מרתון ירושלים 2021, אילוסטרציה של רכב הסעות (צילום: אלטרנטיבה 1)
מרתון ירושלים 2021, אילוסטרציה של רכב הסעות (צילום: אלטרנטיבה 1)

הזעם של הורי החינוך המיוחד: "הילדים שלנו הם קורבן של המרתון"

ההורים קיבלו בימים האחרונים הודעות מהמסגרות כי בתי הספר והגנים של החינוך המיוחד לא יפעלו ביום שישי הקרוב בשל המרתון והקושי הצפוי בהסעות. ההורים זועמים ולא מבינים איך העירייה לא נערכה מבעוד מועד ולא הוציאה הודעה מסודרת: "פרטץ' - זה פשוט לא הגיוני שאנחנו צריכים טובות כדי להבין מה קורה"

פורסם בתאריך: 14.3.23 15:25

קבוצת הוואטסאפ 'פתרונות בהסעות' של הורי החינוך המיוחד בירושלים גועשת וסוערת בימים האחרונים, כשההורים מנסים להבין האם יתקיימו לימודים ביום שישי הקרוב או לא.

כידוע, ביום שישי יתקיים מרתון ירושלים הבינלאומי וצירים רבים ברחבי העיר צפויים להיות סגורים. התאריך של המרתון, כמעט מיותר לציין, נקבע כבר לפני למעלה מחצי שנה – אולם במהלך השבוע האחרון ההורים לא יצאה שום הודעה מסודרת מטעם עיריית ירושלים בנוגע לחינוך המיוחד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגבעת משואה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


למעשה, הורים מסוימים קיבלו הודעות כי לא יתקיימו לימודים בעוד שהורים אחרים לא קיבלו הודעות שכאלה – וכך עלתה השאלה האם מתקיימים הלימודים או לא? התשובה היא שהחינוך המיוחד ישבות מפעילות ביום שישי הקרוב, גם אם המוסדות המדוברים אינם באזור של החסימות ושל המרתון וגם עבור ילדים שהוריהם יכולים להסיע אותם אל הגן ללא קושי מיוחד – בטח לעומת הקושי של השארת הילד בבית ללא מסגרת וללא השגרה שאליה הוא רגיל.

 

 

אחת כזו היא סימה בן עמוס, אמא לילד בן 3.5 שמתמודד עם תסמונת דאון. הם מתגוררים בגבעת משואה והילד לומד בגן שלוה – שום קשר לאירוע המרתון ולחסימות המתוכננות.

"זה מאוד מתסכל שהחליטו לבטל את כל המסגרות באופן גורף", אומרת בן עמוס ל"כל העיר". "העירייה היתה צריכה להשאיר פתוח את מסגרות החינוך ולתת להורים להחליט את לקחת הילד למסגרת או לא. אבל לא – הם קיבלו החלטה גורפת, ומה שהכי מוזר זה שהחינוך הרגיל פועל כרגיל".

לדברי בן עמוס, "רמת התסכול גבוה מאוד. יש לי ילד עם תסמונת דאון שמאוד-מאוד קשה להוציא אותו מהשגרה. מאוד קשה לו להסתגל. זה גורם לו לאבד את השלווה".

איציק טובול, ראש קבוצת הוואטסאפ 'פתרונות בהסעות' ואב לשני ילדים בחינוך המיוחד מוסיף במרירות: "זו המציאות המרה שאיתה אנחנו צריכים להתמודד. ההתנהלות של העירייה היא פרטץ' אחד גדול. הילדים שלנו הם הקורבן של המרתון וזה מתסכל מאוד".

עוד מוסיף טובול: "ההחלטה של העירייה לא מובנת. בחינוך הרגיל יש לימודים ואילו אצלנו אין בגלל ההסעות. הבעיה היותר גדולה היא שאף אחד לא טרח להודיע את זה בצורה מסודרת. אני כמוביל של קבוצה שמנסה לסייע להורים נמצא בשוקת שבורה בלי שום אפשרות לתת תשובות. זה פשוט לא הגיוני שאנחנו צריכים טובות כדי להבין מה קורה".

"זה פשוט מדהים איך החינוך המיוחד תמיד הראשון להיות מקצוץ ולהיפגע", אמרה אמא נוספת. "אם בית ספר מקבל תלמידים בשעריו, אין שום סיבה שלא יקבל גם את ילדי החינוך המיוחד שמסוגלים להגיע עצמאית לבית הספר. זה לא הגיוני בצורה הזו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "כמו בשנים האחרונות, כל בתי ספר, ובכלל זה של החינוך המיוחד, הנמצאים בציר הריצה של מרתון ירושלים, נסגרים באישור משרד החינוך. הסעות החינוך המיוחד לא יופעלו לאור המורכבות הרבה ביום זה וסגירת צירים בעיר, ולכן, כאמור, לא יתקיימו הלימודים גם בחינוך המיוחד.כחלופה, מציע מינהל החינוך למידה מרחוק וערכות לימוד עצמאיות לתלמידים, גם לחינוך המיוחד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מקווה שההורים ידעו לתרגם למעשים לבחירות הקרובות לראש העיר

  2. ישראל

    פשוט חוצפה, אין מילה טובה יותר!!!
    מי מבטל לימודים לילדים בחינוך מיוחד, היכן מערכת הרווחה והחינוך שלהם, האם אתם יודעים איזה קושי יש להורים כאלו?!
    גועל נפש של מדיניות העירייה.

  3. הורה לילד בחינוך מיוחד

    עיריית ירושלים באגף חינוך מיוחד כושלת מאוד מאוד
    רק בהסעו מתגלגל סכום של למעלה ממליראד !!! שקל בשנה והמערך לא מפוקח בצורה ראויה
    איציק טובול היחיד שעושה ועוזר וכבר דאגו לשים לו רגלים
    הגיע זמן לעשות סדר כולל הורדת ראשים בעירייה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר