המגרש בסן סימון (צילומים: ניר זלצבוך)
המגרש בסן סימון (צילומים: ניר זלצבוך)

מחאת התושבים הצליחה – המגרש בסן סימון לא ייסגר בשבתות ובחגים

לאחר הלחץ מצד התושבים בסיוע הפרסומים בכלי התקשורת, ביניהם "כל העיר", עיריית ירושלים הגיעה להסכמה עם הדייר שביקש לסגור את המגרש: "פשרה מאוזנת ונכונה"

פורסם בתאריך: 14.12.22 13:48

מגרש הכדורסל בפארק סן סימון יישאר פתוח בשבתות ובחגים – כך הודיעה ביום רביעי האחרון, 14.12, עיריית ירושלים, והביאה לסיומה מאבק מוצלח מאוד של התושבים, אשר מחו בכל גדול כנגד ההסכמה שנתנה עיריית ירושלים לסגור את המגרש בשבתות ובחגים, זאת במסגרת דיונים על עתירה שהגיש אחד הדיירים שמתגורר בסמוך לבית המשפט.

בעקבות מחאת התושבים, נרשמה התערבות והפעלת לחץ גם מצד כלי התקשורת השונים N12, "ידיעות ירושלים", "כל העיר"), והלחץ הזה נשא, כאמור, פרי, עם ההודעה של העירייה וההסכמה שאליה הגיעו מול הדייר שעתר לבית המשפט.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"מאז התקבל פסק הדין של בית משפט השלום בירושלים הקובע בין היתר כי מגרש המשחקים בשכונת סן סימון ייסגר לשימוש בסופי שבוע וחגים, פעל ראש העיר משה ליאון, באופן אישי מול הנוגעים בדבר במטרה למצוא פשרה מאוזנת שעיקרה – המשך השימוש במגרש לטובת ילדי השכונה בכל יום לרבות שבתות וחגים", אומרים בעיריית ירושלים, "כל זאת, לצד שמירה על זכויות התושבים המתגוררים בסמוך למגרש, לשקט בשעות המנוחה".

במסגרת הפשרה מול הדייר העותר שמואל פיינגולד, שזכתה לתמיכת מינהל קהילתי גינות העיר, סוכם כי העירייה תיצור איזון בין רצון התושבים לשימוש במגרש לבין רצון התושבים לקבלת שקט. במסגרת הסיכום הוחלט כי המגרש יישאר פתוח בסופי שבוע ובחגים, וכי במהלך השבוע ייסגר המגרש בשעה 22:00 והתאורה במגרש תיכבה בשעה 21:00.

לאחר החתימה על ההסכם מול הדייר פיינגולד, הגישה העירייה ערעור לבית המשפט בצירוף הסכם הפשרה שהוגש לביטול פסק הדין.

"אני שמח על כך שהגענו לפשרה מאוזנת ונכונה לטובת כל הצדדים", אומר ראש העיר משה ליאון. "הפשרה שהושגה מבטיחה את פעילות המגרש באופן קבוע אף בסופי שבוע וחגים, לצד שמירה על זכות התושבים לשקט בשעות המנוחה. צר לי על כך שגורמים אינטרסנטיים ניסו לשוות לנושא מאבק על זהות השבת בעיר. אני מודה למר פיינגולד על נכונותו לוותר על חלק משמעותי מהוראות פסק הדין מתוך התחשבות ורצון טוב".

הדייר פיינגולד מוסיף: ""אני מודה לראש העיר מר משה ליאון על גילוי מנהיגות, רגישות ומעורבות אישית סביב השעון, מתוך מטרה להגיע לפשרה מאוזנת וראויה. הסכם הפשרה יוגש לבית המשפט המחוזי על מנת שיקבל תוקף של פסק דין".

את המחאה מצד התושבים הוביל ניר זלצבוך, אשר מתגורר בסן סימון ומגרש הכדורסל היה חלק משמעותי בחייו מאז ילדותו. זלצבוך, כמעט מיותר לציין, מאושר מההסכם שנחתם ומברך על השארת המגרש פתוח בשבתות ובחגים.

"המאבק הצליח", אומר זלצבוך ומוסיף: "אף אחד לא אוהב להתפשר, והעירייה, כמייצגת הציבור, ניהלה באופן רשלני משפט וכשלה. אך בהתחשב בנתוני הפתיחה הללו אני מברך על התוצאה הסופית. אני רוצה להודות לראש העיר שבמעורבותו ובהנהגתו הושג ההסכם. התחלתי את המאבק כדי לשמור על מגרש הכדורסל בסן סימון פתוח בשבת. מצאתי תומכים ושותפים רבים בדרך עד לסיום הטוב. את.ה שקורא עכשיו את תגובתי – כשתצטרך בעתיד, גם אתם תוכל".

 

 

מסיעת התעוררות, שהצטרפה למאבק התושבים ואף קיימה במגרש סן סימון טורניר כדורסל בסוף השבוע שעבר נמסר: "המערכת העירונית התעשתה והגיעה לפתרון נקודתי, התודה הגדולה היא לתושבים האחראיים שעמדו על המשמר ונאבקו למען הבית. יחד עם זאת, הפשרה הזו לא מכסה על המחדל שכמעט הוביל לסגירת מגרש משחקים בשבת. בגלל המדיניות הכושלת של ראש העירייה ישנם עשרות מגרשים שנמצאים כעת בסכנה, והזכות הבסיסית לשחק בכדור מתחת לבית שלנו, נמצאת בסכנה. נמשיך לשמור על הבית שלנו בירושלים ולדאוג לכלל התושבים, 24 שעות 7 ימים בשבוע".


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר