ברכת כהנים בסוכות בשנים עברו, היערכות המשטרה בכותל המערבי (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, דוברות המשטרה)
ברכת כהנים בסוכות בשנים עברו, היערכות המשטרה בכותל המערבי (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, דוברות המשטרה)

סוכות 2022 בירושלים: צפי למאות אלפי מבקרים בעיר. היערכות שיא של המשטרה

החל מיום ראשון הקרוב, ערב חג הסוכות, ועד ליום שני הבא - שמיני עצרת, צפויים לפקוד את העיר עשרות אלפי מבקרים מדי יום. אירועי השיא - ברכת הכוהנים של חול המועד ומעמד הקהל ביום רביעי וצעדת יום ירושלים שתיערך ביום חמישי. משטרת ירושלים ערוכה בכוחות מתוגברים כדי לאבטח את העיר. הכוחות יתפרסו במוקדי הבילוי והפנאי וגם בכבישים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 8.10.22 19:19

ביום ראשון הקרוב, 9.10.2022, יצוין חג הסוכות, וביחד עם ימי חול המועד וחג שמחת תורה (הושענה רבה) כולל שמיני עצרת, שיצוינו בימים ראשון-שני הבאים (17.10-16.10), מדובר על תשעה ימים מלאים של חג ושל מאות אלפי מבקרים שצפויים לפקוד את העיר. על פי ההערכות של משטרת ירושלים – בכל אחד מימי החג וחול המועד הקרובים צפויים להגיע לבקר בעיר עשרות אלפי מבקרים מחוץ לירושלים, וההיערכות, כמובן, היא בהתאם.

אירועי השיא של סוכות 2022 צפויים להיות תפילת ברכת הכהנים של חול המועד, שתקיים ביום רביעי הקרוב (12.10), מעמד הקהל בכותל המערבי – תפילה מיוחדת המתרחשת אחת לשבע שנים – בסיום שנת שמיטה – וצעדת ירושלים, שתיערך יום למחרת – חמישי, 13.10.

במשטרת ירושלים, כמעט מיותר לציין, נמשכת הכוננות המוגברת של חגי תשרי – כוננות שיא שהחלה עוד לפני ראש השנה. במסגרת ההיערכות המשטרתית, ביום ראשון אושרו על ידי מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן תוכניות העבודה לקראת סוכות.

ההיערכות תכלול תגבור של הכוחות שיתפרסו בכל רחבי ירושלים בדגש על העיר העתיקה, הכותל המערבי ומוקמות הומי קהל כגון פארקים ומרכזי בילוי בעיר ובסביבתה.

גורמים בכירים במשטרה מציינים כי "בערבי החג הדגש יהיה על מרכז העיר ירושלים ומקומות הומי קהל במערב העיר. באשר לימי החג ובחול המועד – הדגש יהיה בכותל המערבי ובעיר העתיקה ובפארקים ומוקדי בילוי רלוונטיים ברחבי ירושלים".

לאחר סוכות 2019, החג האחרון שלפני עידן הקורונה, העריכו במשטרת ירושלים כי את העיר פקדו במהלך החג למעלה ממיליון מבקרים. רגע לפני סוכות 2022 נדמה שצפוי שחזור של המספר האסטרונומי. בקרן למורשת הכותל המערבי מעריכים כי את הכותל בימי החגים צפויים לפקוד מאות אלפי מבקרים, בעוד במשטרה לא מתחייבים על מספר – אבל כן מעריכים כי "בכל אחד מימי החג וחול המועד צפויים להגיע לירושלים עשרות אלפי מבקרים מחוץ לעיר".

בשל ריבוי המבקרים במשטרת ירושלים ובמשטרת התנועה יושם דגש על ויסות התנועה ככל האפשר. "משטרת ירושלים תהיה ערוכה בצירים מהכניסה לירושלים ועד למקומות הבילוי ואזור הכותל העיר העתיקה", אומרים במשטרה ומוסיפים: "בפיקים משמעותיים נפעל להכוונה ו-ויסות תנועת כלי הרכב, במיוחד באזורים שהם הומי קהל. מערך התנועה יעסוק בעיקר בהכוונה ובוויסות של התנועה. הדגש יהיה על הציר כניסה לעיר-מרכז העיר-סובב העיר העתיקה".

"חשוב להבין – למרות הפריסה וההיערכות יהיו מופעים של עומסי תנועה משמעותיים בשל ריבוי המבקרים", מוסיפים במשטרה, "על כן – אנו קוראים לציבור להגיע בתחבורה ציבורית לירושלים – רכבות, אוטובוסים וכו' – ולהשתמש בתחבורה ציבורית בתוך העיר עם שימוש בחניוני חנה וסע".

ביום חמישי, כאמור, תתקיים צעדת ירושלים. הצעדה המרכזית, שתחל בשעות הצהריים ממעלה רחוב בצלאל ותסתיים בגן הפעמון. המצעד הססגוני יעבור ברחובותיה המרכזיים של העיר: בצלאל, הלל, בן סירא, דוד המלך ועד גן הפעמון. בשל המצעד, ייסגרו לתנועה כלי רכב הרחובות שבהן יעבור המצעד ורחובות מקבילים. בשל הסגירות צפויים שיבושי תנועה ברחובות הסמוכים אשר ישפיעו, ככל הנראה, על העיר כולה.

עם כל הכבוד למבקרים הרבים שיפקדו את העיר ולחגיגה הגדולה שצפויה בכל ירושלים – הדגש של המשטרה היה ונותר שמירה על הביטחון, במיוחד לאור המתיחות ששוררת באזור יהודה ושומרון בחודשים האחרונים, כמו גם ההתפרעויות שהיו בהר הבית ובשכונות מזרח העיר בימי ראש השנה.

"מאז יום שלישי שעבר, ראש השנה, אזור הר הבית רגוע וללא הפרות סדר ואירועים חריגים. בימים האחרונים גם במזרח העיר נרגעו העניינים. כמובן שאנחנו בכוחות מתגוברים בכל אזור העתיקה, בדגש על הכותל והר הבית".

זירה נוספת שעליה פוקחים במשטרת ירושלים עין היא הזירה הפלילית. "בשל ריבוי המטיילים ואנשים שעוזבים את הבית לחופשים וכו' יינתן דגש מיוחד על נושא הפריצות לבתים, גניבות הרכבים ועבירות רכוש בכללי", אומרים במשטרה ומוסיפים: "תהיה פעילות מוגברת גם בנושא של שוהים בלתי חוקיים בתוך העיר ובדרך אליה".

 

 

בכותל המערבי, כאמור, נערכים לקליטתם של מאות אלפי מתפללים באזור הכותל במהלך סוכות, חול המועד ושמיני עצרת.

ברכת הכהנים המסורתית תתקיים ביום רביעי, 12.10, חול המועד סוכות. תפילת שחרית תחל בשעה 8:45; ברכת כהנים של שחרית בשעה 9:30; תפילת מוסף בשעה 10:15; ברכת כהנים של מוסף בשעה 10:30.

בנוסף, בכותל נערכים גם למעמד 'הקהל' – אשר נערך אחת ל-7 שנים במוצאי שנת השמיטה. הטקס יתקיים ביום רביעי, 12.10, בשעה 18:00, במהלכו יוכנסו 3 ספרי תורה לרחבת הכותל המערבי, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרבנים הראשיים לישראל והרבנים הראשיים לדורותיהם, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, ועוד רבנים וגדולי תורה.

כמיטב המסורת, יתקיימו גם "הקפות שניות" במוצאי שמחה תורה. מעמד הקפות שניות המסורתי ברחבת הכותל המערבי יתקיים ביום שני, מוצאי חג שמחת תורה, 17.10, החל מהשעה 22:00.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר