הפגנת עובדות הצהרונים בכיכר ספרא בחודש ספטמבר (צילום: כוח לעובדים)
הפגנת עובדות הצהרונים בכיכר ספרא בחודש ספטמבר שעבר (צילום: כוח לעובדים)

כבר דאגתם לסידור לילדים? מחר, שלישי, ההשבתה בחלק מהצהרונים בירושלים

מחר, שלישי, יושבתו הצהרונים בגני הילדים שמופעלים על ידי המינהלים הקהילתיים בירושלים. עובדות הצהרונים טוענות כי העירייה מסרבת להתקדם במשא ומתן לשיפור תנאי העסקתן ומוחות על היעדר כוח אדם. העירייה בתגובה: "עיריית ירושלים תעשה כל שניתן להגיע להבנות, סיכומים ופתיחת הצהרונים במהרה"

פורסם בתאריך: 13.12.21 21:32

מערך הצהרונים בירושלים יושבת מחר, שלישי (14.12), זאת לאחר שדרישת ועד עובדות הצהרונים, המאוגד בארגון כוח לעובדים, החליט על שביתת בת אזהרה בת יום. לטענת ועד עובדות הצהרונים, עיריית ירושלים מתעלמת ממצוקת כוח האדם ולמרות הבטחות לניהול מו"מ הנוגע לתנאי העסקה, לא מתקיים משא ומתן שכזה. יצוין כי במסגרת השביתה מחר, תתקיים הפגנה של עובדות הצהרונים בכיכר ספרא החל מהשעה 14:00.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", עובדות הצהרונים טוענות כי תנאי ההעסקה והשכר הנמוך הם אלה שגורמים למצוקת כוח האדם הקשה ולפגיעה בילדים. כאמור, לטענת ועד העבודות, עיריית ירושלים מסרבת להתקדם במשא ומתן לשיפור תנאי ההעסק, זאת למרות הבטחות שניתנו בנושא.

עד כמה עיריית ירושלים מתעלמת ניתן ללמוד אולי מהעובדה שבכיכר ספרא אפילו לא ניסו למנוע את ההשבתה ולא פנו לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה.

חברת ועד עובדות הצהרונים מארי לוי אומרת כי "הצורך בשיפור בתנאים קריטי: בתחילת השנה עזבו כ-300 עובדות את הצהרונים ובמסגרות מתקשים למצוא להן מחליפות. אנחנו קורסות תחת הנטל ובמצב הנוכחי כל מועמדת תתקבל. אנחנו מבטאות כאן גם את מצוקת ההורים – גנים רבים נסגרים בגלל חוסר בעובדות לצהרונים. ברבים אחרים תחלופת העובדות גבוהה במהלך השנה. מדובר בהזנחה מחפירה של הילדים".

לדבריה, "בשנה שעברה אמור היה להתקיים מו"מ מול המינהלים הקהילתיים והעירייה על שיפור תנאי ההעסקה של העובדות. הסכמנו לדחות את המו"מ בשל משבר הקורונה, והנה עתה מסרבת העירייה לשפר את תנאי העובדות".

חברת הוועד זמירה יוסף מציינת כי "כל שאנחנו דורשות הוא שכר ראוי במשך 12 חודשים – כמו כל עובדת ועובדת. לא ייתכן שבכל קיץ נחויב לצאת לחלת למשך חודשיים ונדרש לחזור לעבודה. חלק ניכר מאיתנו כבר מעבר לגיל הפנסיה, ולכן אנו לא מקבלות דמי אבטלה ונאלצות להתקיים מקצבת זקנה או נכות. זו בושה למערכת החינוך בעיר".

כאמור, הצהרוניות מאוגדות בארגון כוח לעובדים. ראש מטה ירושלים בארגון איתי כהן מוסר: "מצוקת סייעות בצהרונים קיימת בכל הארץ ואנו גאים בעובדות בירושלים, כראשונות למחות על חומרת המצב. עם זאת, מצבם של הצהרונים בירושלים הוא החמור במדינה מבחינת היקף הילדים – 32 בממוצע לצהרון בעיר לעומת 22 בממוצע הארצי".

"מדובר בשביתת אזהרה בת יום. באם תתמיד העירייה בסירובה – לא נהסס להרחיב את השביתה", נמסר מוועד הצהרוניות. "לא נתפשר על זכויות העובדות ובטיחות הילדים. אנחנו רואות כיצד בתל אביב קידמה העיריה שיפור בתנאי העובדות ודווקא אצלנו, ראש העיר המחובר כל כך למשרד האוצר לא עושה דבר".

מארגון ההורים בירושלים נמסר: "ארגון ההורים בירושלים מבקש להזכיר ששביתת האזהרה מחר חלה אך ורק בגני הילדים של המגזר הכללי בירושלים אשר מופעלים על ידי המינהלים הקהילתיים בעיר. כל יתר הצהרונים, ובכללם לביא והמגזר החרדי, יפעלו כרגיל, כולל בגני העיריה שבחרו לעבור למפעיל אחר בהסכמת רוב הורי הגן. לצערנו, ועד עובדות הצהרונים דחה את בקשת ארגון ההורים ורשת ניצנים להחריג את החינוך המיוחד. צר לנו שזה הארגון היחיד שלא מצא לנכון לחוס על ילדי החינוך המיוחד, כפי שמקובל בשביתות במערכת החינוך. אנו מנצלים הודעה זו להזכיר כי ההורים אינם צד במאבק בין הצוותים, העיריה ומשרד החינוך בשום צורה, ואנו מוחים על הפגיעה בהורים והילדים בעיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מאז פתיחת שנת הלימודים קיים מחסור חמור בכוח אדם לגיל הרך ברמה הארצית, בין היתר בעקבות הנחיות התו הירוק, שהותירו נשות ואנשי צוות רבים מחוץ למעגל ובהן כאלה שעבדו במסגרות הצהרונים בעיר, וקושי מהותי בגיוס צוות חדש".

בעירייה מוסיפים ומדגישים כי "השביתה הצפויה תתקיים רק בצהרונים המופעלים על ידי המינהלים הקהילתיים במגזר הכללי בלבד. יתר מסגרות הצהרונים במגזר הכללי, כמו גם כלל מסגרות הצהרונים במגזר החרדי והערבי, יפעלו כרגיל. יצוין כי המשא ומתן מתקיים מול המנהלים הקהילתיים המעסיקים את עובדות הצהרונים, בשאיפה שיוכתר בהצלחה. תנאי השכר והעבודה נקבעים ע"י משרד החינוך ולא על ידי העירייה, אולם למרות זאת, עובדות תוכנית צהרוני "ניצנים" בירושלים בלבד מקבלות תנאים שמעבר לשנקבע ע"י משרד החינוך – בכלל זה תוספת ותק, שי לחג ובונוסים בקייטנות. עיריית ירושלים תעשה כל שניתן להגיע להבנות, סיכומים ופתיחת הצהרונים במהרה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר