הדמייה: מקום אדריכלים
(הדמייה: מקום אדריכלים)

לראשונה: 2 מתחמי רווחה וקהילה יוקמו בעיסוויה ובית חנינא

בעיסוויה יוקם לראשונה מבנה רב תכליתי בעלות של 15 מיליון שקלים, בבית חנינא יוקם מרכז לקשיש ולשכת רווחה גדולה בעלות כוללת של 35 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 11.7.22 14:46

בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים: מרכזי קהילה, רווחה ופנאי יוקמו בחודשים הקרובים בעיסאוויה ובבית חנינא שבמזרח ירושלים, זאת במסגרת תוכנית החומש לצמצום פערים במזרח העיר – תוכנית ממשלתית שמובלת על ידי משרד ירושלים ומורשת בשיתוף עיריית ירושלים.

בעיסוויה, שכונה במדרוג סוציו אקונומי נמוך מאוד בה מתגוררים מעל ל-20 אלף תושבים, יוקם לראשונה מבנה רב תכליתי בעלות של 15 מיליון שקלים. המבנה ישמש כמתנ״ס, מרכז אם וילד (טיפת חלב) ומרכז רווחה, וכן יוקמו בו מעונות יום וגני ילדים.

"המרכז לאם ולילד (טיפת חלב) שיוקם במבנה החדשני ימשיך במגמת צמצום הפערים בשנים האחרונות", נמסר ממשרד ירושלים ומורשת. "בירושלים יש כיום כ-32 מרכזי אם וילד, ורק 6 מהם במזרח העיר. בשנים הקרובות מתוכננים לקום מרכזים נוספים שישמשו כ- 5,000 תינוקות ממזרח ירושלים בכל שנה".

בשכונת בית חנינא, בה מתגוררים קרוב ל-50 אלף איש, יוקם מרכז לקשיש ולשכת רווחה גדולה בעלות כוללת של 35 מיליון שקלים. "הקמת המבנה תענה על צורך דחוף הקיים בשכונה, בה אין מבנה קבוע ללשכת רווחה או כל פעילות לקשישים, לעומת 8 מרכזים דומים במערב העיר", מציינים גורמים במשרד ירושלים.

עוד נמסר כי "בניית שני מרכזי הקהילה מהווים חלק נוסף ביישום החלטת הממשלה התקדימית לצמצום פערים במזרח ירושלים, שאושרה בממשלה לראשונה בשנת 2018, עם השקעה תקציבית רחבה של 2.1 מיליארד שקלים". במשרד ירושלים ומורשת, המנהל את התוכנית, החלו בשבועות האחרונים בעבודת המטה לקראת אישור תוכנית החומש הבאה, שצפויה להכפיל את תקציבה.

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: ״אנו ממשיכים לשנות את המציאות במזרח ירושלים. הקמת מבני קהילה ורווחה בשכונות קצה במזרח העיר יעזרו לתושבים לקבל שירות טוב יותר ויקלו על העומס הקיים במוסדות הציבור במערב העיר. אנחנו במשרד ירושלים ומורשת מובילים מהפכה במזרח ירושלים בתחומים רבים, כמו רווחה, חינוך ותשתיות. תוכנית החומש הבאה תמשיך לצמצם פערים ותתרחב לתחומים נוספים לטובת בירת ישראל כולה״.

 

 

ראש העיר משה ליאון: "הקמת שני המתחמים החדשים מצטרפת לשורה ארוכה של יוזמות ומהלכים רבים שאנו מובילים בשנים האחרונות לצמצום הפערים החברתיים והכלכליים במזרח ירושלים. הודות לרצון העז ושיתוף הפעולה הפורה בין כל הגורמים, הצלחנו לתת מענה חסר תקדים בהיקפו לעשרות אלפים מתושבי מזרח העיר, ובכך להעלות את ירושלים כולה, מזרח ומערב כאחד, על מסלול של צמיחה ושגשוג".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר