לא חבל? גבעת התורמוסים בארמון הנציב (צילום: פרטי)
לא חבל? גבעת התורמוסים בארמון הנציב (צילום: פרטי)

בהסכמת עיריית ירושלים: תחנת משטרת תוקם על גבעת התורמוסים בארמון הנציב

בעיצומה של עונת הפריחה, ובניגוד להתחייבות של ראש העיר משה ליאון: על שטח אתר הטבע העירוני 'מצפתל' יוקם מתחם משטרתי בהיקף של אלפי מ"ר. סגן ראש העיר יוסי חביליו, שנאבק עם התושבים בתוכנית: "חיסול ממוקד לאתר טבע ייחודי". העירייה: "התוכנית אינה פוגעת בגבעת התורמוסים. לעירייה ולראש העיר יחד עם התושבים והמינהל הקהילתי מטרה משותפת - לשמור על המצפתל בשלמותו"

פורסם בתאריך: 5.3.23 19:50

"למען הסר שמועות: העירייה לא מקדמת תכנית לבניה בשטח המצפתל. נפגשתי עם נציגי המצפתל ושמעתי את חששותיהם שהסתברו כמוטעות. פעילי המצפתל נשארים בגבעה וימשיכו לפתח אותה לרווחת תושבי השכונה והמבקרים". את המילים פרסם בדף הפייסבוק שלו ראש העיר משה ליאון בתחילת חודש מרץ 2021.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בארמון הנציב? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


שנתיים לאחר מכן, היום, ראשון (5.3.2023) אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה את התוכנית להקמת מתחם משטרתי על שטח של אלפי מ"ר באתר הטבע העירוני גבעת התורמוסים בארמון הנציב, אתר אשר מכונה על פי כל 'מצפתל'.

התוכנית שאושרה בוועדת התכונן המחוזית, לאחר שוועדת התכנון בעיריית ירושלים המליצה לאשרה, משתרעת על פני שטח של כ-5.4 דונם, ועליה יוקמו תחנת משטרה מרחבית (תחנת עוז), פלוגת מג״ב, תאי מעצר ומגורי לוחמים. יש לציין כי בהחלטתה, צמצמה הוועדה המחוזית את היקף הבנייה רק בקומה אחת, והותירה את שטח הבינוי על כנו.

בעקבות אישור התוכנית המצומצמת, גורמים בעירייה מציינים כי הפרוגרמה שאושרה בוועדה המחוזית היא כזו שאינה פוגעת ולו במעט ב'מצפתל'.

ועדיין, לתכנית הוגשו מעל 700 התנגדויות של תושבים, מינהל קהילתי תלפ"ז, החברה להגנת הטבע ונבחרי ציבור, אשר העלו את הטענה כי הבנייה תפגע קשות בתצפית ההיקפית הנדירה – ותחסל כל סיכוי סביר לשמר את המקום כאתר טבע עירוני ונקודת מפגש קהילתית וחברתית.

 

 

למרות הבטחת ראש העיר כפי שהיא הובאה בפתיח, עיריית ירושלים לא התנגדה לתוכנית, כשבדיון שהתקיים בוועדת התכנון העירונית לא ניתן לתושבים המתנגדים להשתתף בדיון ההתנגדויות בטענה שההתנגדויות הללו יישמעו בפני הוועדה המחוזית. ראוי לציין כי בהחלטת הוועדה המחוזית לתכנון ישנה התייחסות להמלצה שניתנה לאישור התוכנית על ידי הוועדה העירונית.


גבעת התורמוסים בארמון הנציב (צילום: ויקה אלקין)

גבעת התורמוסים בארמון הנציב (צילום: פרטי)


למרות אישור התוכנית היום, ועד הפעולה שהקימו תושבי ארמון הנציב מתכוון להמשיך להילחם בתוכנית, ונראה כי בקרוב מאוד תוגש עתירה לבית המשפט כדי לעצור את הבנייה.

ביחד עם התושבים, גם סגן ראש העיר יוסי חביליו התנגד לבנייה בשטח המצפתל, והיה בין אלו שהגישו התנגדויות אך לא זכו להישמע בדיון שהתקיים בוועדת התכנון העירונית. היום, לאחר אישור התוכנית, אומר חביליו: "מדובר על חיסול ממוקד לשארית הטבע העירוני בארמון הנציב. גבעת התורמוסים הירושלמית, מעבר לפריחה הנדירה שיש בה, היא גם אחת התצפיות ההיקפיות הנדירות שנותרו בעיר. בכל מקום שפוי היו שומרים על המקום הזה ומטפחים אותו כאתר תיירות וקהילה, ובטח שלא היו מחריבים אותו בשביל חומות, תאי מעצר, אנטנות וגדרות תיל. שכונת ארמון הנציב לא צריכה לבחור בין ביטחון אישי ובין טבע עירוני, ומגיע לה לקבל גם וגם. לתכנית הוצגו חלופות רבות, וההתעקשות המשטרתית לבנות דווקא על גבי המצפתל הינה אגרסיבית וחסרת היגיון. אני מקווה שבית המשפט יהפוך את ההחלטה הבלתי-סבירה הזו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "כפי שהתחייבו בעירייה, "התוכנית אינה פוגעת בגבעת התורמוסים. לעירייה ולראש העיר יחד עם התושבים והמינהל הקהילתי מטרה משותפת – לשמור על המצפתל בשלמותו. הצורך בהקמת תחנת משטרה בין ארמון הנציב לג'אבל מוכבאר הוא הכרחי, עבור שתי השכונות, ועתיד לתת מענה מהיר ומתאים לתושבי האיזור בכל צורך מבלי לפגוע במצפתל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ביאטריס סקרשי

    כמה חבל…מקום מקסים עם כל הפריחה ונוף מדהים!!!! לא יכלו למצוא מקום אחר??? בושה!!!!!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הישאירו חבל אדמה בלי להרוס.
    אפוא החברה להגנת הטבע?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר