השוק הסגור במחנה יהודה (צילום: פרטי)
השוק הסגור במחנה יהודה (למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: פרטי)

צו הסגירה הזמני לבר בשוק, על רקע חשד למכירת אלכוהול לקטין – בעלי הבר ל"כל העיר": "זו נקמה של המשטרה"

כשבוע לאחר שמתח ביקורת על מפקד תחנת לב הבירה נצ"מ שימי מרציאנו בישיבת סוחרים - המשטרה הוציאה צו סגירה זמני לבעלי בר בשוק מחנה יהודה, שלפי החשד מכר אלכוהול לקטין, לטענתו: "הם באו כדי לחפש אותי, חיסול חשבונות נוסח משטרת ישראל"; משטרת ירושלים: "מקומם של הטענות להידחות על הסף. משטרת ישראל פועלת לאכיפת חוק האלכוהול, בדגש לעבירות בנושא זה בהקשרם לקטינים"

פורסם בתאריך: 8.5.21 20:23

משטרת ירושלים הוציאה בשבוע שעבר צו סגירה לבר "הפנינה" בשוק מחנה יהודה למשך 15 יום, בגין חשד למכירת אלכוהול לקטין, ועצרה את בעלי הבר בגין תקיפת שוטרים שנכחו במקום. הוא שוחרר למעצר בית לשלושה ימים, ובמקביל, בעקבות  ערר שהגיש נגד צו הסגירה, בטענה כי הקטין התחזה עם תעודת זהות של אדם בגיר ובכך הטעה את המלצר, הורה בית המשפט לעניינים מנהלים לצמצם את הצו ל-10 ימים בלבד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במהלך הדיון להארכת מעצרו של בעל הבר, אמר נציג המשטרה, רס"ב אבי שבתאי כי "החשוד שהינו בעלים של עסק לממכר אלכוהול בשוק מחנה יהודה תקף שוטרים, וזאת לאחר ששוטרים שעסקו בפעילות על מנת לאתר קטינים הצורכים אלכוהול", כאשר בתחילת האירוע, לפי תיאור נציג המשטרה, "הגיע החשוד, אמר כי המלצר הוא זה שמשכר את המשקה לקטין, ואז הוא אמר כי המלצר הוא הבעלים. השוטר ביקש מבעל העסק להתלוות אליו אך זה סירב. השוטר הודיע לחשוד כי הוא עצור, ניסה לכבול את החשוד אך הוא התנגד באופן אקטיבי תוך שהוא מעיף את ידיו לכל עבר, הוא תפס את ידיו וחנק את השוטר, הוא נאסק בשוטר זמן רב וניסה להפילו ארצה".

סנגורו של החשוד, עו"ד מוטי אדטו ציין במהלך הדיון בפני נציג המשטרה כי "אני מבין שבשבוע שעבר היה פגישה עם מפקד תחנת לב הבירה (נצ"מ שימי מרציאנו. ש.ה) והוא לקח חלק גדול ואמר כי הוא לא מתאים לתפקיד כי הוא שטויות והיה עימות קשה ביניהם". אך זה השיב בתגובה ואמר, "אין לי אינדיקציה לכך".

בהמשך הדיון, תקף סנגורו של החשוד וטען כי מדובר בהתנכלות על רקע הביקורת שהטיח בעל הבר במפקד התחנה, "כתוב 'סירוב להזדהות', הוא והשוטר מכירים שנים, מדובר בבלש נוער שמגיע שלוש פעמים בשבוע, מהרגע שהוא דיבר לא יפה הם שכחו את השם שלו. הם החלו בנוהל מיוחד לפיו הם יתזזו אותו, הוא נעצר כי הוא הביע ביקורת על בעלי עסקים עם מפקד המשטרה, העסקים אמרו שהוא הכשיל את יום העצמאות".

כפי שפורסם ב"כל העיר", במהלך ישיבת סוחרים שהתקיימה בחודש שעבר בבית אליאנס בנחלאות, השתתף גם מפקד תחנת לב הבירה נצ"מ שימי מרציאנו, שהתייחס לסוגיית האכיפה והבטיחות בשוק: "בנושא של ביטחון אני אחראי על זה, כל מה שקורה בשוק אני אחראי על זה, תהיה דקירה אני אחראי על זה, האונס של יום העצמאות אני אחראי, ולכן אני לוקח החלטות, חשוב שתבינו למה ועל מה. גם אם העירייה תקבע שהשוק יהיה פתוח עד שלוש לפנות בוקר או באחת, אם אני אגיע בשעה 12 בלילה ולמען ביטחונו של הציבור אני אצטרך לסגור את השוק, אני מודיע לכם שאני סוגר את השוק. מה שהלך פה ביום העצמאות זו קטסטרופה, מה שהלך פה בפורים זו קטסטרופה".

חלק מהמשתתפים בישיבה הגיבו בזעם לדבריו ואמרו: "זו אחריות של המשטרה לא שלנו, אתה לא מספיק מוכשר בתפקיד שלך ואתה לא יודע לעשות אותו טוב", הטיחו בו, "אז אתה בא ומעביר לי את האחריות. הוא לא יודע להתמודד עם הקטינים בשוק אז הוא בא לסגור את השוק, אתה לא יודע לנהל – תתפטר". סוחר נוסף הוסיף: "אנחנו לא משטרה – אנחנו בעלי עסקים".

איתמר טריווקס, בעלי בר "הפנינה" בשוק מחנה יהודה מגיב השבוע בשיחה עם "כל העיר" לעימות החריף מול המשטרה וטוען כי מדובר בהתנכלות על רקע הביקורת שהשמיע בישיבת הסוחרים על המשטרה: "זו לגמרי נקמה של המשטרה, הרי איך שהגעתי לתחנת לב הבירה ושאלתי אותם האם הם שמעו על מה שהיה ישיבת הסוחרים בשבוע שעבר, והם אמרו לי – "כן, אתה תקפת את מפקד התחנה'. ואז הבנתי שכולם יודעים שאני תקפתי את מפקד התחנה, ואז הם באו כדי לחפש אותי, חיסול חשבונות נוסח משטרת ישראל".

בהתייחס לנסיבות סגירת הבר והטענה כי במקום נמכר אלכוהול לקטין, טוען טריווקס כי "אף אחד לא מוכר אלכוהול לקטינים, באים הילדים ומזדהים עם תעודות זהות מזויפות. התופעה הזו מתחילה מכיוון שמשטרת ישראל אפילו לא חוקרת את הילדים האלה, למען ייראו וייראו, למי הם באים? לבעלי הברים? משטרת דמיקולו".

במענה לפניית "כל העיר" – מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מקומם של הטענות המובאות בפנייתכם מקומן להידחות על הסף. משטרת ישראל פועלת לאכיפת חוק האלכוהול, בדגש לעבירות בנושא זה בהקשרם לקטינים, הן באופן גלוי והן באופן סמוי. במהלך פעילות בלשי המשטרה לפני מספר ימים הבחינו בקטין צורך אלכוהול בעסק ובירור אל מול בעלי המקום זה העלה טענותיו תוך ששינה לא אחת גרסתו. השוטרים שביקשו לעכבו נתקלו בהתנגדות תוך שהחשוד החל תוקף את הבלשים באלימות עד שהשתלטו עליו והוא נעצר והועבר לחקירה. בסיום חקירתו שוחרר החשוד בתנאים מגבילים ובשימוע שנערך הורה קצין משטרה על סגירת העסק למשך 15 ימים בגין מכירת האלכוהול לקטין. נמשיך לפעול בנחישות כלפי הפרת החוק ומכירת משקאות משכרים לקטינים תוך מימוש סמכויות המוקנות לקצין משטרה על פי חוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר