בית טיילור, הפגנות למען הפקעת עמק היובל (צילומים: ליזי זהר, פרטי)
בית טיילור, הפגנות למען הפקעת עמק היובל (צילומים: ליזי זהר, פרטי)

כ-60 מיליון שקלים להצלת בית טיילור: האם ראש העיר משה ליאון יאשר את הפקעת המתחם?

הדיונים בבית המשפט בנוגע לעתידו של המתחם בקרית היובל נמשכים, אך במקביל היוזמה להפקעת השטח על ידי עיריית ירושלים שמקדם סגן ראש העיר יוסי חביליו מגיעה לשלב ההכרעה. ל"כל העיר" נודע כי ראש העיר ליאון קיבל לידיו טיוטת דוח שמאי בנושא ההפקעה וצריך לקבל את ההחלטה. ההערכה: הסכום שיידרש להפקעה - כ-60 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 29.6.22 08:10

עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון יצטרכו בקרוב לקבל הכרעה בנוגע לעתיד מתחם בית טיילור ועמק היובל שבקרית היובל. ל"כל העיר" נודע כי באחרונה קיבל לידיו ראש העיר ליאון את הערכת השמאי ששכרה עיריית ירושלים ביוזמת סגן ראש העיר יוסי חביליו לבחינת נושא ההפקעה. על פי ההערכות של חביליו – הסכום שאותו תצטרך העירייה לגייס לטובת הפקעת השטח הינה כ-60 מיליון שקלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


כידוע, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", עמק היובל הינו מתחם בגודל 59 דונם הנמצא בין השכונות קרית היובל, בית וגן ורמת שרת, ומהווה ריאה ירוקה מרכזית ופעילה לאורך כל ימות השבוע. זכויות החכירה על כ-25 דונם מתוך המתחם, הכוללים גם את 'בית טיילור' – מרכז ספורט, פנאי וקהילה, נמכרו בשנת 1998 לחברת 'שיכון ובינוי', כאשר ייעוד הקרקע הינו למבני ציבור ושטחים פתוחים. לאחרונה, ביקשה חברת 'שיכון ובינוי' לקדם שינוי תב"ע על השטח, וזאת בכדי להקים עליו מגדלים עם מאות יחידות דיור ומאז החל מאבק ציבורי להצלת השטח.

לפני כשנה וחצי, בסוף חודש ינואר 2021, בית משפט השלום בירושלים החליט לתת תוקף לפסק דין המאפשר לחברת "שיכון ובינוי" לפנות את בית טיילור והגופים הפועלים בתוך 90 יום כל אימת שירצו. בעקבות ההחלטה המאבק להצלת בית טיילור, כאמור, מתחם תרבות וספורט שפועל גם בשבת בין השאר עבור הציבור החילוני בשכונה, רק התגבר – כולל הבטחה של ראש העיר ליאון שבית טיילור לא ייסגר. בעתירה שהוגשה לבית משפט המחוזי הצליח מטה המאבק לדחות את הפינוי אך הנושא ממשיך להיות נידון בבתי המשפט.


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


בכדי להתמודד עם איום הפינוי ועל מנת לסיים את המאבק המשפטי מול 'שיכון ובינוי', שהשטח כאמור נקנה על ידה, סגן ראש עיר חביליו מקדם בשנתיים האחרונות מהלך להפקעת השטח. לדברי חביליו, היוזמה זוכה לתמיכה רחבה לא רק בקרב גורמי מקצוע בעירייה, אלא גם בקרב מינהל קהילתי 'יובלים', השדולה לירושלים בת-קיימא, וארגוני הגנת הסביבה.

כעת, כאמור, המאבק להצלת בית טיילור ועמק היובל מגיע לרגע ההכרעה – זאת לאחר שראש העיר ליאון קיבל לידיו את טיוטת חוות דעת השמאי ששכרה העירייה לנושא עלות ההפקעה. בשיחה עם "כל העיר" מעריך חביליו כי "מדובר על סכום שלא עולה על 60 מיליון שקלים".
"אחרי שנתיים בהן אני מקדם את היוזמה הזו, עכשיו הגיע הזמן של עיריית ירושלים להחליט על הפקעה מלאה של עמק היובל ובית טיילור",

מוסיף ומדגיש חביליו. "השטח הזה צריך להיות הסנטרל-פארק של ירושלים, ולא עוד מתחם צפוף עם מגדלים עד השמיים. קרית היובל צפויה להכפיל את מספר התושבים שלה בשנים הקרובות, ומה שחסר לה ולשכונות כמו בית וגן, רמת שרת ומלחה – זה לא עוד יחידות דיור, אלא אזורים ירוקים ושטחי ציבור. אני סבור ש-60 מיליון שקלים זה סכום שאפשר וראוי לגייס בכדי להגן על הריאה הירוקה של עמק היובל ועל מתקני הספורט והפנאי של בית טיילור. הקרקע שבנידון נקנתה בנזיד עדשים כאשר הייעוד שלה הוא מבני ציבור ושטח פתוח, ולכן היא צריכה בראש ובראשונה לשרת את האינטרס של הירושלמים, ולא את הרווחים של היזמים".

 

 

מעיריית ירושלים נמסר: "בשל סכסוך המקרקעין הקיים בין המינהל הקהילתי ובין חברת שיכון ובינוי, בוחנת העירייה חלופות מגוונות על תא שטח המריבה בהיבט התכנוני, השמאי, הכלכלי והתקציבי על מנת לסייע לצדדים להגיע להבנות ביניהם בתיאום עם העירייה. מהנדס העיר בתיאום עם היועץ המשפטי לעירייה, מוביל בימים אלו מתווה לפתרון שיאפשר את המשך השימושים הציבוריים לטובת תושבי העיר תוך איזון בן השיקולים השונים".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גיא ליפשיץ

    צריך להחרים את שיכון ובינוי, להפסיק לקנות מהם דירות וחנויות וכל רכוש אחר. זו חברה מסוכנת לריאה הירוקה של ירושלים. כל הכבוד לחביליו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר