מסוף האוטובוסים בהר חומה אחרי השעה 23:00 (צילומים: פרטי)
מסוף האוטובוסים בהר חומה אחרי השעה 23:00 (צילומים: פרטי)

"הרעש וזיהום האוויר נוראיים" – בהר חומה סובלים ממסוף אוטובוסים בפאתי השכונה

דיירים בבניינים הסמוכים למסוף האוטובוסים מרינוב בהר חומה טוענים כי מזה חודשים ארוכים הם חיים בתוך "חדר גנרטורים" וסובלים מרעש וזיהום אוויר כבד, בשל אוטובוסים שחונים במסוף ואינם מכבים את המנוע. כשאחד הדיירים התלונן בשעת לילה מאוחרת בפני נהג הוא נענה באצבע משלושת. סופרבוס בתגובה: "נפעל למזעור הרעש". העירייה - "הסוגייה טופלה"

פורסם בתאריך: 5.7.22 19:41

מהפכת התחבורה הציבורית – הסבל של תושבים בהר חומה: מזה כמה חודשים, מאז החלה מהפכת התחבורה הציבורית וקווים רבים עברו לתפעול של חברת סופרבוס, חייהם של דיירים ברחובות אליהו קורן, הרב קרקש חסדאי ומרינוב בהר חומה הפכו לבלתי נסבלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


לטענת התושבים, הם סובלים מרעש מנועים חזק ביותר ממסוף האוטובוסים, כאשר לטענתם הנהגים שמגיעים למסוף מרינוב, אשר ממוקם בפאתי השכונה, אינם מכבים את המנוע גם אם הם בהפסקת מנוחה ארוכה. עוד טוענים הדיירים כי הרעש וזיהום האוויר מתרחשים מסביב לשעון – החל מהשעה 4:30 לפנות בוקר ועד השעה 2:00 אחרי חצות, וכך קורה גם מדי מוצ"ש.

"מעל 20 אוטובוסים מגיעים ב-4.30 לפנות בוקר ומסיימים ב-2.30 אחר חצות, ובמהלך כל היום, גם כשהם בהמתנה, הנהגים לא מדוממים מנועים", מספר אחד הדיירים בשיחה עם "כל העיר". "הרעש וזיהום האוויר נוראיים. אין לנו שקט".

יש לציין כי המסוף נמצא בין 5 בניניים ברחובות אליהו קורן 1, 2, 4, מרינוב 33 והרב קרקש חסדאי 19. דייר נוסף טוען כי "הנהגים אינם מתייחסים לבקשותינו לדומם את המנוע. אחד מהפ אף הגדיל לעשות – וכשפניתי אליו בשעה 23:30 בבקשה לכבות את המנוע – הוא השיב לי באצבע משולשת. כמובן שהתלוננתי לחברת סופרבוס – והם הודיעו לי שהנהג הושעה לשלושה ימים. פשוט בושה".

הדיירים, כפי שניתן להבין, פנו לחברת סופרבוס (יותר מפעם אחת לדבריהם) ואף התקיימה פגישה בין נציגי החברה לבין הדיירים והמינהל הקהילתי. "דבר לא השתנה למרות הפגישות", מדגיש אחד הדיירים בכעס.

"פנינו גם לראש העיר משה ליאון", מוסיף ואומר הדייר, "אולם גם לאחר שהשיבו לנו כי הנושא בטיפול – שום דבר לא השתנה בשטח והאוטובוסים המשיכו לעמוד בלי לדומם מנוע ובלי שאף אחד אוכף את הנושא".

"אנחנו כאילו חיים בתוך חדר גנרטורים, ואני לא מגזים", מסכם אחד הדיירים ומוסיף: "כל מה שביקשנו זה אכיפה. הבטיחו שיהיה ואין. ההרגשה היא שפשוט מזלזלים בנו. אני מזמין את נציגי העירייה וסופרבוס אלי הביתה – אולי זה יעזור להם להבין את עוצמת הרעש – גם כשהתריסים מוגפים והחלונות סגורים".

 

 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הסוגיה טופלה מול חברת סופרבוס. עיריית ירושלים תמשיך לעקוב אחר הנעשה במתחם במטרה לוודא שהתופעה לא תישנה".

מסופרבוס נמסר בתגובה: "מדובר במסוף תחבורה וותיק, שמופעל מזה שנים בעיר. אנו מודים על הפניית הפנייה ונפעל ככל הניתן למול נהגי החברה למזעור הרעש לטובת דיירי האזור".


מחפשים דירת גן בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. אדון ראש העיר

    שעה 5 בבוקר הבוקר מתחיל לרעש המנועים והרוורסים הבלתי פוסקים של חברת סופרבוס כל השכונה צריכה להתעורר לחיים הבלתי נסבלים שכפו על תושבים שכל חטאם שקנו בהר חומה אוזלת היד והזילזול של עיריית ירושלים בחיי אדם ובבריאותם גובלת בפשע מישהו כבר צריך להתעורר ולהבין שדיי זה לא יכול להמשיך כך נהרסים כאן חיי משפחות שלמות

  2. ירושלמית לשעבר

    שכונה מגעילה. יצא לי לאחרונה לשהות שם שבת. לחיות בתוך עזה. אופנועים מתוגברי רעש. חגיגות קולניות עד שתיים לפנות בוקר. מואזין כל שעתיים. וגם רעש בלתי נסבל ממרפסות השכנים של ילדים צרחניים משועממים והורים שלא אכפת להם כלום. מקום בלתי נסבל.

  3. עמית

    הנסיעות בקו 504 להר חומה של סופרבוס רצופות בבלימות גסות, אני יורד מהאוטובוס עם בחילה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר