(צילום: עמותת נצח יהודה)
(צילום: עמותת נצח יהודה)

בעקבות פעולות הטרור בארץ – כיתות כוננות קהילתיות יוקמו בירושלים

כיתות הכוננות יאויישו על ידי מתנדבים אשר יעברו הדרכות וקורסים ייעודיים בהדרכת משטרת ישראל. במסגרת הפרויקט, שיחל בימים הקרובים, יופעל פיילוט ראשוני ובמסגרתן המתנדבים יזכו לתהליך הוצאת אישור נשק מהיר

פורסם בתאריך: 17.7.22 13:48

בעקבות פעולות טרור ברחבי הארץ וכחלק מלקחי מבצע "שומר החומות", יזמה עיריית ירושלים בשיתוף עמותת נצח יהודה, המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל את הקמת פרויקט "מגן", בתקווה לרתום בהמשך רשויות מקומיות רבות. במסגרת הפרויקט יוקמו כיתות כוננות קהילתיות בירושלים, כדי לייצר זמינות גבוהה לאירועי טרור ואירועי חירום בקהילה. כיתות הכוננות יאויישו על ידי מתנדבים אשר יעברו הדרכות וקורסים ייעודיים בהדרכת משטרת ישראל.

כפי שנמסר ל"כל העיר", היעדים של פרויקט "מגן" הם: הקמת כיתות כוננות, הגנה על העיר על ידי אזרחים מיומנים, שפעילותם תקצר את זמן ההגעה לכל אירוע פח"עי ואירועי חירום, תיצור תחושת ביטחון ותרחיב את מעגלי האבטחה וזאת על ידי שילוב מתנדבים בוגרי המסלולים החרדיים בצה"ל ובעלי הכשרה קרבית במשמר האזרחי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעירייה מציינים כי "במסגרת הפרויקט, שיחל בימים הקרובים, יופעל פיילוט ראשוני ובמסגרתן המתנדבים יזכו לתהליך הוצאת אישור נשק מהיר, תוכניות אימונים ייחודיות, יקבלו תעודת שוטר וחבילה עם ציוד מקצועי שמקבלים מתנדבים במשטרה".

ראש העיר משה ליאון: "פרויקט ״מגן״ הינו מיזם מבורך וחשוב שהפעלתו תתרום להגברת הביטחון האישי של תושבי העיר במרחב הציבורי. הפעולות שיבצעו בכיתות הכוננות, דוגמת הגעה מהירה לאירועי פח"ע והרחבת מעגלי האבטחה על ידי שילוב המתנדבים במשמר האזרחי, יחזקו את הביטחון בכל שכונה ורחוב בירושלים. פרויקט זה, בנוסף למגוון רחב של פעולות ביוזמת והובלת עיריית ירושלים, דוגמת פריסת כ-3,000 מצלמות ברחבי העיר עם תצפיתנים ותצפיתניות, יביאו אותנו להשגת מטרה נעלה זו".

אבישי כהן, חבר מועצת עיריית ירושלים מיוזמי הפרויקט והמוביל את הפרויקט בעיר אמר: "אני שמח ונרגש להוביל ולקדם את המיזם שבו אזרחי ותושבי ירושלים יוכלו לקחת חלק פעיל מקצועי ומשמעותי בהחזרת הביטחון האישי למרחב הציבורי. אין לי ספק שנראה את המיזם החשוב הזה בערים נוספות בארץ. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לראש העיר משה ליאון שנתן לנו את ברכת הדרך תוך שיתוף פעולה מלא".

רס"ן במיל' יוסי לוי, מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה' מיוזמי הפרויקט סיפר, "בימים שאחרי הפיגועים בריכוזים החרדים, פתאום נפל לי האסימון – אנחנו כגוף שמלווה 14,000 בוגרי צבא חרדיים, יכולים לספק לערים החרדיות מענה עצום, בדמותם של מאות מתנדבים שיתגייסו כדי להקים כיתות כוננות שיספקו מענה לריכוזים החרדיים, שם כמעט ואין מחזיקי נשק ברישיון".

לדברי לוי, "לשמחתי הרבה, מצאנו אוזן קשבת במשרד לביטחון הפנים, במשטרת ישראל וברשויות מקומיות רבות שכבר הביעו את רצונן להצטרף לפרויקט הלאומי החשוב והאדיר הזה. בינתיים החלוצה הראשונה היא עיריית ירושלים שכבר איתנו ויחד איתה נצא לפיילוט. אני מודה לרה"ע משה ליאון ולחבר המועצה אבישי כהן שהובילו בעירייה את המשימה".

 

 


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ישראלי

    רק טיפש מצטרף ליוזמה הזו, כל זמן שאין גיבוי משפטי לא שווה להחזיק נשק, אני לאחר שרות מלא ללא עבר פלילי החזקתי בנשק עשור עד שיום בהיר אחד היה לי ויכוח עם שכן הלך צלצל למשטרה ואמר שאיימתי עליו, הרס לי את החיים הנשק הזה, חצי שנה של חקירות דיונים בבית משפט, ובסוף יצאתי זכאי בזכות מצלמות אבטחה…
    אם לא היו הייתי יושב רק על זה שיש לי נשק ואני רוצה להגן על הבית והמשפחה.
    לא לנשק!!!!
    אפילו שוטרים מעדיפים לחזור לבית ללא נשק…

  2. רוני

    חחחח
    ברגע שיפתחו באש יעצרו אותם בדיוק כמו שסירסו את השוטרים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר