נחלאות, רחביה (צילומים: מתוך המכתב של הקליניקה לרגולציה סביבתית, בר אילן)
נחלאות, רחביה (צילומים: מתוך המכתב של הקליניקה לרגולציה סביבתית, בר אילן)

תופעת החניה על המדרכות בירושלים – בדרך לבית המשפט

פעילים בירושלים פנו לקליניקה משפטית, ששיגרה מכתב לעירייה, בדרישה להסדיר סימון חניות על מדרכות בעיר, באופן שלא יחסום מעבר של מעבר של הולכי הרגל ונכים; העירייה: "העירייה פועלת לקיום הסדרי חניה נאותים ובהתאם לדרישות החוק החדשות ומבצעת אכיפה"

פורסם בתאריך: 22.2.21 15:00

מצוקת החניה בירושלים הובילה בשנים האחרונות, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", להסדרת מקומות חניה על מדרכות. אולם, מקומות אלו לעתים באים על חשבון הולכי הרגל והנכים, בשל מרחב מצומצם למעבר. למעשה, במקרים מסוימים, הולכי רגל, נכים והורים על עגלות, נאלצים לרדת אל הכביש כדי לעבור ברחוב, מצב שמסכן את חייהם. כעת, לאחר מאבקים שלא צלחו בעבר בנושא, פעילים ירושלמיים פנו לקליניקה לרגולציה סביבתית של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן על מנת שזו תשלח בשמם פנייה לעיריית ירושלים. בשבוע שעבר נשלח מכתב למנהלת האגף לשירותי חניה רויטל מרזן וליועץ המשפטי עו"ד אלי מלכה בעיריית ירושלים. במכתב נטען כי "הסדרת החניה על המדרכות ברחבי ירושלים אינה עומדת בדרישות החוק". הפעילים מתכוונים, במידה והנושא לא יטופל, לפנות בהמשך לבית המשפט.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הקליניקה מייצגת את פעילי הולכי הרגל בירושלים, בהם פרופ' איתי פישהנדלר, יוסי סעידוב, איתמר שחר, נתמאל פלד, מעיין פלד, מרים גודלשטין, ד"ר אסף שפיינר, עו"ד יוסי וולפסון ועדי שטיין. "בבדיקה שנעשתה על ידי מרשינו נמצא כי סימון מקומות חניה רבים בעיר אינו עומד בדרישות החוק, באשר למרווח המעבר המינימלי שיש להשאיר להולכי רגל. לפיכך, אנו מבקשים כי תפעלו לאלתר לתיקון סימון חניות אלו כך שיעמוד בדרישות החוק, או לחילופין לביטולן", כך נכתב בפנייה.


רחוב מולכו, רחביה (צילום: מתוך המכתב של הקליניקה לרגולציה סביבתית, בר אילן)

רחוב מולכו, רחביה (צילום: מתוך המכתב של הקליניקה לרגולציה סביבתית, בר אילן)


במכתב, שאליו צורפו תמונות של כלי רכב החונים על מדרכות בירושלים, מודגש כי "מקומות חניה המיועדים לחניה על המדרכה או על חלק ממנה, ובלבד שנותר מעבר להולכי רגל ולעגלות ברוחב של 2 מטרים לפחות". על כן, טוענים בקליניקה לרגולציה סביבתית, כי בפועל העירייה סימנה מקומות חניה בצורה המנוגדת לקבוע לתקנות התעבורה וחוק העזר.


יוסי בן יועזר (צילום: ברחובות שלנו - התארגנות הולכי הרגל בירושלים)

יוסי בן יועזר (צילום: ברחובות שלנו – התארגנות הולכי הרגל בירושלים)


בנוסף, נטען כי "מעבר לחובה הברורה בחוק, חניות אלו פוגעות ביכולת של אנשים עם מוגבלויות והורים עם עגלות ילדים להתנייד בעיר ואף עלולות לגרום לסיכונים בטיחותיים. בנוסף, שמירה על מדרכות נגישות חיונית להבטחת איכות החיים ואיכות הסביבה".

עדי שטיין, חברת הנהלת מינהל קהילתי גוננים, המיוצגת על ידי הקליניקה מוסרת כי "התעלמות עיריית ירושלים ממצוקת הולכי הרגל מסכת את חיינו וחיי ילדינו. במקום שהעבריינים יחטפו דוח – הולכי הרגל מסכנים את חייהם".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "הסדר החניה על המדרכות הונהג בעבר במשך עשרות שנים ועל פי הנחיות אשר היו תקפות באותה העת. לציין כי במסגרת מהפכת שדרוג הרחובות בעיר, פועלת העירייה לקיום הסדרי חנייה נאותים ובהתאם לדרישות החוק החדשות, אשר מיתרות את הצורך לחנות על המדרכות תוך אימוץ פתרונות יצירתיים בהתאם לרחובות. עיריית ירושלים מבצעת אכיפה נרחבת באמצעות עשרות אלפי דוחות בשנה כנגד חניה לא חוקית על מדרכה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. נגה

    למה אתם מתפלאים? כל שבוע העיריה לוקחת חניות לנכים בשביל מפעל הדגל המגאלומני של ראש העיר. הרכבת הקלה שלו. מגרשים נכים מבתיהם כי ראש העיר לא סופר אף אחד. מה חדש?

  2. יפת

    ברחוב מדבר סיני 37 – חונה קבוע על המדרכה – ומונע מעבר הולכי רגל – מאלץ ירידה לכביש – תוך כדי סיכון עצמי – סיכון ילדים – סיכון נכים – !!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד ותודה לפעילים הדרת הולכי הרגל וסיכון חייהם היא שערוריה
    !

  4. פות

    רחוב מדבר סיני, מספר 37, שכונת גבעת המבתר.
    חונה קבוע על המדרכה וחוסם את המעבר!
    אם כבר מטפלים, הנה לכם כתובת להתחיל ממנו.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את עיריית ירושלים לא מעניין החניות ולא המדרכות , העיקר שיהיו קנסות ויהיה אפשר למלא את הקופה

  6. אילנית

    כל הכבוד לכם!!! סוף סוף לעשות מעשה בנושא כזה יום יומי שפוגע בכל כך הרבה אנשים! אני הולכת ברחובות בכל ירושלים יום יום וכולי עצבים בכל פעם שאני רואה רכב שחונה כאילו כלום על מדרכה ולא עושים כלום בנדון! ואגב, זה לא בסדר גם איפה שהמדרכה רחבה. רכבים לא צריכים לחנות על מדרכות,: "המדרכה לאיש, הרכב לכביש!" שיעשו סדר רציני בעיר הזאת, כל אחד עושה מה שהוא רוצה! בהצלחה רבה! אנחנו איתכם. חיזקו ואימצו!!!

  7. משה ליאון

    רח׳ מדבר סיני 37.
    בבקשה. חונים קבוע על המדרכה. חוסמים מעבר. אמהות עם עגלות. נכים בכסא גלגלים. זקנים. מסתכנים בירידה לכביש. כביש מפותל דו כיווני. טפלו בבקשה שלא יקרה אסון חלילה.

  8. דויד

    ככה זה כשיש ראש עיר שנוסע ברכב יוקרה עם חלונות כהים וסאת במקום ללכת ברגל.. יוסי חביליו מחזיק תיק החניה הוא אכזבה נוראית. הוא משווק את עצמו כקהילתי וירוק אך כזה מגיע לבטיחות הולכי רגל הוא משתתק ועולה לגיפ הגדול שלו ונותן גז.

  9. מוטי

    בטח שיחנו על המדרכה העירייה מבטלת חניות באופן שיטתי כדי לדפוק עוד דוח למשל רחוב בית הדפוס ליד מצות יהודה מדרכה ענקית בשביל הולך רגל אחד כל רחוב שעובר שיפוץ מבטלים שם חניות

  10. מבקרת העריה

    כל הכבוד!!! סופסוף מישהו דואג להולכי הרגל, לנכים ולאמהות עם תינוקות בעגלות!! בושה וחרפה ותעודת עניות לעיריית ירושלים שאיננה דואגת לתושביה, הולכי הרגל המשלמים ארנונה גבוהה ומקבלים תמורתה סכנת חיים יום יומית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר