ירושלים כללי, גשר המיתרים - ארנון בוסאני
(צילום: ארנון בוסאני)

הודות לסגני ראש העיר חביליו וקינג: הוקפאו העיקולים שהשיתה העירייה על התושבים בגין חובות ארנונה

אריה קינג ויוסי חביליו, סגני ראש העיר שדעותיהם חלוקות במגוון רחב של נושאים, הציפו את בעיית העיקולים בפני הנהלת העירייה. לפני זמן קצר התקבלה החלטה שהעיקולים יוקפאו עד אחרי חגי תשרי

פורסם בתאריך: 7.9.22 18:26

שיתוף פעולה יוצא דופן בין סגני ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) ויוסי חביליו (מצילים את ירושלים) – שניהם שידועים בדעותיהם המנוגדות שהובילו לא אחת לעימותים מתקושרים במגוון רחב של נושאים, שילבו בימים האחרונים ידים והודות ללחץ שהפעילו על הנהלת העירייה – לפני זמן קצר התקבלה החלטה לפיה עיקולי החשבונות שהושתו על עשרות מתושבי ירושלים בשל חובות ארנונה מוקפאים עד אחרי החגים.

בפוסט שפרסם סגן ראש העיר קינג ברשתות החברתיות הוא כותב: "עשרות תושבים פנו אלי בשל עיקולים שעיריית ירושלים הטילה על חשבונם, בשל אי תשלום מס הארנונה. בישיבת הנהלת העירייה בשבוע שעבר העליתי את הנושא ושוב העליתיו במשנה תוקף ביומיים האחרונים בפורומים של הנהלת העירייה. אני מודה לראש העירייה משה ליאון על הקשב בנושא, על ההבנה שזו לא העת הנכונה (חגי חשרי) להטיל עיקולים ועוד מבלי להתריע מראש".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עוד הוסיף קינג: "ההחלטה לעת עתה היא שהעיקולים מוקפאים, עד לאחר החגים. תושבים יקרים, אנא הזדרזו לשלם את חובותיכם, אנא הסדירו את תשלומיכם לעירייה".


אריה קינג (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)


ומה אומר סגן ראש העיר חביליו? "פניתי להנהלת העירייה, כמו גם אריה קינג שצריך לפרגן גם לו על המאמץ. הודיעו לנו שההחלטה מוקפאת עד אחרי החגים. אני שמח שהצלחנו להשפיע ושהלחץ שהפעלנו עזר. אחת הבעיות היא שבירושלים שעושים עיקולים באמצע השנה. אנשים לוקחים בחשבון שיש יחידה של שנה שבה צריכים לשלם. עיקול לפני החגים זה חוסר שיקול דעת. מה גם שאם כבר מעקלים – צריך להודיע על כך בתקשורת ולעשות את זה מסודר".


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


יש לציין שעוד לפני ההחלטה שהתקבלה היום (רביעי), אתמול פנה "כל העיר" לעיריית ירושלים בעקבות מספר תלונות שהגיעו למערכת מתושבים. זאת ועוד, חבר המועצה אדיר שוורץ (התעוררות), יו"ר ועדת הביקורת העירונית, מסר: "מבול הפניות שמגיע אליי מדבר בעד עצמו. תושבים רבים מדי מוצאים את עצמם מופתעים לקבל עיקול בחשבון. ברור שחובות צריך לשלם, אבל יש חשיבות רבה למשנה זהירות לפני שימוש בכלי חריף כמו זה, קל וחומר ללא אזהרה".


אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)

אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)


במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים אתמול: "בהתאם לחוק, טרם הטלת עיקולים נשלחות 2 התראות בדואר רשום לכתובתו הרשמית של החייב, כפי שמעודכנת במרשם האוכלוסין וכן לכתובת הנכס. קודם לכן, נשלחות בחודש פברואר תזכורות לתשלום ארנונה לכתובת הנכס. חובת תשלום הארנונה אינה תלויה בקבלת הודעות כלשהן, אלא מוטלת על כל המתגוררים בנכס. משלא משולם או מוסדר החוב, נאלצת העירייה לנקוט בהליכי האכיפה כנגד החייבים, חודשים רבים לאחר תום מועד חובת התשלום. לאחר הסדרת התשלום מבוטל העיקול, ונשלחת הודעה אוטומטית לבנקים. לעירייה לא מוכרות תלונות אודות חוסר ידע של נציגי שירות במוקד וככל שיתקבלו דוגמאות נשמח להתייחס באופן פרטני. בכל מקרה, יבוצע רענון מידע לנציגים".

 

 

עוד נמסר מהעירייה: "בעניין דירות שותפים, לפי החוק, באחריות כלל השותפים לשלם את תשלומי הארנונה. כיום במערכת הגבייה ניתן לייחס נכס למחזיק אחד בלבד. העירייה מתכוונת להשיק מערכת גבייה חדשה, בה תהיה האפשרות לפצל את חשבון הארנונה לנכס אחד למספר שותפים".

כאמור, נדמה כי בשל הלחץ שהופעל על עיריית ירושלים הן מצד תושבים והן מצד חברי הנהלת העירייה – סגני ראש העיר יוסי חביליו ואריה קינג, כמו גם חבר המועצה אדיר שוורץ, נשא פרי – ובשלב זה הוחלט בעירייה להקפיא את העיקולים ולתת לתושבים את הזמן לטפל בחוב שצברו.


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר