השריפה בהרי ירושלים (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א, משטרת ירושלים, נועה דנין)
השריפה בהרי ירושלים (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א, משטרת ירושלים, נועה דנין)

השריפה בהרי ירושלים: מוקדי אש גדולים מתפתחים מחדש

בכבאות והצלה מדווחים כי מוקדי שריפה מתפתחים בשעה האחרונה בחסות הרוחות בשואבה-שורש, בנחל צובה ובהר איתן. עשרות צוותים כ-10 מטוסי כיבוי פועלים לבלימת האש. האם תושבי יישובים נוספים יפונו?

פורסם בתאריך: 16.8.21 07:45

עדכון אחרון: 16.8.21 15:30


***עדכון 15:15***

בשעה האחרונה, בחסות הרוחות העזות, החלו מתפתחים מחדש מספר מוקדי אש גדולים בשריפה שמשתוללת בהרי ירושלים מאז אתמול.

מכבאות והצלה ירושלים נמסר כי "בחסות הרוחות העזות מתפתחים מוקדי אש בנחל צובה, הר איתן ובגזרת היישובים שואבה שורש. כוחות כיבוי גדולים ו 10 מטוסי כיבוי פועלים לבלימת חזית האש. בשואבה נערכים לפינוי קו בתים".

במשטרת ירושלים מוסיפים: "כוחות המשטרה ממשיכים במשימת הצלת חיים ובפעולות סיוע ללוחמי האש תוך חסימת צירי תנועה ופינוי תושבים ככל שנדרש. בשעה האחרונה, בעקבות התקרבות הלהבות לעבר היישוב שואבה, פונה קו בתים ראשון ביישוב. כמו כן, חלה התחדשות השריפה סמוך לאיתנים".

צירי תנועה חסומים-
כביש 395 חסום לשני הכיוונים בין אשתאול לסטף.
כביש 3955 חסום לשני הכיוונים בין שורש לבית מאיר.
נחסמה הכניסה ליער קדושים מכיוון כביש 38.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


***עדכון 10:20***

כוחות הכיבוי וההצלה מצליחים להכיל בשעה זאת את האש במרבית הגזרות שבהן השתוללה שריפת הענק בהרי ירושלים ביממה האחרונה. נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי ומפקד מחוז ירושלים טפסר ניסים טוויטו סיירו במוקדי השריפה בישובים איתנים, רמת רזיאל וכסלון והם מגבשים יחד עם הצוותים בשטח תוכנית מבצעית לכיבוי מוקדי האש בשעות הקרובות.

בכבאות והצלה ירושלים מציינים כי גם בשעות אלו פועלים בגזרות השונות 49 צוותים קרקעיים ממחוז ירושלים וסיוע חוצה מחוזות, בסיוע 8 מטוסי כיבוי עם מעכבי בעירה. יצוין כי תושבי רמת רזיאל עדיין לא מורשים לחזור לבתיהם. מנגד, תושבי כיסלון וגבעת יערים למעט רחוב הלולים קיבלו אישור לחזור לבתיהם.

מכבאות והצלה נמסר כי כ-17 אלף דונם של חורש טבעי עלו באש בשריפת הענק. זוהי אחת השריפות הגדולות שהיו בהרי ירושלים, כאשר בכבאות והצלה מציינים כי "לשם השוואה – באסון הכרמל נשרפו כ-25 אלף דונם". עוד נמסר כי ביממה האחרונה דווח על 2 בתים שנשרפו בישוב רמת רזיאל.

במשטרת ירושלים מוסיפים כי "כוחות המשטרה ממשיכים לפעול בנחישות ובמסירות לשמירה על בטחונם של האזרחים. כביש 395 עדיין סגור לתנועת כלי רכב".

בתןך כך, בחברת החשמל מדווחים על נזקים לרשת החשמל ביישוב רמת רזיאל. עובדי חברת החשמל פועלים בתיאום עם גורמים ההצלה לתיקון הנזקים.

מחברת החשמל נמסר כי "בעקבות השריפה בהרי יהודה, חלק מקווי המתח ניזוקו ונפסקו ואת חלקם חברת החשמל הפסיקה, בשל סכנת התחשמלות. נציגי חברת החשמל היו כל הלילה והבוקר בחפ"ק שהוקם, ונכון להבוקר, בתאום עם כוחות ההצלה, בתנאים קשים ביותר, החשמל הוחזר לכלל היישובים, מלבד לרמת רזיאל, שכן במקום זוהו נזקים חמורים לרשת מתח נמוך. עובדי חברת החשמל נמצאים בשטח ועושים כל שניתן על מנת להחזיר את אספקת החשמל כסידרה. חברת החשמל ממשיכה לעקוב אחר האירועים על מנת להיערך בהתאם לניתוק הקווים כדי למנוע סכנת חיים והגנה על התשתיות".


מוקדם יותר דווח כי במהלך כל הלילה וגם בשעות אלו (יום שני) נמשכים מאמצי הכיבוי של שריפת הענק שמשתוללת בהרי ירושלים משעות הצהרים אתמול (ראשון). עשרות צוותי כיבוי פעלו כל הלילה, כאשר עם אור ראשון הצטרפו למאמצי הכיבוי מטוסי הכיבוי של טייסת אלעד. על פי ההערכות – כ-17 אלף דונם נשרפו כליל, ובכבאות והצלה מחוז ירושלים מציינים כי שטח השריפה הינו כמעט פי 4 מהשטח שעלה באש בשריפה הגדולה הקודמת בנוה אילן, שבה עלו באש 4,600 דונם.

"נקודות העשן הרבות והעצים החרוכים הם עדות כואבת ללחימה הקשה בשריפה העצומה שהשתוללה בהרי ירושלים מאז אתמול בצהריים", נמסר מכבאות והצלה מחוז ירושלים. "כשבעים צוותים ממחוז ירושלים, מחוזות שכנים וכן כוחות חבירים רבים פעלו כאן לכל אורך הגזרה כשבכל עת צצים מוקדי שריפה עיקשים המחתדשים מדי פעם וממשיכים לאיים על חיי אדם ורכוש. במרבית הגזרות הגענו להכלה של האש אולם מוקדם לקבוע כי הושגה שליטה".

יצוין כי הבוקר ישנם חמש מוקדים פעילים שבהם האש בוערת – צובה-כסלון, בית מאיר-שורש שואבה, איתנים-גבעת יערים-צובה, הר איתן-סטף.

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים: "בשעות הבוקר ערכנו חילופי משמרות של הכוחות הפועלים על מנת לשמור על רצף הפעילות המבצעית ולרענן את הצוותים שנלחמים באש בעוז מאז אתמול הצהריים. פעולת מטוסי הכיבוי שהופסקה בשעות הלילה התחדשה עם אור ראשון. ארבעה מטוסים ממש עכשיו עוד שישה יצטרפו בשעה הקרובה".

ממשטרת המחוז נמסר: "לפני זמן קצר, הסתיימה הערכת מצב בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן בחפ"ק הממקומם ביישוב שורש בהשתתפות גורמי המועצה האזורית, כב"ה, חברת חשמל, איכה"ס ונוספים, בסיכומה ציין מפקד המחוז כי המאמצים העיקריים הבוקר הנם – השלמת פעולות הכיבוי הסופי ומניעת התחדשות האש, בדגש למוקדים פעילים; איתור כל מוקד העלול להתפתח כולל הערכות להמשך היום".

במשטרה מציינים כי "במהלך הלילה פעלו עשרות רבות של שוטרים ביישובי מועצה אזורית מטה יהודה למניעת פגיעה וביזה לאחר שאתמול פונו והתפנו עצמאית אלפי משפחות תושבי אותם ישובים שנפגעו באירוע השריפה שהשתוללה החל משעות הצהריים המאוחרות ועד לשעות הלילה. הלילה, ניתן אישור לאחר בחינת גורמי המקצוע לחזרתם של תושבי היישובים שואבה ושורש אך טרם ניתן אישור חזרה ליתר הישובים- גבעת יערים, רמת רזיאל וכיסלון. כוחות המשטרה ממשיכים לפעול בנחישות ובמסירות לשמירה על בטחונם של האזרחים".

במשטרה מדווחים עוד כי נמשכים המאמצים לאיתורו של הנעדר שבתאי שמעון סיגל (25 ממעלה אדומים), שנעדר מאז אתמול לאחר שפונה בבית החולים איתנים. הנעדר השני אותר בשעות הלילה אתמול.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר