המפלגה המזרח ירושלמית לבחירות המקומיות (צילום מסך)
המפלגה המזרח ירושלמית לבחירות המקומיות (צילום מסך)

פרסום ראשון: מתגבשת מפלגה ערבית לבחירות לעירייה ב-2018

מתנדבים, ממזרח וממערב העיר, החלו לגייס ולחפש מועמדים שיעמדו בראשות "המפלגה המזרח ירושלמית". האם עיריית ירושלים בנובמבר 2018 תכלול את המפלגה הערבית הראשונה במועצה?

פורסם בתאריך: 19.6.17 09:14

ל"כל העיר" נודע כי בשבוע שעבר החלו מתנדבים, ממזרח העיר וממערבה, לפעול להקמת מפלגה ערבית שתתמודד בבחירות למועצת עיריית ירושלים ב-2018. בימים האחרונים נפתח ברשת החברתית דף הפייסבוק – "המפלגה המזרח ירושלמית", שמצהירה כי היא הוקמה להתמודדות בבחירות המקומיות ב-2018. גורם המעורה בהקמת המפלגה מספר ל"כל העיר" כי המתנדבים פועלים בעיקר דרך הרשתות החברתיות, במטרה לחשוף לאוכלוסיה במזרח העיר את הזכויות שלהם.

 

דף הפייסבוק של המפלגה המזרח ירושלמית לבחירות המקומיות (צילום מסך)

דף הפייסבוק של המפלגה המזרח ירושלמית לבחירות המקומיות (צילום מסך)

 

כצעד ראשון, המתנדבים פועלים לחשוף את "הצד האפל של תקציב עיריית ירושלים", כך נכתב בדף הפייסבוק. באמצעות שאלון שמופץ ברשת החברתית, מציינים פעילי המפלגה החדשה שבניגוד לדעה כי ערבים לא משלמים ארנונה בירושלים, נתוני תשלומי הארנונה בעיר מראים כי תשלומי הארנונה של שכונות מזרח ירושלים זהים לתשלומים של תושבי מרכז העיר ירושלים.

פעילי המפלגה מתכוונים להציג שורה של מועמדים עד נובמבר 2017, שנה לפני הבחירות המוניציפליות. המטרה – להכניס שני מועמדים לפחות למועצה, שכוללת 31 חברים.

 

כיכר ספרא, עיריית ירושלים

כיכר ספרא, עיריית ירושלים

 

יש לציין כי רובה של האוכלוסייה הערבית במזרח ירושלים נמצאת במעמד של תושבות קבע, מתוקף מעמד זה זכאים התושבים להשתתף בבחירות לעיריית ירושלים, לבחור ולהיבחר. אולם, בפועל מרבית הציבור במזרח העיר נמנע מלהשתתף בבחירות, בין אם בשל חוסר היכרות של זכויותיו ובין אם כאות מחאה. סך הכל יש במזרח העיר כ-180 אלף תושבים בעלי זכות הצבעה. האם ב-2018 צפויה להשתנות המפה הפוליטית של מועצת עיריית ירושלים?

 

 

***

מאבק ההורים בנווה עציון נגד העברת בית הספר לחינוך החרדי מחריף

מזעזע: השחית את פניה של אשתו וחתך את אוזנה באמצעות סכין

הטור החדש של רני חזון וייס: על הפער בין חופשות התלמידים לחופשות ההורים

 

***

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר