שלג בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
שלג בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

גל הקור בירושלים מגיע לשיאו: בעירייה ובמשטרה נערכים לשלג

הטמפרטורות הנמוכות עדיין כאן, והחל מהלילה יחלו שוב לרדת גשמים ומטחי ברד. מחר, רביעי, הסערה תתחזק. כך נערכים בעירייה ובמשטרה למזג האוויר הסוער

פורסם בתאריך: 18.1.22 19:05

גל הקור הקיצוני נמשך, והטמפרטורות ממשיכות להיות נמוכות, כשהלילה (בין שלישי לרביעי) שוב צפויות הטמפרטורות לרדת ל-0 מעלות. המערכת הקפואה הזו תישאר גם בימים הקרובים, כשמחר אל הטמפרטורות הנמוכות יצטרפו גם רוחות והרבה משקעים. אז האם נראה שלג בירושלים? באתר 'ירושמיים – עדכוני מזג האוויר' צופים אפשרות לשלג בין הגשמים והברד, בעיקר בשעות הערב המוקדמות והלילה, אך גם מציינים שם כי מדובר יהיה על שלג קל שאין הרבה סיכוי שייערם.

ולמרות זאת – בעיריית ירושלים ובמשטרת ירושלים לא לוקחים סיכונים והם נערכים למזג האוויר הסוער, כשהם לוקחים בחשבון את תרחיש הקיצון של היערמות שלג ברחבי ירושלים.

מחר בבוקר (רביעי) תפתח עיריית ירושלים את חמ"ל מזג האוויר וההיערכות בו היא לשלג, כולל הפעלת מערך פיזור המלח בצירים הראשיים, פריסת כ-60 כלי צמ"ה לפינוי שלג במתכונת שלדית ופתיחת מטות אזוריים בשכונות.


פעילות שוטרי תחנת מוריה של מחוז ירושלים שלשום לטיפול באירועי מפגעי מזג האויר ברחבי העיר. מובאים דבריו של פקד יקיר תורג׳מן מתחנת מוריה

"על פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, החל ממחר (יום ד', 19.1.22) משעות הצהריים ועד יום ה' (20.1.22) צפוי בירושלים מזג אויר חורפי, שילווה ברוחות חזקות, טמפרטורות נמוכות, משקעים ואף אפשרות לשלג", נמסר מעיריית ירושלים. "ביום חמישי בבוקר קיים חשש לקרח בכבישים ובמדרכות. עיריית ירושלים נערכה ומוכנה. במהלך היומיים הקרובים תתבצענה הערכות מצב בראשות ראש העיר משה ליאון ומנכ"ל העירייה איציק לארי, ותתואם הפעילות של כלל המערך".


שלג בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

שלג בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


למרות ההיערכות, יש לשוב ולציין כי הסיכוי להיערמות שלג בירושלים נמוכה מאוד. יחד עם זאת, בעירייה כאמור לא לוקחים סיכונים ונערכים לכל תרחיש. "מינהל החינוך ישלח נציג לכל רובע בעיר על מנת לעדכן ולהנחות את מוסדות החינוך", נמסר עוד מהעירייה. "אגף התברואה נערך להפעלת כ-60 כלי צמ"ה שיפוזרו ברחבי העיר לצורך פינוי השלג וכפות לפינוי שלג לתוואי המסילה של הרכבת הקלה. עובדי אגף שפ"ע בעירייה נמצאים במוכנות לפיזור מלח באמצעות מפזרות, ולשם כך ייעזרו גם בעגלות חץ לשם הכוונה יעילה של רכבים בעת ביצוע המשימה. בנוסף, יופעלו צוותי גיזום ומנוף בהתאם לצורך. המוקד העירוני 106 יתוגבר במוקדנים בכל השפות, לצורך מתן מענה לפניות ולטיפול בהודעות על מפגעים. אגף הרווחה יפעיל את מערכי החירום הקהילתיים ויקיים סיורים מקדימים לאיתור וטיפול בדרי רחוב.
"עיריית ירושלים פועלת בתיאום ושיתוף פעולה עם כלל גורמי החירום, עם חברת החשמל ותאגיד הגיחון, אשר נציגים מטעמם ישהו בחמ"ל העירייה. מידע על שינויים בהסדרי התחבורה הציבורית ובתי הספר יועברו באמצעי תקשורת ובאתר העירייה. בשל מזג האוויר החורפי הצפוי, העירייה ממליצה לתושבים להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית ולשמור על ערנות וזהירות בנהיגה ובתנועה רגלית בדרכים. לתושבי העיר מומלץ לבדוק את תקינות מערכות החימום ובעיקר אלה המחייבות אוורור. מומלץ לפתוח מעט את ברז המים החמים, כדי למנוע קפיאת מים בצינורות, שגורמת להתבקעותם. העירייה קוראת לתושבים לוודא כי קיים איטום בגגות ובפתחים, לרבות חלונות ותריסים, ולבצע ניקיון ופתיחת תאי ניקוז המים בחצרות ומרזבים על הגגות. העירייה ממליצה לתושבים להישמר ולהימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה".


שלג בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

שלג בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


ראש העיר ליאון: "עיריית ירושלים ערוכה לאפשרות של קרה ושלג. מטה החירום והאגפים הרלוונטיים של העירייה נערכו למשימות האפשריות, תדרכו את העובדים ווידאו את תקינות כל האמצעים. המוקד העירוני יתוגבר בנציגים בכל השפות, מערכת החינוך העירונית ערוכה ומידע שוטף בדבר הפעלתה יימסר ברציפות. עיריית ירושלים נמצאת בקשר שוטף עם כלל הגורמים המקבילים, הכל במטרה להעניק שירות מקצועי ואיכותי לתושבים ולבאי העיר. אנו קוראים לכולם לנהוג בזהירות ולשמור על הבריאות והבטיחות".

גם משטרת ירושלים השלימה את היערכותה למזג האוויר הסוער הצפוי ביומיים הקרובים. "בהתאם לתחזית השירות המטאורולוגי", נמסר מהמשטרה, "החל מהלילה ועד ליום חמישי, צפוי לשרור באזור ירושלים מזג אוויר סוער שילווה במשקעים וטמפרטורות נמוכות, ואף ייתכן וירד שלג במקומות הגבוהים בהרי המרכז, בעיר ירושלים ובסביבתה. משטרת מחוז ירושלים נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך בכבישי הגישה לעיר ירושלים וממנה, בתוך העיר ובישובים הסמוכים. בימים האחרונים, פעלו כוחות המשטרה לטיפול בעשרות מפגעי מזג אויר ברחבי העיר וסייעו לתושבים ומשתמשי הדרך ביחד עם הרשות המקומית ויתר הגופים העוסקים בנושא".

 

 

במשטרת ירושלים הוציאו גם מספר הנחיות והמלצות לתושבי העיר:
– מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.
– רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו״ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם.
– יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.
– כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים, ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.
– יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.
– שימו לב להולכי רגל- בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.
– יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.
– בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.
– בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100. כמו כן, ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110.


שלג בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

שלג בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר