כיתה ריקה, ראש העיר משה ליאון (צילומים: אילן אסייג, ראובן קפוצ'ינסקי)
כיתה ריקה, ראש העיר משה ליאון (צילומים: אילן אסייג, ראובן קפוצ'ינסקי)

השבתת הלימודים בירושלים – ראש העיר ליאון ל"כל העיר": "החלטת הממשלה לא הגיונית"

בהמשך לזעם של ההורים בשכונות הכתומות בירושלים, שציפו לפתיחת מוסדות החינוך היום בעיר - ראש העיר משה ליאון יוצא נגד החלטת משרד הבריאות ואומר הבוקר בשיחה עם "כל העיר": "אין סיבה שבתי ספר בשכונות הכתומות לא ייפתחו, כמו בערים הכתומות"

פורסם בתאריך: 11.2.21 11:18

"החלטת הממשלה היא לא הגיונית", כך אומר הבוקר ראש העיר משה ליאון בשיחה עם "כל העיר", בהתייחס להחלטה שלא לפתוח את בתי הספר בכלל השכונות בירושלים. "החלטת הממשלה התייחסה לערים כתומות, וירושלים מחולקת ל-32 שכונות, כל שכונה אצלנו היא כמו עיר. יש שכונות אדומות, כתומות, צהובות, וההחלטה לגבינו היא לא כמו על כל עיר אחרת בארץ".

ביממה האחרונה עברו ההורים והתלמידים בירושלים טלטלה של ממש. במהלך שעות הצהריים ביום רביעי התבשרו ההורים, שילדיהם לומדים בבתי ספר בשכונות הכתומות בעיר, שעומדות בקריטריונים של שיעור המתחסנים, כי מוסדות החינוך ייפתחו מחדש, בהתאם למתווה הממשלה. אולם בערב, אחרי השעה 20:00, בעת שרוב הילדים כבר הלך לישון, הוציאה עיריית ירושלים הודעה כי הלימודים לא יתקיימו כלל בכל השכונות בעיר. בהמשך לכך קבוצת הורים מבית הכרם הפגינה הלילה מול ביתו של ליאון ברחביה. עוד באותו ערב ליאון שיגר הודעה לוואטסאפ של ההורים, שבה הוא מסביר וכותב בין השאר כי ההחלטה התקבלה על רקע פרשנות מוטעית הנוגעת לשכונות הכתומות: "חברות וחברים אני מבין את הזעם שלכם. אני אתכם וממש לא נגדכם; עשיתי כל מאמץ במהלך היום לשנות את הפרשנות לשכונות כתומות – לצערי לא קיבלתי הסכמה ממשרד הבריאות. עם כל הכעס שלכם אלי אני חושב שאני לא האיש הנכון שצריך לקבל את הגידופים הללו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מאחורי הקלעים – מאז הוצאת ההודעה הראשונה ביום רביעי בצהריים על חידוש הלימודים בשכונות הכתומות בירושלים, שבהן שיעור המתחסנים מעל גיל 50 הינו למעלה מ-70 אחוזים, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התקשר לראש העיר ליאון ואמר לו כי הוא אינו יכול לפתוח את בתי הספר בשכונות הכתומות, וכי החלטת הממשלה התייחסה רק לערים כתומות. במהלך שעות אלו ליאון ניסה לשנות את החלטת משרד הבריאות מול גורמים שונים בממשלה, וזאת בהתאם להודעת פיקוד העורף כי ניתן לפתוח את בתי הספר בשכונות הכתומות שעומדות ברף המתחסנים. לבסוף – העירייה נאלצה להודיע ברגע האחרון, ערב לפני החזרה לבתי הספר, כי הלימודים הפרונטליים מבוטלים.

"ההודעה שיצאה מפיקוד העורף התייחסה גם לשכונות בירושלים", מבהיר ליאון בשיחה עם "כל העיר", "והיו כמה שכונות שבהן ניתן היה לפתוח את מוסדות החינוך, כשהתנאי היה שכונות כתומות, שבהן שיעור המתחסנים הינו 70 אחוזים בקרב בני ה-50 ומעלה. עד אתמול (רביעי) אחר הצהריים לא היה לנו את הפילוח של הגילים של מקבלי החיסונים, כדי לעמוד בקריטריון של ה-70 אחוזים, ולא יכולנו לדעת. אז אנחנו בעירייה עשינו את הניתוחים שלנו בכל הקשור למתחסנים. ראינו שיש שכונות כתומות בירושלים, שבהן למעלה מ-70 אחוזים מבני ה-50 התחסנו, ואפשר להחזיר את התלמידים לבתי הספר. את ההחלטה הזו קיבלנו בשעות הבוקר ושימחנו את הנהלות בתי הספר ואת ההורים. ואז משרד הבריאות התקשר אלי ואמר שאי אפשר להחזיר את השכונות, שהמתווה מתייחס רק לערים. ניהלתי על זה הרבה שיחות עם גורמי הממשלה ולא קיבלתי תשובה חיובית לפתוח את בתי הספר. אז החלטתי בחוסר ברירה ובעצבות גדולה לסגור את הלימודים היום בירושלים".

ההורים זעמו בין השאר על התזמון של ביטול הלימודים – אחרי השעה 20:00, בעת שילדים הלכו לישון מתוך ידיעה וציפייה כי מחר הם חוזרים ללמוד.
"היה יותר גרוע אם הם היו קמים בבוקר, הולכים לבתי הספר והיו שולחים אותם הביתה. גם עכשיו אני חושב שאין סיבה שבתי הספר בשכונות הכתומות בירושלים לא ייפתחו, כמו בערים הכתומות. על זה ניהלתי אתמול כל היום שיחות, והחלטתי מה שהחלטתי בערב. בנוגע לבית הכרם, חשוב לציין כי אתמול בבוקר היא הפכה להיות כתומה".


הפגנת הורים ותלמידים בבית הכרם נגד סגירת מוסדות החינוך (צילום: פרטי)

ההפגנה בבית הכרם, הבוקר (צילום: פרטי)


קבוצת הורים ותלמידים בשכונת בית הכרם יצאה גם הבוקר, חמישי, להפגין בכיכר דניה במרכז המסחרי בשכונה, נגד ההחלטה לבטל את הלימודים הפרונטליים בבתי הספר בכלל השכונות בעיר. ההורים והילדים הניפו שלטי מחאה, שעליהם נכתב בין השאר: "ביזיון", "רוצים שפיות" ו"בבית וגן לומדים, מה עם בית הכרם?".

ההורים בירושלים כועסים על כך שבעת שילדיהם עדיין לומדים מרחוק יש כמה תלמודי תורה בעיר שפתוחים ללא אכיפה.
"ברוב המוסדות החרדיים בירושלים לא לומדים", משיב ליאון, "תמיד יש מיעוט. המוסדות הלימודיים שאנחנו מדברים עליהם, של עיריית ירושלים, שם אנחנו צריכים לתת את ההודעה באחריות. אני לא בורח מההחלטה שהתקבלה אתמול".



לפי נתוני הרמזור אלה השכונות בירושלים המוגדרות אדומות: נוה יעקב, עיסוויה, סנהדריה, מעלות דפנה, רמת אשכול, בית חנינא, רמות, ואדי ג'וז, שייח' ג'ראח', גילה, ראס אל עמוד, שועפאט, הר נוף, רמת שלמה, הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר, בית וגן, גבעת שאול, גבעת מרדכי, הר חומה, קרית היובל, רמת שרת, מלחה, כפר עקב, סילוואן, אבו תור, בוכרים, גאולה, מאה שערים, מ.פ שועפאט, ענאתא, א-טור, לב העיר (נחלאות, מרכז העיר), מוסררה ופסגת זאב.

כאמור, כיום השכונות הכתומות בירושלים הן: בית הכרם, העיר העתיקה, גינות העיר (המושבה הגרמנית, המושבה היוונית, טלביה, ניות), תלפיות מזרח, בית צפאפא, גוננים, בקעה, תלפיות, ארנונה, צור באהר, ג'בל מוכאבר, רוממה, קרית מנחם וגבעת משואה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. ירושלמית

    הכוונות היו טובות זה לא בידיו.

    אך, טוב שלא נפתח מתוך לחץ.
    מה הענייו תמיד לפתוח ברגע האחרון על מנת לומר פתחתי?
    אם כבר שיפתח עם צהרון

  2. מלי אוטמזגין

    מצטערת אבל זו לא אמת . משה לאון והעירייה ניסו לקמבן את משרד הבריאות עם הגדרות יצירתיות של אחוז מתחסנים וציון רמזור 6.5 . משרד הבריאות עלה על זה דרך תלונות של הורים מחוברים למשרד רוה״מ שהתלוננו גם על האישור לפתיחת הצופים בירושלים בלי אישור . המפגינים מול ביתו של ראש העיר אינם שונים מחרדים בהלוויה אולי יותר גרועים כי הם חבורה בכיינית והיסטרית שמייצגת את כל הרע בישראל של הקורונה . החרדים לפחות סבורים שעושים מצווה.

  3. מירי

    מאחר ויש כבר אפשרות להתחסן אז למה לא לפתוח? הצעירים יעברו הקורונה בקלות ובמבוגרים יחליטו אןהם רוצים להתחסן או לחלות. עכשיו כבר אין הצדקה להגן עליהם.

  4. אני אסכם

    את זה כך
    בלה,בלה,בלה בלה,
    הרבה מילים ללא משמעות,
    עזוב לאון לא בושה לא כל אחד יודע או יכול לנהל עיר ,במיוחד עיר כמו ירושלים עם כל הבעיות והקשיים שלה,
    אולי תעשה מה שאתם בעירייה יודעים הכי טוב ואולי הכי קל
    תפזרו כסאות צבעוניים ברחבי העיר,או תחסמו את הכבישים הבלאוו הכי חסומים, בגלל בניית הרכבת הקלה ותקראו לזה עיר המדרחובים בניחוח של חו"ל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר