יהונתן יוסף בצעדה בשייח ג'ראח (צילום מסך מתוך סרטון של התנועה הרפורמית)
יהונתן יוסף בצעדה בשייח ג'ראח (צילום מסך מתוך סרטון של התנועה הרפורמית)

"רוצים נכבה עכשיו" – דרישה לחקירה פלילית נגד חבר המועצה יהונתן יוסף

המרכז הרפורמי לדת ומדינה פנה למשטרת ישראל ולפרקליטות המדינה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר מועצת העיר יהונתן יוסף. הרקע לדרישה: סרטון שפורסם ביוטיוב ובו נראה ונשמע חבר המועצה צועד בראש קבוצה קטנה בשיח ג'ראח, תוך שהוא קורא במגפון: "אנו רוצים נכבה עכשיו". יוסף: "אגיע לחקירה יחד עם תמונה של מצביא הנכבה ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל דוד בן גוריון"

פורסם בתאריך: 24.3.23 08:05

בעקבות סרטון של חבר מועצת העיר יהונתן יוסף (מאוחדים), פנו מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה במכתב לראש ענף חקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום, ולמשנה לפרקליט המדינה עו"ד אלון אלטמן, בבקשה להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד חבר מועצת העיר יהונתן יוסף.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


במכתב מתואר כי בסרטון שפורסם ביוטיוב נראה ונשמע חבר המועצה צועד בראש קבוצה קטנה בשכונת שיח ג'ראח, תוך שהוא קורא במגפון: "אנו רוצים נכבה עכשיו".

 

 

"פירוש המונח 'נכבה' הינו 'האסון' והוא מתייחס לאסון האישי והלאומי הפלסטיני, על רקע עזיבתם, מנוסתם או גירושם של מאות אלפי פלסטינים במלחמת העצמאות והפיכתם כתוצאה מכך לפליטים", נטען במכתב. "אשר על כן, נהיר כי פרסום קריאה ל'נכבה עכשיו' –  יש בו משום השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות וגרימת מדנים כלפי כלל הציבור הערבי בישראל אך בשל מוצאו הלאומי -אתני ולפיכך הוא עולה כדי פרסום הסתה לגזענות".

"הדברים נאמרו על ידי איש ציבור מוכר ובעל השפעה – חבר מועצת העיר, המרבה להשתלח בערבים ולהסית נגדם לגזענות ולאלימות", עוד נטען.

לסיכום, ולאור הדברים שמובאים במכתב, כאמור מבקשים אנשי התנועה הרפורמית לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר המועצה יהונתן יוסף.

במענה לפניית "כל העיר" אומר חבר המועצה יוסף: "אגיע לחקירה יחד עם תמונה של מצביא הנכבה ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל דוד בן גוריון, אספר לחוקר קצת היסטוריה, איך קמו יותר מ-400 קיבוצים על חורבות כפרים ערבים ומדוע חלק מהכפרים שרדו. לקראת יום העצמאות אני מאחל נכבה לכל שונאי מדינת ישראל יהודים נוצרים או ערבים כל מי שקם עלינו יש לטפל בו בשיטות של בן גוריון וצה״ל אמור לבצע זאת בשליחות הממשלה".

חברת המועצה לורה ורטון (מרצ), שנכחה בהפגנה המדוברת, אומרת: "אני מודה למרכז הרפורמי לדת ומדינה על עבודתם החשובה והמסורה בהגנתם על אנשים הסובלים מהדרה, רדיפה, והסתה לגזענות ואלימות. זו לא הפעם הראשונה שיהונתן יוסף תוקף מילולית ואחרת אנשים חפים מפשע בצורה מבישה ומבהילה וכן כפי שמשתמע מסית לגזענות ולאלימות. אני מאוד מקווה שהתבטאויותיו ייחקרו על ידי המשטרה ושהוא יועמד לדין בהתאם. הקריאה שלו ל"נכבה", אסון בערבית, משמעותה קריאה לגירוש, תקיפה ואף הרג של תושבי העיר הפלסטינים בכללותם. גם בלי קשר למשפט או כל הליך אחר שיתקדם, אני מגנה אותו על דבריו האיומים,_ אני בטוחה שרבים מתושבי העיר מצטרפים אלי בהרגשת הגועל והדחייה, ואני מקווה שאיש זה חסר המעצורים ילמד לשלוט בעצמו ועל יצריו הרעים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהונתן, ספר על מעלליך כלפי נשים ?

    עכשיו שיש לך בת, אולי תספר מי אתה באמת מאחורי ההצגות לתקשורת ?. מה יחסך האמיתי לנשים. לגבי יחס לא ראוי לנשים. מה יחסך האמיתי לנשים. ספר.

    כלל בחיים הינו שנשים מנוצלות שלא היו מעוניינות בך באמת ואתה מפטפט עליהן שקרים כדי לכסות על מעלליך, בסוף לא ישתקו כשאתה משקר לגבי האמת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר