הדסה עין כרם בשלג 2015, שערי צדק בשלג 2013 (צילומים: דוברות הדסה, דוברות שערי צדק)
הדסה עין כרם בשלג 2015, שערי צדק בשלג 2013 (צילומים: דוברות הדסה, דוברות שערי צדק)

לא רק בקורונה: היערכות החירום של הדסה ושערי צדק לקראת סערת השלג

בהדסה ובשערי צדק נערכים לקראת סערת השלג, ששיאה צפוי בלילה שבין רביעי לחמישי - בין השאר מערכי הלוגיסטיקה, המזון, מלאי התרופות והציוד הוכנו מראש ותוגברו

פורסם בתאריך: 16.2.21 17:25

גם בתי החולים הדסה ושערי צדק בירושלים נערכים לקראת סערת השלג. צוותי החירום בבתי החולים מתכוננים לתרחיש שבו דרכי הגישה לבתי החולים ייחסמו. כמו כן, במידה וייערם שלג מעל 10 ס"מ בתי החולים יסיעו את העובדים ואת העובדות באמצעות רכבים המיועדים לנסיעה בשלג. בנוסף, בבתי החולים בדקו בשעות האחרונות את מלאי ציוד החירום, ודאגו להימצאותם של עובדים חיוניים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר", על פי כל התחזיות – בלילה שבין רביעי לחמישי צפוי לרדת שלג בירושלים. חזאי 'ירושמיים' בועז נחמיה מציין בתחזית כי במהלך הערב והלילה, בין רביעי לחמישי, כאמור, צפויים להצטבר 10-5 ס"מ, כאשר במקומות הגבוהים יותר ייערם יותר שלג.

בהדסה מדגישים כי ההיערכות מתבצעת בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים. "כבכל אירוע של התראת שלג, גם אם הפעם מדובר באירוע קל, צוותי הרפואה והסיעוד נערכים מבעוד מועד", מציינים בהדסה, "לצורך בהארכת משמרות, צוותי שירותי המטבח ערוכים עם מלאי ומוצרים, בתי המרקחת, עובדי הבית, המחשוב וכן אגף התפעול – מוכנים לכל תרחיש המחייב התייחסות מיוחדת, בפינוי שלג מן הכניסות לבית החולים ועוד".

מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מוסר כי "אנו מקווים כי ההיערכות שלנו לא תידרש להוכחה בשטח, וכי השלג – באם יירד, יהיה קל ושאינו משבש את עבודתנו. בכל מקרה, אנו בהדסה ערוכים ומוכנים ליממה סוערת, כפי שמתחייב מן האחריות שלנו לכלל תושבי ירושלים ולעובדינו. הצוותים בהדסה מורגלים ומכירים את ההתנהלות על בוריה".

כאמור, גם במרכז הרפואי שערי צדק נערכים הצוותים לשלג הצפוי. "כלל המכונים, המרפאות, חדרי הלידה וחדרי המיון יפעלו כסדרם ויתוגברו הצוותים כדי לתת מענה ולשמור על פעילות רציפה", מבהירים בשערי צדק ומוסיפים: "מערכי הלוגיסטיקה, מזון, מלאי תרופות וציוד הוכנו מראש ותוגברו. מערכות הגיבוי לשעת חירום – חשמל, דלקים, מערכות מידע -נבדקו וערוכות לתת מענה לכל תרחיש. כבכל אירועי מזג אוויר קיצוני בירושלים, המרכז הרפואי שערי צדק ערוך לפעילות מלאה כדי לתת מענה לתושבים, למטופלים ולכוחות החירום וההצלה. מיקומו המרכזי של המרכז הרפואי שערי צדק, בצירי התנועה הראשיים, מבטיח נגישות גם בתנאי מזג אוויר קשים לכוחות החירום וכן למטופלים".

עוד נמסר משערי צדק כי "מטה החירום של שערי צדק מרכז את ההיערכות לקראת השלג הצפוי בהכנת כלל המערכים, ביצוע הסעות לעובדים ולצוותי הסיעוד והרפואה, תיאום פתיחת דרכי הגישה מול עיריית ירושלים, תיאום הפעילות מול מד"א וכלל גורמי ההצלה והחירום. מוקד שירות הלקוחות ערוך לטיפול בפניות התושבים ובמתן מידע לגבי פעילות המכונים והמרפאות. מערך הקורונה ממשיך בפעילות שגרה יחד עם מטה הקשר למשפחות המטופלים ותיאום הגעה וביקורים".

בשערי צדק קוראים לציבור להקפיד על כללי הבטיחות:

  • יש להימנע מהליכה בשלג, במדרכות רטובות או מכוסות קרח, בתנאי מזג אויר קשים ורוחות עזות. מומלץ ללכת עם נעלי הליכה בעלות אחיזת דרך טובה ולהאט את קצב ההליכה בשלג.
  • יש להקפיד על חימום החדר ועל חום גוף ולבוש מתאים אם יוצאים, במיוחד אצל תינוקות.
  • על ההורים והצוותים החינוכיים להיות ערים לכל ירידה בחום הגוף אל מתחת ל-35 מעלות המתבטאת באפאתיות, בכי וישנוניות.

"בכל מקרה חירום שדורש התערבות רפואית, יש להגיע למרכז הרפואי שערי צדק ללא דיחוי באופן בטוח ובמידת הצורך בסיוע כוחות החירום וההצלה", נמסר משערי צדק.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין:" שלג בירושלים הוא תמיד חגיגה ומראה שכולנו אוהבים. אנא הקפידו על בטיחות אישית למניעת פציעות וכמובן הקפידו על כללי המרחק למניעת הידבקות בקורונה. אנו ערוכים באופן מלא לתת מענה מלא לתושבי ירושלים".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כל העיר" – עיריית ירושלים, משטרת ירושלים מד"א, חברת החשמל, הגיחון, כבאות והצלה ירושלים, סיטיפס ושאר גופי ההצלה, נערכים לקראת סערת השלג הצפויה. בין השאר במרכז התחזוקה העירוני בגבעת שאול חונות ומוכנות להפעלה כ-250 מפלסות שלג ומפזרות מלח – למקרים שבהם צירים יהיו חסומים בירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר