רחוב הפלמ"ח (צילום: ארנון בוסאני)
רחוב הפלמ"ח (צילום: ארנון בוסאני)

הסדרי תנועה חדשים, הסדרת מפרצי חנייה ועוד: שודרג רחוב הפלמ"ח

הרחוב המתחדש נחנך אתמול, שלישי, במעמד ראש העיר משה ליאון ותושבי השכונה והמינהל הקהילתי. ראש העיר: "רחוב הפלמ"ח המיתולוגי הוא חיבור לירושלים האותנטית"

פורסם בתאריך: 10.3.22 14:01

רחוב הפלמ"ח מתחדש: ראש העיר משה ליאון חנך אתמול, שלישי, את שידרוגו של אחד הרחובות הוותיקים בעיר. הרחוב עבר מתיחת פנים ובוצע בו חידוש נרחב, לאחר שיתוף ציבור עם תושבי השכונה והמינהל הקהילתי.


"רחוב הפלמ"ח – מנציח את פלוגות המחץ, החטיבה המגויסת של ארגון ה"הגנה", שהיה כוח המגן הצבאי של היישוב היהודי המאורגן והתנועה הציונית עד הקמת המדינה", מספרים בעירייה ומוסיפים כי "בפלמ"ח היו חברות ולוחמות רבות ולרגל יום האישה הבינלאומי נציין את זהרה לביטוב ז"ל, לוחמת בפלמ"ח והטייסת הראשונה בחיל האוויר הישראלי, שלמדה בקורס טייס של חיל האוויר בפילדלפיה וביוני 1948 שבה לארץ כטייסת בחיל האויר הישראלי. זהרה הייתה למודל הערצה בקרב ילדות ונשים. אחת מהדרכים המובילות ונושקות לרחוב הפלמ"ח נקראת על שמה "רחוב נתיב זהרה".


(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)


יש לציין כי ברחוב הפלמ"ח התגוררה עד יום מותה, נתיבה בן יהודה, לוחמת הפלמ"ח, עיתונאית, שדרנית, מילונאית וסופרת.

כאמור, רחוב הפלמ"ח עבר מתיחת פנים ובוצע לאורכו (פיכמן עד הנשיא) שדרוג וחידוש נרחב, לאחר שיתוף ציבור עם תושבי השכונה והמינהל הקהילתי. תוכנית השדרוג כללה הסדרי תנועה חדשים, הסדרת מפרצי חנייה לאורך הרחוב ומדרכות רחבות המופרדות מהחניות לטובת הולכי הרגל, בוצע קרצוף וריבוד בכביש, ריצוף מדרכות כולל הוספת מדרכות חדשות לאורך הרחוב והותקן קו ניקוז חדש בקטע הגדוד העברי – חרל"פ והוקם מעגל תנועה חדש בצומת הרחובות הנשיא – שופן פלמ"ח לשיפור זרימת התנועה ובטיחות הולכי הרגל.


(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)


בנוסף, הותקנה תאורה חדשה לאורך הרחוב, נשתלו עשרות עצים חדשים וערוגות עם שתילים, הוצבו ספסלים ופחים חדשים לאורך הרחוב והוקמו נישות חדשות לפחי אשפה לאורך הרחוב.

ראש העיר משה ליאון: "רחוב הפלמ"ח המיתולוגי הוא חיבור לירושלים האותנטית. התחדשות הרחוב משדרגת ומשמרת ברחוב את ההווי הירושלמי, בתי הקפה המיתולוגיים לצד העסקים הקטנים המתחדשים. טיול לאורך הרחוב מענג ומחבר לנוסטלגיה ירושלמית במיטבה. נמשיך בשדרוג העיר ורחובותיה למען איכות החיים של תושבינו והמבקרים בבירת ישראל".

העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מזי

    אם כל פעם שאני פותחת כל העיר אני נתקלת במגלומן מכיכר ספרא,
    אשקול לבטל את המנוי.

  2. תושבת השכונה מאוכזבת

    ביטלו 100 חניות ברחוב שופן במימון האחים חסיד שבנו חניון בתשלום ואין לדיירים בכל האיזור היכן לחנות בלילה כשהחניות המעטות תפוסות על ידי מבקרים מזדמנים לתיאטרון. בושה שראש העיר לא מתחשב לרגע בתושבים ופוגע באיכות החיים שלנו!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאון חושב שאת הכסף סופרים בסוף. אני לפחות, לא אשכח איך הוא הפך את העיר בו זמנית לעי חרבות כשהחליט לבנות ולשפץ בעשרות מקומות בו זמנית. אי אפשר להיכנס לעיר מהכניסה הראשית, כי בונים. דרך כנפי נשרים סיוט, אז נוסעים דרך הסטף ובגבעת משואה משפצים, יורדים לפת משפצים. אמן שילך הסיתה אחרי קדנציה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר