אבישי כהן, עופר ברקוביץ (צילומים: שרון גבאי, רפי קוץ)
אבישי כהן, עופר ברקוביץ (צילומים: שרון גבאי, רפי קוץ)

התפוררות? חבר מועצה נוסף של התעוררות הסדיר יחסים עם הקואליציה

אבישי כהן, חבר מועצת העירייה מטעם התעוררות, ביקש מחברי הקואליציה לאפשר לו להמשיך לתפקד בוועדות השונות למרות שהודח מהם. פעילים בהתעוררות טוענים מנגד כי "אבישי כולו דיבורים בלי מעשים". יצוין כי הבקשה של כהן, כמו גם בקשתה של ימית יואלי-אלה, צפויה להיות מאושרת בישיבת מועצת העירייה ביום חמישי

פורסם בתאריך: 28.10.21 08:13

מה קורה לסיעת התעוררות? סיעת האופוזיציה במועצת העירייה הולכת ומאבדת את חבריה לטובת הקואליציה העירונית. אחרי שימית יואלי אלה עשתה זאת בחודש אוגוסט האחרון, השבוע ביקש גם אבישי כהן להסדיר את יחסיו עם הקואליציה. בקשתו אושרה עקרונית על ידי ראש העיר משה ליאון וחברי הקואליציה והיא צפויה לעבור רשמית היום, חמישי, בישיבת מועצת העירייה.

במכתב ששלח כהן לחברי הקואליציה, בהם גם ראש העיר משה ליאון, הוא מציין כי "לאחרונה, בין היתר מתוך תמיכתי בהסדרת כהונתה של חברתי לסיעת התעוררות, ימית יואלי-אלה בידי הקואליציה, בישיבת מועצת העיר הצבעתי עם הקואליציה בעניין זה, ולאור כך החליטה סיעת התעוררות להדיר אותי מכל קבוצות הווטסאפ ורשימות הקשר של סיעת התעוררות ושל כל הפורומים הקשורים בהתעוררות, וכן להפסיק את חברותי בוועדות העירייה ולהחליפי באחרים".

בהמשך מבקש כהן: "להגיע להסדר עם הקואליציה, באופן דומה להסדר שבאצילותכם הגעתם אליו עם חברתי ימית יואלי-אלה, כך שהקואליציה תמנה אותי לתפקידי כחבר ועדה בכל הוועדות שבהן הנני חבר".

ל"כל העיר" מוסר כהן: "חשוב לי להדגיש, אני אוהב אהבת נפש כל אחת וכל אחד מפעילי התעוררות. העניין הוא אך ורק מול ההתנהלות של עופר ברקוביץ, שמוביל את התנועה לאבדון. אני רוצה להודות לראשי סיעות הקואליציה ובראשם לראש העיר מר משה ליאון על ההזדמנות להעניק לי בחזרה את האפשרות להמשיך לייצג את כלל תושבי ירושלים נאמנה, אפשרות שנלקחה ממני בביזיון על ידיי עופר ברקוביץ".


אבישי כהן (צילום: שרון גבאי)

אבישי כהן (צילום: שרון גבאי)


חברת הקואליציה לורה ורטון (מרצ) טוענת כי "בהתעוררות הלכו לישון. הם קיימים כיום רק בפייסבוק וביח"צנות של עצמם. צר לי שכל כך הרבה תושבים, בעיקר צעירים, שסמכו עליהם לפעול נחשפים עכשיו לכישלון הגדול ולסכסוכים פנימיים. כחברת אופוזיציה לשעבר אני יודעת כמה אפשר לעשות מהאופוזיציה, אפילו עם מושב אחד, ובמקרה של התעוררות שבעה מנדטים פשוט נזרקו לפח. מה שרואים בימים אלה הם בודדים ששמרו על ערנות כלשהי ובורחים מהספינה הטובעת".

יצוין כי בקשתו של כהן אושרה על ידי הקואליציה, כאשר מעיריית ירושלים נמסר ל"כל העיר" כי "ימית יואלי-אלה ואבישי כהן עתידים לקבל תחומי אחריות ולא תיקים כמו שאר חברי הקואליציה. כמו כן, השניים לא ימונו לחברי הנהלה ואינם הופכים לחלק מהקואליציה. חברי הקואליציה העירונית מברכים את יואלי וכהן על הצטרפותם לעשייה העירונית, ומזמינים גם את שאר חברי סיעת התעוררות לקבל תחומי אחריות ולהצטרף לעשייה למען תושבי ירושלים".


עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)

עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)


בקשת הסעד של כהן מהקואליציה מגיעה על רקע כעס שיש עליו מכיוון תנועת התעוררות, דבר אשר אכן גרר את הדחתו מוועדות שונות ומפורמים שונים של התנועה.
ל"כל העיר" נודע כי בין היתר חברים בהתעוררות התרעמו על התנהלות של כהן מאז שהתמודד ברשימת התנועה בבחירות למועצת העירייה בתור נציג החרדים הממלכתיים. כך למשל, בנאום הכניסה של כהן למועצת העירייה (לאחר שנכנס כמחליפו של אלעד מלכא על פי הסכם הרוטציה הפנימי הסיעה, ר"ג), הוא לא הזכיר אפילו פעם אחת את התעוררות.

זאת ועוד, גורמים שונים בהתעוררות זעמו על ראיון שנתן כהן ל"ידיעות ירושלים" שבו הוא אמר, כך לטענתם, שאינו שולל שיתוף פעולה עם ראש העיר ליאון, שהוא ייצג את הציבור החרדי ללא אזכור של התעוררות, דבר שמנוגד לערכי התנועה לעשות הפרדה בין ציבורים שונים בירושלים, ובנוסף אף אמר שאינו בטוח שיצביע בעד קיום מצעד הגאווה בעיר.

בנוסף, גורמים שונים בהתעוררות טענו בשיחות עם "כל העיר" כי "אבישי כולו דיבורים ללא מעשים"; "את אבישי ניתן לאפיין בפתגם 'דיבורים כמו חול ואין מה לאכול'"; "אבישי בכלל לא ניסה להבין את דרך העבודה של התעוררות, הוא חשב שכל רעיון שלו יתקבל"..


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. לואיזיה

    ככה זה שעופר ברקוביץ מחפש כל דרך לג'וב. בכנסת במשרד התקשורת. כולם מבינים שהוא לא מתאים לנהל עיר.

  2. ענת

    עלה והצלח! עדיף ציפור אחת ביד מ2 על העץ. התעוררות לא מועילה בשום צורה לתושבי ירושלים, ודווקא הם 'דיבורים כמו חול ואין מה לאכול'

  3. חביב איפרגן

    מי שהרס את הסיעה הזאת במו ידיו הוא עופר ברקוביץ.
    הרס וחירב תנועה כל כך יפה ואמיצה.
    בחיבור שלו לגדעון סער הרס הכל.
    נ.ב
    ברור כשמש שאתם תומכים בסער ובמה שברקוביץ עשה.
    כמה חבל שאתם עיתון שמאלני שלא רוצה להתבגר ולהיות מאוזן.
    ואגב מיתנשא שחושב שהימניים מטומטמים.
    חבל מאוד.תיתבגרו כבר.
    נ.ב
    המון ימניים וליכודניקים מרגישים מרומים ושברקוביץ תקע לנו סכין בגב.
    יאללה בואו ניראה אם תפרסמו את התגובה הזאת.
    הנה אתם שולחים לי תשובה שכאילו התגובה קיימת.
    למרות שזאת הפעם הראשונה שאני מגיב לכם בכלל.
    אף פעם לא הגבתי על שום נושא.
    בושה לאינטלגנציה.
    תפרסמו בבקשה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר