חניות הנכים ברחוב שמעוני (צילום: פרטי)
רחוב שמעוני (צילום: פרטי)

הפיכת רחוב שמעוני לחד סטרי: האם נלקחו בחשבון צרכי הדיירים עם המוגבלויות?

על רקע העיכוב בעבודות לשדרוג רחובות שמעוני והתקופה, ל"כל העיר" הגיעו פניות אודות צרכים מיוחדים של דיירים עם מוגבלויות שמתגוררים ברחוב. העירייה בתגובה: "סוגיית הדיירים בעלי המוגבלות נלקחה בחשבון בתכנון שדרוג הרחוב"

פורסם בתאריך: 22.12.21 07:49

לפני כחודש וחצי התגאתה עיריית ירושלים כי בתוך כשבועיים יחלו עבודות לשדרוג רחוב שמעוני, ובמסגרת זה יהפוך הרחוב לחד סטרי מכיוון רחוב התקופה לרחוב הרצוג. למרות הבטחות העירייה על תחילת העבודות, הם עדיין לא החלו ונראה כי ייקח עוד שבועות ספורים לפני היציאה לדרך.

מדוע אם כן חל עיכוב בתחילת העבודות? בעיריית ירושלים לא נתנו השבוע מענה לשאלה ורק מסרו בתגובה לפניית "כל העיר" כי הן יחלו בשבועות הקרובים.
בינתיים, ישנה סוגיה אחרת הקשורה לשדרוג רחוב שמעוני שנראית מהותית וחשובה יותר מאשר העיכוב בתחילת העבודות – האם בתכנון השדרוג נלקחו בחשבון צרכיהם של דיירים עם מוגבלויות שמתגוררים ברחוב שמעוני 36 (בניין שלהבת)? מדובר על בניין בן שתי כניסות ו-13 דיירים עם צרכים מיוחדים – נכים עצמאיים – שלחלקם רכבי וואן ייעודיים ומקומות חניה מסומנים.

ל"כל העיר" הגיעו מספר תלונות אודות השדרוג המתכונן ובעיקר על כך שצרכיהם של הדיירים עם המוגבלויות לא נלקחו בחשבון וכי השדרוג של הרחוב, ביחד עם הפיכתו לחד סטרי, יגרום "לעוול גדול לציבור הנכים העצמאיים שמתגוררים ברחוב", כך לשון התלונות.

באותן תלונות נטען עוד כי "יועץ בטיחות לא אישר את התוכנית המוצעת".

"בעת התכנון של השיפוץ ברחוב, שכחה עיריית ירושלים לקחת את סוגיית הנכים ברחוב בחשבון – למעשה הפיכת הרחוב לחד סטרי לא תאפשר לנכים חניה צמודה לבניין", טוען אחד מהדיירים ברחוב שמעוני.


רחוב שמעוני (צילום: פרטי)

רחוב שמעוני (צילום: פרטי)


בנוסף, הדיירים ברחוב שמעוני טוענים כי "על המדרכות יש מחסומים רבים, בהם עמודי חשמל, אשר מפריעים להתניידות כלל הציבור ובייחוד הנכים. עיריית ירושלים מעוניינת לקדם מהר את השיפוץ מבלי להטמין את עמודי החשמל (כפי שנעשה במקומות אחרים בעיר), המפריעים להליכה. למעשה, העיריה מתהדרת בשיפוץ אולם נראה שגם אחריו לא ניתן יהיה להלך עליה באופן רציף", כך על פי התלונות.

 

 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העבודות על שדרוג רחוב שמעוני יחלו בשבועות הקרובים. עיריית ירושלים מייחסת חשיבות רבה לסוגיית הדיירים בעלי המוגבלות והסוגייה נלקחה בחשבון בתכנון שדרוג הרחוב. על מנת לא לסכן את הדיירים בעלי המוגבלות, הוחלט שהחניה תהיה בצד שממול לבניין, תוך תכנון מעבר חציה מוגבה שיאפשר מעבר בטוח לבניין. במקביל, עיריית ירושלים, בשיתוף פעולה עם עמותת שלהבת, מקדמת פתרון לחניית הנכים ברחוב הרצוג וביצוע מעלית מונגשת ישירות לחצר המבנה. עמותת שלהבת תקדם את ההליך להוצאת היתר למעלית".

באשר לעניין המדרכות, מהעירייה נמסר כי "עיריית ירושלים מקדמת ביחד עם חברת החשמל הטמנת קווים ראשיים לאורך הרחובות שמעוני, התקופה והורקניה. ההטמנה תבטל מספר עמודי חשמל לאורך הרחובות, ותאפשר מעבר רציף ונגיש. לעניין עמודי החל"ב (חיבור לבתים), מדובר בביצוע עבודות בתוך שטח פרטי של הבניינים ולפיכך עיריית ירושלים אינה מורשית לעבוד שם. לכן, הפתרון שהוצע הוא שבעלי הבתים יבצעו את החיבור לתוך השטח הפרטי והעבודות בשטח הציבורי יהיו באמצעות הקבלן של עיריית ירושלים. במידה והדיירים לא יפתחו הזמנות לחברת החשמל לחיבור הבניין בחיבור תת קרקעי, העירייה תבצע הזזה של עמודי החשמל כך שיתאפשר מעבר רציף ונגיש לאורך הרחובות".

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", עבודות השדרוג המתוכננות ברחוב שמעוני כוללות שדרות תשתיות, ריבוד הכביש מחדש, התקנת תאורה חדשה וריהוט רחוב – כאשר גולת הכותרת בעבודות הינה הפיכת הרחוב לחד סטרי במקטע שבין צומת התנופה לבית הכנסת ברחוב שמעוני, שם תוקם כיכר. כיוון הנסיעה יהיה מכיוון רחוב התקופה לכיוון רחוב שמעוני וניות. ההחלטה על הפיכת הרחוב לחד סטרי התקבלה לאור מצוקת החניה הקשה, כשהשדרוג היה מוסיף וגורע מקומות חניה. לאור כך הוחלט להפוך את הרחוב לחד סטרי, להרחיב את המדרכות לטובת הולכי הרגל ועדיין לשמר את מספר מקומות החניה. ההשקעה בפרויקט השדרוג עומדת על כ-20 מיליון שקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר