הלוחמת ש' והלוחם ל' במפגש עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)
הלוחמת ש' והלוחם ל' במפגש עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)

"הצדקה לשימוש בנשק" – הלוחמים שחיסלו את המחבל בשער שכם נוקו מאשמה

הפרקליטות הודיעה על סגירת תיק החקירה נגד הלוחמת והלוחם, שירו במחבל למוות לאחר הפיגוע במוצ"ש האחרון, מחוסר אשמה. "פעלו מתוך הגנה עצמית"

פורסם בתאריך: 9.12.21 12:04

"נמצא כי היתה הצדקה חוקית לשימוש בנשק" – כך הסתיימה הבוקר, חמישי (9.12), החקירה של רס"ר ל' ורש"ט ש', לוחם ולוחמת מג"ב, שחיסלו במוצ"ש האחרון את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בשער שכם.

בהודעה שיצאה מטעם פרקליטות המדינה נכתב עוד: "לאחר חקירה ובירור הדברים נמצא כי הסבריהם של לוחמי מג"ב שלפיהם הם פעלו מתוך הגנה עצמית עלו בקנה אחד עם יתר ממצאי החקירה, לרבות סרטון אשר תיעד את האירוע במלואו. מדובר היה באירוע שנמשך שניות בודדות בלבד, בנסיבות שבהן קמה סכנה ממשית ומוחשית לחיי הלוחמים והאזרחים במקום, ולנוכח זאת, לרבות נחישותו של המחבל להביא לפגיעה בנפש, נמצא כי הייתה הצדקה חוקית לשימוש בנשק".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


כזכור, כשעה קלה לאחר האירוע נלקחו רס"ר ל' ורש"ט ש' לחקירה במח"ש, באירוע שגרר לאחריו ביקורות קשות, כשגם הוריהם של הלוחמים התבטאו בגנות החקירה. לאור זאת, בהודעת הפרקליטות מהבוקר הוסבר כי "בהתאם להנחיה שלפיה ככלל, במקרי מוות שאירעו כתוצאה מירי במהלך פעילות משטרתית תיפתח חקירה, למעט מקרים חריגים שבהם מובהק כי לא בוצעה עבירה, הוחלט על דעת פרקליט המדינה והמשנה לעניינים פליליים לפתוח בחקירה כדי לבחון האם כל מקטעי הירי בוצעו כדין".

החקירה, כאמור, הגיעה הבוקר לסיומה והיא נסגרה מחוסר אשמה של הלוחמים.

כידוע, כפי שפורסם, לאחר הפיגוע שוחחו מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אורן כהן עם הורי הלוחמים ושיבחו את פעולתם. "אני רוצה לשבח בפניכם את ילדיכם, הלוחמת ש' והלוחם ל', שפעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר, ובזכותם ניצלו חיי אדם. אין לי ספק שלעם ישראל התווספו עוד שני גיבורים בחג החנוכה".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אמר לשוטר מג״ב ל׳ ושוטרת מג״ב ש׳: ״אני לא יכול לדמיין מצב של תגובה טובה יותר מהמענה שלכם לפיגוע. המודעות שלכם מול הסיטואציה והכניסה למצב הובילה לתגובה מהירה ונחושה. כל המשטרה וכל העם מאחוריכם. ישר כוח ענק עשיתם עבודה מקצועית ונחושה, הגיבוי שלנו הוא מלא ואנחנו איתכם לאורך כל הדרך״.

כזכור, בשבת האחרונה, זמן קצר לפני צאת השבת, דקר המחבל צעיר חרדי בסמוך לשער שכם. הלוחמת והלוחם חתרו למגע עימו והוא ניסה לדקור גם אותם, אז הם ירו בו והפילו אותו אל הקרקע. בהמשך, כשהמחבל, כך נראה בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, ניסה לקום ירו בו הלוחמת והלוחם שוב עד שהוא נוטרל. לצד החקירה במח"ש השניים זכו לשבחים מגורמים שונים במשטרה, כולל מהשר לביטחון פנים עמר בר לב.

כמו כן, נראה כי הפרשה כולה תסתיים סופית בימים הקרובים, אז צפוי המפכ"ל שבתאי להעניק ללוחמת ש' וללוחם ל' תעודות הוקרה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שלמה

    חקירות כאלו באזהרה יכולים לגרום להיסוס אצל כוחות הבטחון דבר אשר יעלה לנו בהרוגים ופצועים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר