ראש העיר משה ליאון, מרכז העיר השבוע, קניון מלחה השבוע (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, שלומי הלר)
ראש העיר משה ליאון, מרכז העיר השבוע, קניון מלחה השבוע (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, שלומי הלר)

ראש העיר ליאון ל"כל העיר": "ירושלים תהיה בין הערים הראשונות בארץ שתצא מהמשבר הכלכלי"

ירושלים חוזרת לחיים - ראש העיר משה ליאון מספר ל"כל העיר": "אנחנו פועלים למשוך את האנשים לרחובות כדי להניע את הכלכלה"

פורסם בתאריך: 25.2.21 18:34

השבוע ירושלים החלה לחזור לשגרה – אחרי תקופת סגר ארוכה, הקניונים נפתחו, בהם – קניון עזריאלי (מלחה), קניון הדר, קניון רמות, קניון תלפיות, קניון פסגת זאב ושדרת הקניות ממילא. כמו כן, גם חנויות הרחוב ברחבי העיר נפתחו לקהל, במדרחוב חמדה ואליעזר בן יהודה נרשמה השבוע תנועה ערה של אנשים. פתיחת המסחר כללה גם את ההפעלה מחדש של חדרי הכושר ומוסדות התרבות בעיר.

בשיחה עם "כל העיר" השבוע אומר ראש העיר משה ליאון כי "אין לי ספק שירושלים תהיה בין הערים הראשונות בארץ שתצא מהמשבר הכלכלי". לדבריו, עיקר הפעילות של העירייה בימים האחרונים היה לגייס אמני רחוב ולהשקיע בפעילויות העירוניות ברחובות, על מנת להוציא את האנשים לרחובות – ובכך לדחוף את הכלכלה העירונית. "דאגנו לעשות במשך כשבועיים 'מסע בעקבות האור', והארנו עשרות מונומנטים בירושלים כדי שאנשים ייצאו החוצה וייהנו, המטרה היא גם למשוך אנשים מחוץ לירושלים, ולקיים ברחובות הופעות בהשתתפות אמנים, תוך שמירת ההתקהלויות. אנחנו פועלים למשוך את האנשים להסתובב ברחובות כדי להניע את הכלכלה", מדגיש ליאון, "כי הרחוב הוא הכי פחות מסוכן".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ליאון מוסיף ומציין כי "התיירות תבוא הנה בהמוניה, התיירים מחוץ לעיר יבקרו בירושלים וכל העסקים שלא נפתחו יקבלו דחיפה חזקה מאוד בכל הקשור לכלכלה שלהם".

ליאון מתייחס גם לפתיחת עולם התרבות השבוע בירושלים – בין השאר הופעה מוזיקלית ראשונה של מירי מסיקה התקיימה באולם האודיטוריום בפסגת זאב, בכפוף להנחיות התו הירוק. "זו הפעם הראשונה שהפעלנו את האודיטוריום מאז החניכה שלו שהיתה לפני הקורונה", אומר ליאון. "וזה באמת מרגש, שכחנו את הופעות התרבות שמרחיבות את הלב. המופעים מתקיימים במסגרת התו הירוק, וזה כיף וחוויה מיוחדת להגיע להופעה שבה כולם מחוסנים. כך גם יהיה במשחקי הכדורגל, בתיאטראות ובבתי הקולנוע".


חיסוני קורונה בקרוואן החיסונים של מד"א בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: דוברות מד"א)

חיסוני קורונה בקרוואן החיסונים של מד"א בשוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: דוברות מד"א)


"בידינו לחזור לשגרה, וכל מה שנשאר זה להתחסן", מסכם ליאון בהתייחס להאצת מבצע החיסונים בעיר, "אין סיכון למי שמתחסן. כל אחד צריך לקחת את האחריות לידיו ופשוט להתחסן. זה הפתרון שלנו למשבר. אנחנו מתעסקים במבצע החיסונים בוקר ולילה, ומביאים את עמדות החיסונים לתוך השכונות, בלי תורך בהזמנת תור, שכמה שיותר יתחסנו. כבר חצינו את ה-300 אלף מחוסנים במנה הראשונה, ואנחנו שואפים ל-350 אלף מתחסנים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. אזרח שאיכפת לו

    מאז ומתמיד היתה ירושלים העיר הענייה בארץ.זו עיר עם אחוז גבוה של חרדים שאינם עובדים .ערבים מהעיר העתיקה וכפרים הסובבים אותה מכל עבר .צעירי העיר ,נוטשים אותה מחוסר מקומות תעסוקה, ישירות לתל אביב . העיר פקוקה מכל עבר בגלל פרויקט הרכבת המקוללה שהפכה את הרחובות הראשיים ל:"תעלות בלאומילך" לתקופה ממושכת והרס העסקים שם . על מה האופטימיות המזהירה
    של ראש העיר ,מיסתמכת ? לועדה המחוזית עם בנייה מגלומנית נוסח " מיפלצות הולילנד" הפיתרונים …

  2. ...

    עם כל ה"חופש" שהחרדים מקבלים מביבי נהפוך מאוד מהר לעיר אדומה וכמובן שהסגר הבא ממש מעבר לפינה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם לפני הקורונה זו לא עיר ששגשגה כלכלית, משבר הקורונה שם לחילונים את המראה בפרצוף מי הם החרדים, ירושלים זו עיר פושטת רגל וגם יד כל האוכלוסייה הצעירה המשובחת בורחת מכאן מי רוצה לחיות בעיר שהקו המנחה שלה הוא אורתודוכסי
    בשנים האחרונה גם אוכולוסייה מבוגרת יותר בורחת מירושלים ואת האמת בצדק.

  4. ירושלים בסכנה- עזרו לנו

    ראש העיר ליאון מנסה להשיג עוד תמיכה חרדית בעוד קדנציה. הוא לא מוסיף מעל 3 קומות בשכונות החרדיות אבל נותן היתר לקבלנים להרוס את שכונת קרית משה הדתית לאומית על ידי בניה של רבי קומות בשטח צפוף. מי יכול לעזור להתנגד?
    הוועדה המקומית לתכנון ובניה ירושלים אישרה את התוכנית להקמת המגדל השני בפרויקט פינוי בינוי מתחם המקשר – רובע 1, זאת בהמשך לאירוע ההריסה ההיסטורי הראשון במסגרת התחדשות עירונית, שהתקיים בשנת 2018, במסגרתו בוצעה הריסה שלאחריה הוקם המגדל הראשון. המגדל החדש והשני בפרויקט יהיה בן 128 יח"ד ב-22 קומות מגורים, מעל 3 קומות חניון.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עזרו לנו דחוף
    אף עורך דין לא רוצה לעזור לאנשים שמתנגדים לפינוי בינוי בשכונות לא חרדיות. יש לכם רעיון?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר