החסימות הבוקר באזור גשר המיתרים (צילום: דוברות המשטרה)
החסימות הבוקר באזור גשר המיתרים (צילום: דוברות המשטרה)

החשש הוסר: החפץ החשוד שאותר בסמיכות לגשר המיתרים אינו מטען חבלה

לאחר בדיקה יסודית וקפדנית של חבלני משטרת ירושלים התברר כי החפץ החשוד שאותר הבוקר אינו מטען חבלה. יצוין כי משטרת ירושלים עדיין בכוננות שיא והסריקות שמבצעים חבלני המשטרה נמשכות ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 26.11.22 12:14

עדכון אחרון: 26.11.22 14:03

***עדכון14:00***

משטרת ירושלים מעדכנת כי אחרי בדיקות קפדניות של החפץ החשוד דמוי מטען צינור שאותר הבוקר בסמוך לגשר המיתרים אינו מטען צינור. "לאחר בדיקה יסודית ומקצועית של חבלני משטרת ישראל בשטח ייעודי לכך, נמצא כי הפריט החשוד אינו מטען חבלה והחשד הוסר".

יחד עם זאת, יצוין כי הכוננות בירושלים עדיין גבוה וכי הסריקות היזומות של משטרת ירושלים אחר חפצים חשודים נמשכת כל העת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מוקדם יותר דווח כי חבלני משטרת ירושלים איתרו הבוקר, שבת (26.11) חפץ חשוד, ככל הנראה מטען צינור קטן, בסמוך לגשר המיתרים. החפץ הועבר לבדיקה של חבלני המשטרה.

ממשטרת ירושלים נמסר: "במהלך סריקות יזומות שערכו חבלני המשטרה של מחוז ירושלים בסמוך לגשר המיתרים בירושלים, אותר חפץ חשוד שנראה כמו מטען צינור קטן. בעקבות כך, כוחות המשטרה הוזעקו למקום סגרו את הזירה ואת ציר התנועה הראשי בכניסה לעיר, וחבלני המשטרה של מחוז ירושלים פעלו לטיפול בפריט באמצעות כלים ואמצעים ייעודיים לכך. החפץ החשוד נמצא ע״י חבלני המשטרה כשהוא על ציר התנועה ובעקבות זיהויו נסגר לתנועה ציר הכניסה והיציאה מהעיר, והאזור שבו אותר הפריט החשוד נסגר למעבר של הולכי רגל. הפריט החשוד נלקח לטיפול ובדיקה ע״י חבלני המשטרה, האזור נפתח לתנועה בדקות אלו ונפתחה חקירה".


גילוי החפץ דמוי המטען הזה מגיע ארבעה ימים בלבד לאחר הפיגוע הקטלני המשולב שהרעיד ביום שלישי האחרון (23.11) את ירושלים. כזכור, בבוקר יום שלישי התפוצצו שני מטעני צינור – האחד בשעה 7:05 בטרמפיאדה ביציאה מירושלים, והשני – חצי שעה מאוחר יותר – בתחנת האוטובוס בצומת רמות – שניים מהאזורים ההומים והעמוסים ביותר בשעות הבוקר.

בפיגוע ביציאה מירושלים נרצח אריה שצ'ופק בן ה-16 מהר נוף ועוד רבים נפצעו, בהם גם טדסה אשר עדיין נמצא בסכנת חיים, כשהרופאים במרכז הרפואי שערי צדק נלחמים על חייו. בפיגוע בצומת רמות נמנע אסון כבד יותר שכן שניות לפני פיצוץ המטען עלו רבים לאוטובוס שבדיוק הגיע. בפיגוע נפצעו כעשרה בני אדם, בהם ילדים ונערים.


חבלני משטרת ירושלים בפעילות (צילום: דוברות המשטרה)

חבלני משטרת ירושלים בפעילות (צילום: דוברות המשטרה)


חבלני משטרת ירושלים בפעילות (צילום: דוברות המשטרה)

חבלני משטרת ירושלים בפעילות (צילום: דוברות המשטרה)


כידוע, כפי שפורסם, החולייה אשר הניחה את שני המטענים עדיין לא נתפסה, ובמשטרה מרכזים מאז הפיגוע המשולב מאמצים כדי לאתרם. החשש הוא שחברי אותה חוליה, שהיו מאורגנים מאוד, יבצעו פיגועים נוספים. על הרקע הזה בוצעו הבוקר (ובימים האחרונים) הסיורים היזומים של חבלני המשטרה וכוחות נוספים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע הבוקר (שבת) לזירה שבה אתר המטען ושיבח את פעילותם, ערנותם ומקצועיותם של חבלני המשטרה במחוז ירושלים שאיתרו את החפץ החשוד במרחב הציבורי. בתום הערכת מצב קצרה שקיים, הממ"ז העביר הנחיות לגבי המשך הפעילות המבצעית.

 

 

"הפעילות של חבלני המשטרה הבוקר מהווה הוכחה נוספת למגוון האיומים שאנו מתמודדים עמם", אמר ניצב תורג'מן, "אך ממחישה יותר מכל את הצורך התמידי בפרט בעת הזו להיות דרוכים וערניים, ליזום ולא רק להגיב, ולפעול בכוחות מתוגברים באזור. נמשיך לפעול בכוחות ומערכי שיטור מתוגברים ברחבי העיר לשמירת שלומם ובטחונם של התושבים והמבקרים בירושלים״.

במשטרה מסכמים ואומרים: "אנו שבים ומזכירים לציבור: יש לגלות ערנות כל העת לחפצים חשודים, ובכל מקרה שכזה יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל ולהרחיק סקרנים מהמקום עד להגעת המשטרה".


מחפשים דירת 4 חדרים בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר