מתחם אולסוונגר (הדמיה: קרלוס פרוס אדריכלים)
מתחם אולסוונגר (הדמיה: קרלוס פרוס אדריכלים)

למעלה מ-1,000 יחידות דיור ב-12 בניינים: אושרה תוכנית ההתחדשות במתחם אולסוונגר

התוכנית כוללת 1,200 יחידות דיור ב-12 מבני מגורים בני 7-22 קומות, 2,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, וכ-28,000 מ"ר עבור מבני ציבור

פורסם בתאריך: 22.3.22 13:40

וכניות הבנייה בקרית היובל מאושרות בקצב מסחרר. אם זה טוב או רע – תלוי את מי שואלים, כשהסוגייה המרכזית הינה עד כמה התשתיות בשכונה יהיו מסוגלות להכיל את הבנייה המסיבית שאושרה, מאושרת ותאושר בחודשים הקרובים.

על הפרק הפעם – אישור התוכנית להתחדשות עירונית של מתחם אולסוונגר. התוכנית, שמתפרסם על כ-50 דונם, כוללת הקמת 1,200 יחידות דיור ב-12 מבנים בני 7 עד 22 קומות. על פי התוכנית שאושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון, כ-240 יוקצו עבור דירות קטנות. לטובת הפרויקט יהרסו מבני השיכון במתחם – 5 מבנים בני 8 קומות כ"א הכוללים כ-320 יחידות דיור.

התוכנית כוללת עוד כ-2,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, וכ-28,000 מ"ר עבור מבני ציבור שיוקמו בחזיתות הבניינים – בתי כנסת, בית ספר יסודי, בית ספר תיכון, 11 גני ילדים ומבנים לרווחה ולקהילה. יש לציין כי בדיון הוחלט להגדיל את שטחי הציבור על חשבון ביטול אחד ממבני המגורים.

הוועדה המחוזית התנתה את אישור התוכנית ב"בניית מערכות דרגנועים ומעליות מהמתחם לתחנת ה"קו האדום" של הרכבת הקלה, הממוקם ברחוב הנטקה".

ד"ר אסף שפנייר, יו"ר הועדה הפיזית במינהל קהילתי יובלים מתייחס לתוכנית ואומר: "תוכנית אולסוונגר מוסיפה כמות עצומה של יחידות דיור ומחדשת מתחם דיור ישן, מוזנח ומסוכן, שזה מצויין. דא עקה, מתחם אולסוונגר נמצא באזור בעל קושי נגישות משמעותי לעיר ברכב וברגל, והתוכנית אינה מצביעה על פתרונות מספקים – תחבורתיים, תעסוקתיים וציבוריים. אנחנו קוראים לועדה המחווזית ולמהנדס העיר להשלים את תכנון השלד הציבורי הנדרש לקרית היובל טרם אישור כל תוכניות בנייה למגורים, וזאת כדי שלא נחזור על טעויות העבר".

 

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי: "תוכנית ההתחדשות למתחם אולסוונגר הינה בשורה של ממש לתושבי המתחם, המתגוררים כיום במבנים ישנים. בנוסף להתחדשות המבנים, התוכנית מציעה איכות שדרוג משמעותי של המרחב הציבורי בתחומה. כן מציעה התוכנית עירוב שימושי תעסוקה ומסחר בחזיתות הרחוב ובכך מסייעות להפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. זאת, בהתאם לחזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן".

התוכנית, הינה ביוזמת "א.א ייזום תבונה וחדשנות בע"מ" ועיריית ירושלים, התוכנית נערכה על ידי קרלוס פרוס אדריכלים.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר