נושאים שכנראה לא חשובים.
    הרי מה שחשוב זאת היחצנות וההתעסקות בטפל.
    עזבו לנהל עיר הפך לחלטורה במדינה.

  3. מה קרה? מהומה רבה על לא דבר

    הלו ההורים רק מתבכיינים די כבר. יש מגיפה, הרבה חולים והרבה בידוד בעיקר ירושלים, אז די!

  4. מדברת בשם עשרות אמהות

    לכל ההורים המפגינים..הילדים שלכם הם נטל עליכם? תחשבו שאנחנו חס ושלום בזמן מלחמה אין עבודה אין לימודים כולם בבתים
    הילדים שלנו הם לא הפקרות אם יש סכנה הכי קטנה עבורם למה אתם ממהרים להחזיר אותם? הם היהלומיםםםםם שלנו
    מתרחישי אימים של ביבי והממשלה על הפתיחה ישר לפרוץ הכל?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר