החזאית אילנית אדלר, שלג בירושלים (צילומים: חדשות 12, באדיבות המצולמת, דוברות המשטרה)
החזאית אילנית אדלר, שלג בירושלים (צילומים: חדשות 12, באדיבות המצולמת, דוברות המשטרה)

חזאית חדשות 12 ל"כל העיר": "שיא המערכת צפוי בשעות הערב והלילה; השלג ייערם לגובה של כ-15-10 ס"מ"

אילנית אדלר, חזאית חדשות ערוץ 12, בשיחה עם "כל העיר" על החורף הירושלמי - על רצף הימים הקרים שלא היו מאז שנת 1992 ועל השלג שצפוי לרדת הערב והלילה; ומה אומר חזאי 'ירושמיים' בועז נחמיה על הלילה שאמור להיצבע בלבן? חג שלג שמח ירושלים

פורסם בתאריך: 26.1.22 08:01

ינואר 2022, החורף בשיאו, והירושלמים והירושלמיות עדיין לא זכו ליהנות מפתיתים לבנים של שלג. אולם, על פי כל התחזיות בשעות הערב יחל לרדת שלג בירושלים, שלג אמיתי שייערם.

אילנית אדלר, חזאית חדשות ערוץ 12, מדברת בשיחה עם "כל העיר" על הימים הקרים של חודש ינואר, על שיא של רצף ימים קרים שעוד יכול להישבר, ועל השלג שצפוי לרדת בירושלים. "יהיה אירוע של שלג בירושלים", אומרת אדלר בנחרצות. "פשוט חלון ההזדמנויות קצר – הוא מתחיל איפשהו ביום רביעי בשעות הערב ומסתיים לפנות בוקר, שבין רביעי לחמישי".

מתי נוכל להבחין בשלג?
"בשעות אחר הצהריים יתחילו לראות באוויר גשם מעורב בשלג וכל מיני משקעים של קרח. השיא בעצם צפוי להיות בשעות הערב והלילה של יום רביעי, שאז פשוט יש המון המון משקעים, יעברו אותנו ענני סערה ואז יחל לרדת שלג בירושלים – גם בשכונות הנמוכות יותר בעיר".

זה שלג שיגרום לשיבושי תנועה?
"כרגע סביר להניח שבתוך העיר, בעיקר בשכונות הגבוהות, יהיו חסימות צירים. מבחינת היערמות, נראה שבשכונות הנמוכות השלג ייערם לגובה של כ-10 סנטימטרים, בשכונות הגבוהות יותר השלג יכול להגיע לגובה של כ-20-15 סנטימטרים, ובאזורים של גוש עציון, בת-אל, חברון, שומרון וכו' ייערם שלג בגובה רב יותר".


החזאית אילנית אדלר (צילום: חדשות 13, באדיבות המצולמת)

החזאית אילנית אדלר (צילום: חדשות 12, באדיבות המצולמת)


"מיום חמישי בשעות הלילה הכל מתחיל להתחמם ואז בעצם באזורים שלא ירד בהם הרבה שלג, הגשם ימיס את השלג שירד על הקרקע ויכול להיות שהמראה של ירושלים לבנה יתפספס", מציינת אדלר, "אני מניחה שבשכונות הגבוהות עדיין ישאר מראה של ירושלים לבנה".

ומה לגבי הקור הקיצוני שפוקד את ירושלים?
"באופן עקרוני אנחנו נמצאים בתוך שבועות מאוד קרים שנראה כי ימשכו גם בשבוע הבא. זה מתאפשר כי באזור אירופה ישנה מערכת לחץ גבוה שבעצם דוחפת את כל אפיקי רום – מערכות הלחץ הנמוך שמגיעות בדרך כלל עם אוויר קר לאזור שלנו וכל האוויר הקר הזה בעצם נמצא עלינו".

"להערכתי וכפי שכבר ציינתי, פעם אחרונה שהיה רצף של 14 ימים קרים בירושלים עם ספרות חד ספרתיות היה בשנת 1992", מוסיפה אדלר, "זה נראה כרגע, לפי איך שהמודלים מסתכלים על זה, שהרצף הזה סביר להניח ישבר אבל בטח השירות המטאורולוגי יוציא על זה סיכום מורחב יותר בהמשך שבוע הבא".


תתכוננו - השלג מגיע לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

תתכוננו – השלג מגיע לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


בועז נחמיה, ירושמיים: "כמות השלג תהיה גבוהה יותר ממה שהיה בחורף שעבר"

בועז נחמיה, מייסד ומנהל אתר "ירושמיים – עדכוני מזג אוויר בזמן אמת", מתייחס למזג האוויר הירושלמי ולשלג שצפוי לפקוד את העיר, ומוסיף כי "השלג שצפוי לרדת הערב (רביעי) בירושלים ובסביבתה, ייערם לגובה רב שמספיק בשביל לשחק, לבנות בובות שלג וכדומה".
כמו בחורף הקודם?
"על פי המדדים – כמות השלג תהיה גבוהה יותר ממה שהיה בירושלים בשנה שעברה". 
ומה לגבי הקור הקיצוני שלא היה בירושלים מזה זמן רב?
"היינו לקראת שבירת שיא של כל המדידות מבחינת רציפות ימים עם טמפרטורה חד ספרתית, אבל שבת קלקלה את הרצף כי היו בה מעל 10". 

בועז נחמיה (צילום: פרטי)

בועז נחמיה (צילום: פרטי)


נחמיה מציין ומדגיש כי "בשעות של לפנות בוקר, שבין רביעי לחמישי, תהיינה חסימות צירים ואף יתכנו שינויי תנועה אם לא יפנו את השלג שצפוי להיערם על הכבישים".

"החל מיום חמישי בשעות הבוקר הגשם יחליף את השלג, מה שיגרום לכך שרובו יימס, במיוחד באזורים הנמוכים שבהם ירדה כמות קטנה יחסית", עוד מוסיף נחמיה.


שלג בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

שלג בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


 

 

בימים הקרובים כאמור מזג האוויר צפוי להיות גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, ולכן ייתכנו הצפות ושיטפונות במוקדים שונים, קרה ורוחות חזקות שיובילו ללא מעט סכנות. המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר.

"מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת", מדגישים במשטרה. "כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר