השעון בתחנה המרכזית (צילום: ארנון בוסאני)
השעון בתחנה המרכזית (צילום: ארנון בוסאני)

"עיר שהולכת לאבדון ואתה מתעסק בשעון?" – הפוסט של משה ליאון והתגובות הנזעמות

בדף הפייסבוק של משה ליאון פורסמה תמונה של השעון בתחנה המרכזית עם התייחסות לכך שאחרי שנים רבות – הוא חזר לעבוד. מאות תגובות ועשרות שיתופים קיבל הפוסט – רובן, איך אומרים בעדינות, לא בדיוק מפרגנות. ביקורת לגיטימית או קטנוניות?

פורסם בתאריך: 19.6.23 16:17

עשרות שיתופים ומאות תגובות, רובן ביקורתיות וארסיות: פוסט אחד, תמים ואינפורמטיבי לכאורה, שפרסם ראש העיר משה ליאון הצליח להקים עליו עשרות מבין תושבי ירושלים.

על מה מדובר? אתמול, ראשון (18.6) עלה בדף הפייסבוק של ראש העיר ליאון תמונה של השעון המפורסם בתחנה המרכזית תוך התייחסות קצרצרה על כך שאחרי שנים שבהן היה תקול – השעון חזר לעבוד. "עכשיו גם בירושלים, כולם יודעים מה השעה", נכתב בפוסט שהעלה ליאון. "לאחר שנים שלא עבד, השעון של התחנה המרכזית הפועל על מערכת GPS מיוחדת, הוחזר לפעולה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בנחלאות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לא משהו מיוחד – נכון? אז זהו. שמשהו במילים הללו הצליח לקומם עשרות מבין תושבי העיר. 246 תגובות נכתבו לפוסט הזה, 43 שיתופים ועוד מאות רבות של לייקים ובעיקר סמיילי צוחק. רובם מבקרים את ליאון, שבסך הכל דיווח שהשעון שהיה תקול חזר לעבוד. לא לקח קרדיט, לא אמר שהוא ביצע, לא שזה תחום אחריותו.

"אני לא יודעת מה להגיד על זה", כתבה איילת אביגדור. "מצד אחד זה יופי, מצד שני זה הדבר הכי חשוב?? מה עם פקקים? הרס פינות ירוקות? התחרדות העיר?? לא יודעת מה להגיד".

הפעיל החברתי יוסי סעידוב, יו"ר מינהל קהילתי גוננים שמרבה לבקר ברשת עם ראש העיר ליאון, הוסיף: סחטיין. מה עם צומת שערי העיר החסומה תמיד וגורמת לפקק אוטובוסים? מה עם מנהרת הולכי הרגל הנעולה לתחנה המרכזית? יש לנו ציפיות גבוהות יותר משעון שמראה את השעה הנכונה".

הבנתם את הרוח – כן? תושב העיר משה ארון כתב: "הוא (משה ליאון, ר"ג) מתעסק בזוטות במקום להתעסק עם תשתיות מצילות חיים ומקדמות תחבורה ציבורית למען העיר. אני רואה במו עיני שהוא הורס תשתיות הולכי רגל ומתעלם מהצעות של תושבים לשמירה על חיי הולכי רגל…. אז סלחי לי שפוסטים על שעון מעפאן זה מה שחשוב כרגע".

"זה לעג לרש השעון הזה", הוסיפה רינת ישראל ברגר. ואילו כרמית ספיר ויץ כתבה: "עיריית תל-אביב-יפו, תלמדי מה זה סטנדרט לניהול עיר!".

הגדיל לעשות שם טוב כהן שכתב: "ככה נדע מה השעה כדי לא לפספס את האוטובוס לברוח מהעיר שהחרבתם", ויאן ויסקובסקי הגיב: "ראש עיר ליצן .. תחנה מרכזית של עיר הבירה של ישראל נראית כמו תחנה מרכזית בהודו ומספר סיפורים על שעונים".

 

 

חשוב לומר שתגובות תומכות ומפרגנות לראש העיר היו גם היו (והן יובאו בהמשך), אך כאמור, מרבית התגובות היו ביקורתיות ובלשון צינית מאוד. "ואו זה בדיוק מה שהיה חסר לנו בירושלים", כתבה תמר ליטווין חדד. "את הפקקים סידרנו, את הכבישים תיקנו, כל שנשאר הוא לסדר את השעון של תחנה מרכזית! לנסוע בירושלים שעה שלמה מרחק של עשר דקות. להעז לנסוע רק עם גיפ -אחרת הרכב נשבר-כל הכבישים כאן בורות. סיוט – העיר האהובה שלנו הופכת לסיוט".

תושב העיר ניר אמויב ציין כי "עיר שהולכת לאבדון ואתה מתעסק לי בשעון של המרכזית??", ורוקסנה מאטבי כתבה בארסיות: "ואווו, איזה מזל שאתה מתעסק בדברים החשובים".

אודי נתנאלי: "אי אפשר להסתכל על ירושלים ולחוות אותה כראוי משום שאנחנו מסתכלים על הכבישים המשובשים כדי להימנע ממוות. אז סליחה אם לא נסתכל בשעון".

זהו? לא, ואלו הן רק התגובות הנבחרות. "יש שעון איזה יופי", כתב עופר חדידה, אנחנו עדיין העיר הכי ענייה בארץ – תתגאה גם בזה".

נעמי שלומית לוי הגיבה, "בדיוק רק לזה ציפתי לא נשאר מה לעשות בירושלים אלה רק להפעיל את השעון בתחנה המרכזית".

וסיכם היטב את הלך הרוח הציני-ביקורתי אבי מחמלי, שכתב: "רק על זה – בוחר בך עוד פעם לראשות העיר".

מנגד, כאמור, היו את אלה שפרגנו לראש העיר ליאון וכתבו בזכותו, תוך שהם מבקרים את אלה שיצאו נגד. "אנשים איבדו כבר את החוש הומור", כתב רונן בכורי. "מנסים כל דבר להאשים אדם אחד יקר. הכי מצחיק זה שכולם מאשימים את ראש העיר כאילו הכל עומד על הכתפיים שלו. בהצלחה בדרך".

יעל כהן הוסיפה: "זכינו בראש עיר שלא מפסיק לעבוד. מיום שנבחרת התנעת את שיפור פני העיר. העבודות האינטנסיביות לתחבורה והחלפת כל התשתיות בעיר שלא עשו שנים רבות. פועל לתיקון הכל שיהיה לנו עיר משודרגת ויפה והראשונה מכל הערים שתצא מהפקקים".

התושבת רינת סילבסטר פרגנה וכתבה, "כולם מבינים שהכוח שלך לשנות קיים בכל תחום. גם בשעון המיוחד הזה. תודה ראש העיר".

המשתמש תפארת הפיוט כתב בכעס: "כל מה שעושים לא טוב! הגיע הזמן להודות על כל מה שראש העיר עושה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לך אג7ני ראש העיר מר משה ליאון;
    גם התעסקות בדברים "קטנים" עושה לעין מבט ענק
    לדאבוני יש כאלה שעין שלהם רואה ורוצה לראות שחורות.
    בכלל מאז היותך ראש העיר, ירושלים נראת הרבה יותר טוב, תמידיש ויהיה מה לשפר,(אנחנו כבני אדם מנסים לשפר את מראנו כל יום ולעמיתים כל היום).
    מאחלת לך שתמשיך ולתושבים רבים שתמשיך ליצור, לעשות, ולטפח את ירושלים שלנו❤️

  2. טל

    כל הכבוד לראש העיר משה ליאון שאכפת לו מהניקיון ועד לשעון
    הוא איש עבודה

  3. טל

    כל הכבוד לראש העיר משה ליאון שאכפת לו מהניקיון ועד לשעון
    בהחלט נצביע לו שוב

  4. ישישקשיש ירושלמי

    לא זוכר שהדיון הזה עבד מאז שהמבנה קיים. דוגמא ניצחת לזלזול לכלל הירושלמית. תתביישו.אין לי ספק שבתוך ימים יתפגר שוב לדורות

  5. יוני

    איזה יופי ממש מעניין מה סעידוב כתב, המתנגד מס 1 של משה לאון, מה שבטוח שרוח הבחירות באויר, ואם הקו של השנאה ימשיך כמו בהחירות הקודמות, אנחנו בטוח נפסיד, תראו איפה ברקוביץ שלנו…

  6. דוד

    לראש העיר שלום
    צר לי להודיע לך לאחר שבדקתי בכל העיר ירושלים לא מצאתי שום פינה בעיר או שכונה לא חפורה או הרוסה
    נכנסת לעשות רכבות והכל טוב אבל החרבת כל פינה בעיר כל שכונה כמעט כל רחוב
    ואליכם התושבים אנא אם מצאתם רחוב קטן שאין טרקטור או חפירות דוחו מייד לראש העיר הוא שולח צותי הריסה במקום הוא ממש מוממחה
    ואם כבר בכניסה לעיר השלט ברוכים הבאים … צריך לרשום סכנה כאן בונים את כל העיר מחדש התושבים שחיים כאן יסבלו 10 או 20 או כל החיים אבל שהם יזדקנו יהיה להם רכבת
    צר לי שבחרתי בך

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לגברת הראשונה אילת אביגדור מזתאמרת הביקורת שלך על ליאון על היתחרדות העיר זה נישמע גיזענות ואולי דומה לאנטישמיות ואם כך דעתך נישמח שאנשים מסוגך יעזבו את "עיר הקודש"

  8. אוהד

    לגברת הראשונה אילת אביגדור מזתאמרת הביקורת שלך על ליאון על היתחרדות העיר זה נישמע גיזענות ואולי דומה לאנטישמיות ואם כך דעתך נישמח שאנשים מסוגך יעזבו את "עיר הקודש"

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר