כבאית (צילום: Ori-מתוך ויקפדיה)
(צילום: Ori-מתוך ויקפדיה)

החשש לקריסת בניין המגורים בבקעה הוסר – הדיירים הורשו לחזור לחלק מדירתם

בבדיקה של מהנדסי העירייה נמצא כי אין סכנת קריסה מיידית לבניין המגורים. מהעירייה נמסר: "מדובר בבניין ישן שהוסיפו לו עמודה של חדר וחצי - בה התגלו הסדקים. הדיירים הונחו שלא להיכנס לאזור התוספת"

פורסם בתאריך: 5.10.21 18:03

***עדכון 21:35***
הוסר החשש לקריסת בניין המגורים ברחוב בן יפונה בבקעה. לפני זמן קצר הערב (שלישי), הסתיימה בדיקת מהנדסי העירייה בבניין. בבדיקה נמצא כי אין סכנה מיידית לקריסת המבנה ולאחר הערכת מצב שהתקיימה בשטח הוחלט לאפשר לדיירים לחזור לדירותיהם עם מגבלות מסוימות.

מעיריית ירושלים נמסר: "הערב דווח לעיריית ירושלים על סדקים במבנה מגורים בשכונת בקעה. למקום הגיעו מהנדסי העירייה בראשות מהנדס העיר, ואלה מצאו כי אין סכנה מיידית לקריסה. מדובר בבנין ישן שהוסיפו לו עמודה של חדר וחצי, בה התגלו הסדקים. במבנה המקורי אין סכנה".

בסיום הבדיקה, כאמור, התקיימה בשטח הערכת מצב משותפת למהנדסי העירייה, פיקוד העורף, כוחות הכיבוי והמשטרה. "בסיום הערכת המצב", מוסיפים בעירייה, "הוחלט לאפשר לדיירים לשוב לדירותיהם, למעט התוספת לכל דירה, כמו גם הגינה שמסביב לאזור התוספות. הדיירים תודרכו במקום ונדרשו להזמין מהנדסים מטעמם בימים הקרובים לצורך השלמת בדיקות והכנת תכנית טיפול וחיזוקים. אנשי הרווחה של העירייה ואנשי המינהל הקהילתי נמצאים במקום יחד עם הדיירים, וייתנו מענה ככל שידרש".



ממשטרת ירושלים נמסר: "לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב בשטח בראשות סגן מפקד מרחב ציון, ובהשתתפות הגורמים המקצועיים בהם: מהנדס מבנים מסוכנים, מהנדס עיריית ירושלים, נציגי פיקוד העורף בצה"ל ונציג כבאות והצלה. בהתאם להתייחסות וחוות דעת הגורמים המקצועיים, בשלב זה לא נשקפת סכנה למבנה העיקרי אלא רק לתוספת הבנייה במקום. בהתאם, יינתן צו סגירה לבעלי הדירות בהן תוספות הבניה האמורות ויתוחם המרחב הציבורי שמחוץ למבנה. כמו כן, כבר במהלך הימים הקרובים יבוצע ניטור ופעולות נוספות על ידי גורמי המקצוע לבחינת שינויים נוספים במבנה. בהתאם ובכפוף למגבלות אלו, בשלב זה הורשו חלק מהדיירים שפונו לחזור לדירות שבמבנה העיקרי בלבד".

כזכור, כפי שפורסם, אחר הצהריים עלה חשש לקריסת מבנה ברחוב בן יפונה בבקעה: כוחות כיבוי והצלה ומשטרה הוזעקו לפני זמן קצר לשכונת בקעה, בשל סדקים שהתגלו בבניין מגורים ברחוב בן יפונה.

ממשטרת ירושלים נמסר: "בשעה האחרונה התקבל דיווח מדייר בניין מגורים ברחוב בן יפונה בירושלים על סדקים בבניין. כוחות משטרה שהגיעו למקום חברו לצוותי כבאות והצלה, ובתום הערכת מצב ראשונית הוחלט על פינוי חלקי של דיירי הבניין עד השלמת הבדיקה המקצועית על ידי מהנדס מבנים מסוכנים שבדרכו למקום".

יש לציין כי מדובר בבניין שבו תוספת בנייה. במשטרה מוסיפים ואומרים כי "פונו 4 דירות שבהן התוספת, בנוסף פונו 4 דירות מבניין סמוך".

לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר