זירת הפיגוע במחסום שועפאט, סמ"ר אסיל סואעד ז"ל (צילומים: דוברות המשטרה)
זירת הפיגוע במחסום שועפאט, סמ"ר אסיל סואעד ז"ל (צילומים: דוברות המשטרה)

עוד ערב קשה בירושלים: לוחם מג"ב אסיל סואעד ז"ל נהרג בפיגוע דקירה במחסום שועפאט

במהלך בידוק שגרתי באוטובוס שהגיע למחסום שועפאט, נדקר הלוחם ז"ל על ידי נער בן 13. מאבטח אזרחי שהיה עמו ירה במחבל ופגע גם בלוחם, שפונה במצב אנוש להדסה, שם נקבע מותו. שעתיים קודם לכן אירע פיגוע דקירה בעיר העתיקה, שבו נפצע צעיר כבן 20 במצב קל עד בינוני. שני המחבלים - בני 13 ו-16 - נעצרו

פורסם בתאריך: 13.2.23 16:13

עדכון אחרון: 13.2.23 18:36

פיגוע רודף פיגוע, והערב, שני, נהרג לוחם מג"ב סמ"ר אסיל סועאד ז"ל (בן 22), בפיגוע דקירה במחסום שועפאט. סועאד ז"ל עלה עם מאבטח אזרחי לבידוק שגרתי באוטובוס שהגיע למחסום, שם התנפל עליו נער בן 13 ודקר אותו. המאבטח ביצע ירי לעבר המחבל במטרה לנטרל אותו – ירי שפגע גם סועאד. הלוחם פונה באורח אנוש לבית החולים שם נקבע מותו.

ממשמר הגבול נמסר: "מרכינים את ראשם לזכרו של לוחם מג"ב סמ"ר אסיל סואעד ז"ל שנפל הערב בפיגוע דקירה במעבר שועפאט. סמ"ר סואעד ז"ל, בן 22, תושב חוסנייה, משרת בשירות קבע בפלוגה נ"ד במשמר הגבול עוטף ירושלים התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה ושירת באותה הפלוגה. בתום שירות החובה שלו נלחם בכדי לחתום קבע באותו המקום".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


עוד נמסר ממג"ב: "חבריו בפלוגה מספרים על אדם הכי שמח, תמיד סייע ועוזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה".


סמ"ר אסיל סואעד ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)

סמ"ר אסיל סואעד ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)


ממשטרת ירושלים נמסר: "כוחות גדולים של מחוז ירושלים ומשמר הגבול הגיעו לזירה וסגרו את המעבר לתנועה. לאחר הפיגוע התקיימה הערכת מצב בזירת הפיגוע ע״י מפקד מחוז ירושלים ומפקד משמר הגבול".

מבירור זהות המחבל, שנעצר לחקירה, עולה כאמור כי מדובר בנער בן 13, תושב מ.פ שועאפט. חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

במשטרה מציינים כי "המעבר נסגר זמנית לתנועת כלי רכב עד סיום הטיפול בזירה, ובשעה זו מתבצעת פעילות מבצעית במ.פ שועפאט ע״י כוחות מג״ב".

נחום יוזביץ חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "מדובר בצעיר שנפצע אנושות. בסיוע חובשים נוספים הורדנו אותו מהאוטובוס כשהוא ללא דופק ונשימה וביצענו בו בזירה פעולות החייאה. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב אנוש".

חובש רפואת חירום במד"א שמעון זלץ סיפר: "הגעתי למקום במהירות וראיתי בתוך האוטובוס צעיר בשנות ה-20 עם פצעי דקירה. הוא היה מחוסר הכרה ומיד הגיעו כוחות גדולים של מד"א, הענקנו לו טיפול רפואי תוך עצירת דימום ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה מאוד."

***

מוקדם יותר היום (שני, 13.2) אירע פיגוע דקירה בעיר העתיקה: בסמוך לשעה 16:00, התקבל במשטרה דיווח על פיגוע דקירה ברחוב השלשלת. על פי החשד, המחבל דקר בסכין צעיר עובר אורח שנפצע בגבו באורח קל (עפ״י גורמי הרפואה) ופונה לקבלת טיפול רפואי.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "לאחר הדקירה המחבל השליך את הסכין ונמלט מהמקום. עם קבלת הדיווח, שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים הוזעקו למקום, החלו בסריקות ועצרו בהר הבית את המחבל בתוך זמן קצר כשהוא מסתתר, זאת בתום סריקות שבוצעו אחריו. מבירור פרטי המחבל עולה כי מדובר בבן 14 תושב מ.פ שועפאט. הסכין עמה בוצעה הפיגוע נתפסה בזירה".


כוחות המשטרה פועלים בזירת הפיגוע בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


הסכין ששימשה לפיגוע הדקירה צילום דוברות המשטרה

הסכין ששימשה לפיגוע הדקירה (צילום: דוברות המשטרה)


מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע לאזור ובשעה זו מקיים ההערכת מצב עם המפקדים.

ממד"א ירושלים נמסר : "בשעה 15:54 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פצוע מדקירה שהגיע סמוך לכותל לאחר שלדבריו נדקר בשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר בשנות ה-20 בהכרה מלאה עם פצע דקירה במצב קל-בינוני".

 

 

החובשים של מד"א יהודה זנד וברוך וייסמן סיפרו: "הפצוע הגיע למנהרה סמוך לכותל כשהוא בהכרה עם פצע דקירה בגופו. הוא סיפר לנו שהוא נדקר סמוך לשער השלשלת וברח לכיוון כותל. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר