דואגים לבטיחותם: תלמידי תיכון "קשת" ופעילים חברתיים ביוזמה משותפת למען פועלי הבנייה בירושלים

פעילים חברתיים ותלמידי תיכון "קשת" ביקרו היום, רביעי, באתרי בנייה בירושלים וחילקו לפועלים כובעים והנחיות בטיחות במטרה להעלות מודעות ולמנוע את האסון הבא. לפעילות הצטרפה הפעילה החברתית, חלי ברקת טביבי, שאביה נהרג בתאונה באתר בנייה

פורסם בתאריך: 29.12.21 18:30

יוזמה משותפת: פעילים חברתיים ותלמידי כיתה יא' מבית הספר "קשת" ביקרו היום, רביעי, באתר בנייה בשכונת הקטמונים בו עובדים כ-40 פועלי בניין. במהלך הביקור באתר, הודו הפעילים והתלמידים לפועלי הבניין על עבודתם הקשה, ואף העניקו להם כובעי צמר ופלאיירים בערבית ובעברית עם דגשים מרכזיים של שמירה על הנחיות הבטיחות בזמן עבודתם.

חשוב לציין כי הפעילות היא ביוזמת חברי עמותת "כולנא ירושלים", עמותה ערבית-יהודית משותפת, הפועלת בין השאר להעלאת המודעות לתאונות עבודה באתרי בנייה בישראל. על פי דוח מינהל הבטיחות – מאז תחילת שנת 2021 נהרגו 67 עובדים בתאונות עבודה בישראל, יותר ממחציתם (36) נהרגו בתאונות בענף הבנייה.

"הפעילות החלה בשכונת תלפיות למרגלות ציור קיר ענק שנחנך בחודשים האחרונים", מוסרים בעמותת כולנא ומציינים כי "הציור הוא מיזם של 'פועלי צדק' המתאר פועל הצונח ממנוף במטרה להנכיח במרחב הציבורי את התאונות בענף הבנייה".


(צילום: עמותת כולנא)

(צילום: עמותת כולנא)


היזמת והפעילה החברתית, חלי ברקת טביבי, שאביה חיים ז"ל נהרג בתאונת עבודה כאשר הייתה ילדה, השתתפה בסיור ושיתפה את סיפורה האישי. "היא הפצירה בפועלים לשמור על הנחיות הבטיחות למענם ולמען בני משפחותיהם", מספרים בעמותת כולנא ומדגישים כי "הפעילות היא חלק ממגוון אירוע קואליציית ארגוני הסובלנות בתמיכת הקרן לירושלים".

מנכ"ל עמותת כולנא דרור עמדי אמר: ״מרבית ההרוגים בתאונות הינם עובדים זרים או פועלים פלסטינים, מה שבמידה רבה מאפשר לתופעה הקשה לעבור 'מתחת לרדאר' התקשורתי והציבורי. חשיבות וייחודיות הפעילות היא הן בקשר הישיר והבלתי אמצעי מול פועלי הבניין והן מבחינה חינוכית מול תלמידי התיכון שלהם זו הפעם הראשונה בה פגשו פועלי בניין. אנו תקווה כי פעילות זו, לצד מהלכים נוספים יובילו את הגורמים הרלבנטיים (קבלנים וחברי הכנסת) להבין כי לא ניתן לעבוד לסדר היום על מגפת תאונות העבודה ולקבל את מספר ההרוגים הגבוה בתחום כגזירת גורל״.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר