העבודות ברחוב פרבשטיין - ללא קרדיט צילם רפי גמיש
צולם ביום שישי - העבודות ברחוב פרבשטיין

"הפקקים בכניסה וביציאה מגבעת שאול הפכו בלתי אפשריים"

ל"כל העיר" הגיעו תלונות רבות על עומסי התנועה שנוצרו בשל העבודות לחיבור כביש 16 לגבעת שאול וסגירת נתיבי תנועה בציר פרבשטיין: "מפחיד לחשוב מה יהיה כאן בתחילת שנת הלימודים"

פורסם בתאריך: 23.8.21 08:13

הכניסה לגבעת שאול, יודע כל ירושלמי, כמעט תמיד עמוסה. בוודאי בשעות הבוקר והצהריים, שבהן מגיעים אלפי עובדות ועובדים על אזור התעסוקה והמסחר. בשבוע האחרון, בשל עבודות התשתית לחיבור כביש 16 למחלף גבעת שאול המתוכנן ברחוב פרבשטיין – הפקקים האלה, כך על פי תלונות רבות שהגיעו ל"כל העיר", הפכו לחמורים יותר והגישה לגבעת שאול הפכה קשה פי כמה.

"עד תחילת העבודות היו שעות בעייתיות, וידעתי שאם אני מקדימה להגיע לעבודה אני נמנעת מהן", מתארת בשיחה עם "כל העיר" ג', עובדת באחד המשרדים ברחוב בית הדפוס. "מאז שהתחילו העבודות, הכביש הזה פקוק כמעט בכל שלב של היום, הן בכניסה לגבעת שאול והן ביציאה. לפעמים לוקח לי חצי שעה לחצות את הציר. וזה עוד עכשיו, בקיץ, שאין לימודים. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה כאן שתתחיל שנת הלימודים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אחד מהעובדים בשדרת המסחר בכנפי נשרים מוסיף: "תמיד ידענו שעד השעה 9:00 רחוב פרבשטיין עמוס מאוד ברכבים. זה ציר שמנקז אליו את הבאים כמעט מכל פינה בעיר – משכונות כמו קרית היובל ובית וגן, כמובן שמבית הכרם הסמוכה, אבל יש גם רכבים שבאים ממרכז העיר, מאזור המלונות, מגוננים ועוד. זה ציר עמוס מאוד. הבעיה היא שאין דרך אחרת להגיע לגבעת שאול. וזה כמובן בלי שהזכרנו בכלל את העבודות שמתבצעות ברחוב כנפי נשרים – גם שם חסמו נתיבים, ביטלו מקומות חניה והתנועה זוחלת".

עוד הוא מוסיף: "ב-1 בספטמבר, כשיתחילו הלימודים, המצב יחריף עוד יותר. היום ההגעה לעבודה נפרשת על פני שעה-שעה וחצי בבוקר, כשיתחילו הלימודים וההורים ישימו את הילדים סביב השעה 8:00 בבית הספר, כל התנועה תתרכז לשעה הזאת ואז הבלגן פה יחגוג. אני לא יודע אם יש מה לעשות, אבל ההגעה לעבודה והיציאה הביתה בצהריים הפכו לבלתי אפשריות. אני למשל הייתי עושה את הקניות שלי בסניף רמי לוי בבית הדפוס – עכשיו ויתרתי על זה כי זה מאריך לי את הדרך בעוד דקות רבות, ואין שום סיכוי שאני אכנס לגבעת שאול אלא אם אין לי ברירה. גם ככה העבודות של הרכבת הקלה בכנפי נשרים יצרו הרבה בלגן, עכשיו עם העבודות בפרבשטיין ממש בלתי נסבל לצאת ולהיכנס מגבעת שאול".

יש לציין כי חסימת הנתיבים, כפי שפורסם ב"כל העיר", יימשכו במשך שבועיים נוספים לפחות. מדובר על חיבור כביש 16 – כביש הגישה החדש לירושלים – עם המחלף הראשון שלו, מחלף גבעת שאול ברחוב פרבשטיין. העבודות יימשכו עד חודש אוגוסט 2022, אך חסימת הנתיבים צפויה להסתיים באמצע חודש ספטמבר, ולאחר מכן יורחב הכביש ויכלול שוב שני נתיבי תנועה לכל כיוון, כפי שהיא לפני תחילת העבודות.

כביש 16, שהעבודות לסלילתו החלו לפני כשנה וחצי, נועד לשמש כניסה מהירה נוספת לירושלים מכיוון דרום-מערב, אשר תחבר בין מחלף מוצא לשכונות דרום-מזרח העיר. אורכו של הכביש הינו כשישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות כפולות. כמו כן, במסגרת העבודות יבנו שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לבית החולים שערי צדק). עלות הפרויקט מוערכת בכמיליארד שקל. הכביש החדש אמור לצמצם את מספר כלי הרכב הנכנסים לירושלים דרך גינות סחרוב ולהקל משמעותית על עומסי התנועה ועל זיהום האוויר בכניסה לעיר וגם בתוך העיר לאורך ציר בגין.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. שפוי

    יש פיתרון פשוט: סגירת הרחובות לכניסת רכב פרטי ונסיעה רק בתחבורה ציבורית. רק ספקים בשעות מסוימות(כמו במרכז העיר) יוכלו להיכנס לרחובות. ליאון עם הפרויקטים המגלומניים שלו גורם נזק עצום ומעודד רכב פרטי, הפרויקט הזה לא היה צריך לקרום עור וגידים.

  2. חד קרן

    וווואווו העבודות בכביש בכל ירושלים פשוט מזעזעעעעעע אני לומדת בבית הדפוס וצריכה להגיע לבר אילן לוקח לי שעה!!!!!!!! כי גם בירמיהו יש פקקים מחרידים בגלל עבודות בכביש…

  3. אזרח מודאג מהיתנהלות כושלת של העירייה

    ראש העיר ואנשי ההנדסת והפיתוח ,עסוקים בבולמוס
    בלתי הגיוני בפעלתנות יתר וקדחת עשייה בשידרוג
    דרכים ותשתיות . לכאורה פעילות מבורכת וחיונית
    ,בפועל מדובר במסכת של סבל ויסורים בלתי פוסקים
    בנהגי העיר וציבור הנוסעים והתושבים . מקור הבעיה בפעילות בשעות העומס במקום בשעות המאוחרות
    כשאין תנועה .אבל גם משך העבוגות לחודשים ויותר
    ,מונע היתנהלות סבירה ותקינה . במקום לרעז מאמצים במקום אחד ( עם מאות פועלים ואפילו אלפים ,עובדים עם קומץ קטן ),ואז לא מסוגלים לסיים
    מהר והשיבושים המיתעמרים נימשכים במקומות רבים
    לחודשים . חבל מאוד שהיתכנון הכולל לקוי והופך את האזרח המצוי ,לקרבן היתעמרות בלתי ניסבלת והזויה.

  4. אזרח מודאג

    הערייה "שמה פס" על סבל התושבים . פשוט היתעמרת סידרתית סדיסטית בלי חשבון . פקקי ענק ברחבי העיר בגלל תזזיתיות היפראקטיבית
    בעבודות אינסופיות בעורקים ראשיים .במקום לרכז בשעות הלילה המאוחרות ,כמה מאות עובדים ולסיים הכל תוך יום יומיים ,העירייה מעסיקה קומץ עובדים
    בציר ראשי וגורמת לבלגן בלתי ניסבל ( גם לא ניסלח
    על ידי הציבור). ביום הבוחר ,נבוא חשבון ונחליף
    את ראש העיר הנוכחי .

  5. נגד ראש העיר מ. לאון

    חבל מאוד ,שראש העיר הנוכחי ,בחר להיתעלם
    מסיבלם המיתמשך של תושבי העיר . אבל הציבור
    לא ישכח זאת בבוא יום הבוחר וידע להשיב לו מנה אחת אפיים . בכל מיקרה ,יחליפו בהקדם בראש עיר
    אחר ,הקשוב לתושביו והמיתחשב בצרכיו בכל עת.

  6. ניר

    אנשים – השתמשו בתחבורה ציבורית ואופניים!
    ועל הדרך ללחוץ על העירייה לשפר את התחבורה הציבורית לגבעת שאול +חניון בחוץ והכי חשוב נתיבי אופניים ברחובות הראשיים.
    אם הרכבים שנכנסים לג. שאול יהיו רק כאלה שחייבים (משאיות/מוסך/טסט) לא יהיו פקקים.

  7. מזהה תהליכים

    למי בונים את זה? לערבים, לחרדים, לחברי הכנסת? אנשים נורמליים בורחים מירושלים. התיירות מגיע מירדן והכסף זורם לרשות הפלסטינית בעיר העתיקה! במצב של ירושלים היום כל מה שנשאר מזכיר את בני ברק ורמאללה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר