יונתן ולפר, מצעד הגאווה בירושלים (צילומים: אריק פרייס, דניאל רחמים)
יונתן ולפר, מצעד הגאווה בירושלים (צילומים: אריק פרייס, דניאל רחמים)

"מצעד הגאווה בירושלים יתקיים על אפם ועל חמתם של מפיצי השנאה"

על רקע הדיבורים והאיומים של חלק מחברי הקואליציה המתגבשת על ביטול מצעד הגאווה בעיר, יו"ר הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות יונתן ולפר מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "אותם מפיצי שנאה ימצאו חומה בצורה של קהילה חזקה שיודעת להילחם ביחד על זכויותיה". מצעד הגאווה, אגב, מתוכנן ל-1.6.2023 באותה מתכונת ובאותו מסלול

פורסם בתאריך: 16.11.22 18:12

מצעד הגאווה לשנת 2023 צפוי להתקיים ב-1.6.2023 – כך נקבע על ידי הבית הפתוח ממש בשבועות האחרונים. אולם כעת, עם הקואליציה המסתמנת – שהיא ימנית-חרדית 'מלא-מלא' מה שנקרא – עולה התהייה איך ייראה המצעד בשנתו ה-21.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


התהייה הזו, כמעט מיותר לציין, נובעת מהרכב הקואליציה המתגבשת, כאשר חלק נכבד מחבריה הביעו בעבר ומביעים גם בימים אלה התנגדות עזה לקיומו בירושלים, בטח במתכונות הנוכחית.

איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), מי שמיועד לתפקיד השר לביטחון פנים, לקח בעבר חלק ב'מצעד הבהמות' ובשנים האחרונות הפגין לא אחת כנגד קיום מצעד הגאווה ברחובות ירושלים; ח"כ אבי מעוז (נעם) הצהיר ממש באחרונה כי "נבחן את ביטול מצעד הגאווה בירושלים"; ואילו ח"כ המיועד יצחק גולדקנופף (דגל התורה) אמר בהתייחסו למצעד כי ("זה בהחלט נושא שאתה רוצה לדבר עליו אבל לא לתקשורת"). זוהי, חובה לציין, רק רשימה חלקית וההתנגדות למצעד הגאווה בעיר היא נרחבת יותר מבין חברי הקואליציה המסתמנת.

"היבחרותם של נבחרי ציבור שחרטו על דגלם להפיץ שנאה כלפי הקהילה הגאה מטרידה אותנו", אומר בשיחה עם "כל העיר" יונתן ולפר, יו"ר הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים. "עוד לפני השיח על מעשים שברצונם לעשות, העובדה שמתקיים שיח ציבורי ארסי כלפי הקהילה הגאה היא מסוכנת. היא נותנת לגיטימציה לאלימות מילולית ופיזית, היא מחזירה אנשים לארון, ומכניסה חברות וחברי קהילה לחרדה. הפגיעה הקשה ביותר של השיח היא דווקא בקרב אלו שנמצאים במקומות הכי חלשים – מזרח ירושלמים, להט"ב מהחברה החרדית, א.נשים על הקשת הטרנסית, בני ישיבות".

אולם למרות הקשיים, ולפר מבטיח כי "אותם מפיצי שנאה ימצאו חומה בצורה של קהילה חזקה שיודעת להילחם ביחד על זכויותיה. מצעד הגאווה יתקיים על אפם ועל חמתם, וכך גם שאר הפעילויות הגאות בעיר. אנחנו צועדים וצועדות בזכות, לא בחסד של אף פוליטיקאי".

איזה מסר היית רוצה להעביר לאותם חברי כנסת ומתנגדים למצעד? האם אתה יכול להבין את הרגשות שלהם ואת המחאה שלהם נגד קיום המצעד?

"הקהילה הגאה קיימת בכל מגזר, בכל מקום בארץ, בכל שכבה כלכלית-חברתית בישראל. לכםן כנציגי ציבור יש אחריות עלינו. אנחנו השכנים שלכןם, האחיינים שלכםן, הקולגות שלכםן, הבנים והבנות שלכםן. אנחנו נמשיך לדרוש מכםן לייצג גם אותנו. עם השנים הקהילה הגאה הוכיחה שהיא יודעת לעבוד עם כולםן, ימין ושמאל כאחד. מצד שני, היא גם הוכיחה שהיא יודעת לדרוש את זכויותיה, ויודעת לגייס לשם כך כוחות אדירים בחברה ובכלכלה הישראלית. אם נמצא פרטנרים אמתיים לשיח בממשלה הקרובה – נהיה נכונים ונכונות לנהל אותו. אם הממשלה החדשה תנסה לפגוע בנו – נדע לנהל מאבק".

הימים הללו, כאמור, אינם פשוטים בכלל עבור חברי הקהילה הגאה בירושלים ובכלל, והם מגיעים דווקא לאחר שנדמה היה כי בשנה האחרונה ההכרה בזכויות הלהט"ב רק הלכה וגדלה והתעצמה. כך למשל, במצעד הגאווה האחרון בירושלים צעדו שורה של שרים וחברים כנסת, כולל פעם ראשונה אי פעם שיו"ר הכנסת (ח"כ מיקי לוי, ר"ג) השתתף במצעד.

"אכן, בשנה האחרונה הבאנו כמה הישגים חסרי תקדים עבור הקהילה הגאה בעיר", אומר ולפר, "בראשם שיתוף פעולה תקדימי עם המשרד לשוויון חברתי שאפשר לנו להרחיב באופן משמעותי את הפעילות שלנו, ולהגיע לקהלים שבעבר היה לנו קשה יותר להגיע אליהם. גם ההגעה של יו"ר הכנסת, סמל שלטון בישראל, לשאת דברים על בימת מצעד הגאווה והסובלנות וביקורה ההיסטורי של רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, היו אבני דרך משמעותיות בהישגים של השנה האחרונה. כולנו תקווה שרוח זו תישמר".

למרות ההישגים שמנית – היחסים עם עיריית ירושלים, שאפילו לא מתקצבת את מצעד הגאווה, די קרירים?

"היינו שמחים לראות את העירייה מעורבת יותר, ולוקחת אחריות גדולה יותר על הקהילה הגאה בעיר. עם זאת, דווקא אנחנו, הקהילה הגאה בירושלים למדנו לעבוד במרחבים שמרניים. עבורנו רוב חרדי-דתי בקואליציה הוא לא דבר חדש, ואנחנו יודעים לייצר שיתופי פעולה גם בסביבה שמרנית. אני מקווה מאוד שרוח הממשלה החדשה לא "תזלוג" גם לרמה המוניציפלית".

מה מתוכנן למצעד של יוני 2023?

"הנושא, כמו בכל שנה, יבחר בסביבות פברואר-מרץ, בישיבת המצעד שבה קהילת הבית הפתוח מדמיינת יחד את המצעד, קובעת את היעדים העיקריים והדגשים שלו, וגם את הנושא. מתווה הצעיד יהיה דומה למתווה של השנים האחרונות".


מחפשים דירת 4 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אל תתבלבלו

    מצעד הגאווה
    לא מבין למה חייבים לנפנף בזה.
    רוצים לחיות באופן הזה תחיו…זה שלכם
    אבל למה לעשות זאת בעיר שהיא יותר דתית וגם לא בטוח שהאוכלוסייה שלא שומרת מעוניינים המוצג הזה לעיני כל
    למה לנפנף דווקא אני למשל מאמין בחייה ותן לחיות אבל לא מתאים לי שילדיי יחוו אחת המייצג הזה ולהכניס את זה לכל מקום בעולם ובכל תוכנית

  2. משה

    המצעד יבוטל במוקדם או במאוחר על אפכם ועל חמתכם! הרב השפוי אמר את דברו בצורה דמוקרטית. סוטים החוצה

  3. עמית חילוני ומאושר

    אתם מפיצים בגאווה תהלוכה של סטיות אנושיות, על אפך וחמתך לא יהיה! יש אנשים יוצאי דופן בהרבה היבטים ויש לקבל את כולם מן הסתם. אך עדיין לא ראינו אנשים חסרי גפיים שעושים תהלוכות ברחוב וקוראים לכולם לכרות איברים. תחיו בבתים שלכם כרצונכם.

  4. זיזו

    למה אין מצעד הסטרייט?שחררו אין לנו בעיה איתכם
    תעשו מה שאתם רוצים איך שאתם רוצים
    פשוט חיים פה ילדים למה לבלבל אותם מינית לא מבין את זה כלכך תמימים צריכים לראות זוועות וגסויות די נמאסתם.

  5. מ.ה.

    מתפרצים לדלת פתוחה.
    אף אחד לא מתכוון למנוע מכם לצעוד ואתם הם מפיצי השנאה.
    צאו מהסרט שאתם חיים בו.

  6. מירה

    למה לא מארגנים מצעדי גאוות על "בראשית" שתדגיש לנו איך נברא העולם זכר ונקבה ברא אותם.ואם זה לא מספיק שיתבוננו בטבע על החיות וחלק מהצמחים.וחוץ מיזה אם בזה בחרו למה צריך מצעד גאווה מספיק חדר מיטות.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יאללה נמאסתם, משטרת המחשבות, מי אתם בכלל?
    לא כל מי שלא מסכים עם הדרך שלכם חשוך,המושג כפיה גייז'ית חייב להכנס ללקסיקון. שחררו אותנו כבר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר