הפקחים שומרים רק על תנועת הרכבים - צומת שמגר-ירמיהו ברוממה, הבוקר (צילום: פרטי)
הפקחים שומרים רק על תנועת הרכבים - צומת שמגר-ירמיהו ברוממה (צילום: פרטי)

"כמעט אסון בכל יום": הסכנה להולכי הרגל בצומת שמגר-ירמיהו ברוממה

בשל עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה, הרמזורים בצומת מושבתים כמעט בכל יום ובמקום מוצבים פקחים, אולם הם לא נותנים מענה להולכי הרגל. העירייה בתגובה: "נפעל להגדיל עוד את מספר הפקחים בצומת, תוך מתן דגש גדול יותר להכוונה בטוחה של הולכי הרגל". צפו בסכנה בצומת

פורסם בתאריך: 27.7.22 13:32

עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה הן חשובות ואף מבורכות, ויביאו תועלת גדולה ורבה לתושבי ירושלים. ועכשיו, אחרי שזה נאמר – בשכונת רוממה ישנה ביקורת חריפה על התנהלות עיריית ירושלים בזמן העבודות בצומת שמגר-ירמיהו, מהצמתים העמוסים ומרובי הולכי הרגל, בעיקר ילדים ובני נוער, בירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לטענת תושבי רוממה אשר מתגוררים ועובדים בסמיכות לצומת, מעבר הולכי הרגל במעברי החציה בצומת הפכו מאז העבודות לסכנה של ממש, זאת בשל השבתת הרמזורים והכוונת התנועה על ידי פקחים.

בצומת, ש לציין, מוצבים שישיה פקחים מטעם עיריית ירושלים (כך לדברי גורמים בכיכר ספרא), אולם נראה כי הפקחים נותנים מענה אך ורק לנתיבי התנועה ואינם מתייחסים להולכי הרגל שבמעברי החציה, וכך נשקפת להם סכנה גדולה, כפי שניתן לראות בסרטון הווידאו כאן למטה.



בסרטון וידאו שצילם אחד מתושבי רוממה נראה איך כל פעם שמישהו עובר את מעבר החציה, הוא נמצא בסכנה, כשבכל הצילום לא נראה ולו פקח אחד לרפואה. הסיבה, כאמור, שהפקחים שמים דגש ותשומת לב על נתיבי התנועה ואינם מתייחסם למעברי החציה ולהולכי הרגל.

"אין כוח אדם לכוון את התנועה במעברי החציה", טוען אחד מתושבי המקום ומוסיף: "כמעט בכל יום מתרחש כאן אסון, ואם המצב הזה יימשך – בסופו של דבר האסון הזה יקרה. התחושה היא שלא נעשה דבר כדי לשמור על הילדים שלנו – לא מציבים פקחים באופן מסודר על מעברי החציה – וכך בכל פעם שרכב או אוטובוס פונה שמאלה בצומת – ישנה סכנה עצומה להולכי הרגל במעברי החציה".

לטענת אחד התושבים, "בצומת מוצבים פקחים, אך הם לא שומרים באופן רציף, וגם כשהם כן מבצעים את עבודת הפיקוח – הם שומרים על נתיבי התנועה ולא על מעברי החציה. הפקחים לא מדויקים ולא מפוקסים מספיק, וברגע אחד עלול לקרות פה אסון שאפשר בהחלט למנוע".

לדברי התושבים, הם פנו למוקד העירוני 106 מספר פעמים, פנו לראש העיר ולחברי מועצה – הם מספרים כי "אחרי כל פניה, המצב מטופל לדקות ספורות ולאחר מכן המצב בצומת חוזר לקדמותו. צריך להציב פיקוח קבוע על הפקחים בצומת הזה מכיוון שזו הצומת עם הכי הרבה ילדים שעוברים בה בירושלים".

 

 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עקב המצב התנועתי הרגיש במקום, העירייה תפעל להגדיל עוד את מספר הפקחים בצומת, תוך מתן דגש גדול יותר להכוונה בטוחה של הולכי הרגל. על פי הנחיות ההיתר לביצוע העבודות בצומת, בעת עבודה בתחום הצומת או בקרבתו יש להפסיק את עבודת הרמזורים ולהכווין את התנועה על ידי חמישה פקחי תנועה מוסמכים. בפועל נוכחים בצומת בכל עת שישה פקחים. יצוין כי כלל העבודות מתבצעות בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים ובגינן התקבלו כל האישורים הדרושים".


מחפשים דירת 4 חדרים בדרום מערב העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר