שוק ארבעת המינים בירושלים (צילום: אילן כהן)
שוק ארבעת המינים בירושלים (צילום: אילן כהן)

כיכר ולירו במחנה יהודה: שוק ארבעת המינים המסורתי יוצא לדרך

החל מהבוקר, שישי, ועד לערב סוכות ביום שני יתקיים השוק המסורתי, שפועל מזה כ-24 שנים. אז מה תמצאו שם? 50 דוכנים המוכרים את ארבעת המינים בבודדים ובסטים לפי עדות, אמנות ומנהגים

פורסם בתאריך: 17.9.21 07:33

עוד אחד מחגי תשרי עבר חלף לו ועד לסיום החגים נותרו עוד שני מועדים – חג הסוכות וחג שמחת תורה. רגע לפני חג סוכות, שיצוין ביום שני הקרוב (20.9) תוכלו ליהנות בימים הקרובים משוק ארבעת המינים הססגוני והמסורתי (בכל זאת – 24 שנות פעילות זו חתיכת מסורת) בכיכר ולירו בשוק מחנה יהודה.

בשוק, שמתקיים כאמור זו השנה ה-24, תוכלו למצוא את ארבעת המינים לחג סוכות – אתרוג, לולב, הדס וערבה – ביחידים, בסט, על פי זנים שונים ובהתאם לעדות ישראל ולמנהגים השונים של כל עדה ועדה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בעיריית ירושלים, שמסייעת מזה שנים רבות לקיומו של השוק, מציינים כי "זהו אירוע נוסף בבירה שממש לא כדאי לפספס: שוק ארבעת המינים הססגוני, שמתחיל למחרת יום כיפור, ומתקיים בכיכר ולירו בשוק מחנה יהודה מזה כ-24 שנים".

אז מה תמצאו בכיכר ולירו? בשוק פועלים כ-50 דוכנים המוכרים, כאמור, את ארבעת המינים בבודדים ובסטים, לפי עדות וזנים, אמונות ומנהגים. "בשוק יש גם מומחים גדולים, המתמחים בתוצרת מהודרת ומיוחדת, ביניהם גם אתרוגים הנמכרים במאות שקלים, חלקם מיובאים ממחוז קלבריה באיטליה וממרוקו", נמסר מעיריית ירושלים. "מי שלא ראה את "בורסת האתרוגים" בשוק ארבעת המינים בירושלים לא ראה מעולם מסחר מלא אקשן אפילו יותר מהוול סטריט בניו יורק".

עוד נמסר מעיריית ירושלים: בשוק ארבעת המינים הזה, להבדיל משווקים אחרים בעיר ובארץ, ניתן לראות את כולם – חרדים וחילונים, נשים וגברים, מקומיים ותיירים, תלמידי בתי הספר המגיעים ללמוד על ארבעת המינים ועוד ועוד".

כאמור, השוק ייפתח הבוקר, שישי (17.9) ויפעל עד לערב חג סוכות (שני, 20.9). שעות הפעילות של השוק: שישי, 17.9, שני, 20.9, 9:00 ועד שעה לפני כניסת השבת והחג (בסביבות השעה 17:00), מוצ"ש, 28.9, שעה לאחר צאת השבת (בסביבות השעה 20:30) ועד 24:00, ראשון, 19.9, 23:00-9:00. הכניסה, כמעט מיותר לציין, חופשית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר