ירושלים כללי, מרכז העיר, בחינת בגרות - צילום Omrihayu מתוך ויקיפדיה
מרכז העיר, אילוסטרציה בחינת בגרות (צילומים: ארנון בוסאני, Omrihayu מתוך ויקיפדיה)

ירושלים שוב בתחתית שיעור הזכאות לבגרות – העירייה: "תמונה מוטית ולא מדויקת"

מהתמונה החינוכית לשנת תש"ף, שפורסמה היום (רביעי), עולה כי ירושלים במקום ה-13 מהסוף בשיעור הזכאות לבגרות. בעירייה מדגישים מנגד כי רוב תלמידי המגזר הערבי והחרדי לא ניגשים לבגרות - ולכן הנתונים לא משקפים

פורסם בתאריך: 7.10.21 08:10

אז מה מצב מערכת החינוך בירושלים? תלוי מאוד איך מסתכלים על הנתונים ואת מי שואלים. מהתמונה החינוכית שמפרסם היום (רביעי, 6.10) משרד החינוך עולה תמונה עגומה, לפיה ירושלים, עיר הבירה של ישראל, מדורגת בתחתית היישובים בשיעור זכאות לבגרות (13 מהסוף).

מנגד, בעיריית ירושלים טוענים "ירושלים מובילה בחינוך". לטענת העירייה, התמונה החינוכית שמפרסם משרד החינוך, השנה ובכל שנה אחרת, אינה מדויקת, מוטית ולא משקפת. בעירייה מסבירים כי "תלמידי ותלמידות העיר הלומדים במגזר הערבי עדיין אינם ניגשים ברובם למסלול הבגרות הישראלית, וזאת על אף העלייה באחוז התלמידים הניגשים בשנים האחרונות. כך גם במגזר החרדי. תלמידי שני המגזרים הללו מהווים למעלה מ-60 אחוז מתלמידי הבירה, כאשר מסלול הבגרות הישראלית אינו המסלול הנורמטיבי בו הישגיהם נמדדים. לפיכך, נתוני התמונה החינוכית המתפרסמים היום מציירים תמונה מוטית ולא מדויקת, שאינה משקפת את המהפכה החינוכית בירושלים בשנים האחרונות".

מהודעת העירייה עולה כי בכיכר ספרא דווקא מאוד גאים במערכת החינוך בירושלים. "מהפכת החינוך שמובילה עיריית ירושלים בשנים האחרונות נותנת את אותותיה", נכתב. "מנתוני הזכאות לבגרות עולה כי רבע מבתי הספר המובילים בזכאות לבגרות מצטיינת הם בתי ספר ירושלמיים, כאשר 3 מהם ממוקמים בעשירייה הראשונה עם אחוזי זכאות גבוהים לבגרות מצטיינת: תורני ניסויי בנות פלך (69.4 אחוז), תיכון ליד האוניברסיטה (62.8 אחוז) וישיבה תיכונית תורה ומדע (56.9 אחוז). בהמשך, ניתן למצוא גם את האולפנה התורנית חורב, הרטמן בנות ויאסא – המרכז הישראלי למצוינות בחינוך".

על פי העירייה, ארבעה תיכונים ירושלמים ממוקמים בעשירייה הראשונה עם אחוזי זכאות גבוהים במקצועות המתמטיקה והאנגלית. במתמטיקה: ישיבה תיכונית תורה ומדע, המרכז הישראלי למצוינות בחינוך, תיכון ליד האוניברסיטה ותורני נסויי בנות פלך. באנגלית – ישיבה תיכונית תורה ומדע, תורני ניסויי בנות פלך, המרכז הישראלי למצוינות בחינוך ואולפנא תורנית חורב. במקום ה-11 באחוז הזכאות לאנגלית ממוקם תיכון ליד האוניברסיטה.

"גם בחינוך הטכנולוגי הגיעו התלמידים הירושלמיים להישגים מרשימים במיוחד", מוסיפים בעירייה. "מתוך 10 בתי הספר הראשונים בארץ, 5 נמצאים בירושלים ובעלי 100 אחוז זכאות להסמכה טכנולוגית – רנה קסין דרכא, חוות הנוער הציוני, תיכון בית יעקב, ישיבת בנ"ע פסגת זאב ותיכון דרור.

ראש העיר משה ליאון: "ההישגים המרשימים שאליהם הגיעו התלמידים הירושלמים מוכיחים כי ההשקעה שלנו והמהפכה שהובלנו בתחום החינוך בשנים האחרונות נושאות פרי. זהו כבוד גדול וגאווה עצומה לעיר ירושלים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חילוני

    באמת.. זה שהחרדים לא ניגשים לבגרות זה רק מעצים את הכישלון החינוכי, הערבים אכן ניגשים לבגרות ברשות ובאחוזים גבוהים מאוד. החרדים נותרים בורים על מנת שהרבנים והעסקנים ימשיכו לשלוט בחיים שלהם וזה כישלון איום של המדינה, שחייבת לחייב לימודי ליבה בכל מוסד שמקבל תקציב מהמדינה.

  2. בממוצע אני וג'ף בזוס מיליארדרים

    עיריית ירושלים צודקת. בלי הפרדה לזרמי החינוך אין לסטטיסטיקות האלו כל ערך. יותר מכך, צריכה להיות הפרדה כזו לכל הערים כדי לקבל השוואה הוגנת,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר